جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر خزانه‌داری آمریکا: مقابله با فعالیت‌های تهدیدآمیز حکومت ایران اصلی‌ترین حامی حزب‌الله لبنان
Treasury Secretary Steven Mnuchin speaks at a press briefing at the Hilton Midtown hotel during the United Nations General Assembly, in New York, Thursday, Sept. 21, 2017. (AP Photo/Andres Kudacki)

وزیر خزانه‌داری آمریکا: مقابله با فعالیت‌های تهدیدآمیز حکومت ایران اصلی‌ترین حامی حزب‌الله لبنان

استیون منوچین منوچین، وزیر خرانه‌داری آمریکا طی یک سخنرانی در ریاض اعلام کرد که در این هفته در دیدارهایش از کشورهای منطقه بر روی زمینه‌های مشترک مقابله با فعالیتهای تهدیدآمیز حکومت ایران گفتگو می‌کند.

وی در این سخنرانی گفت: در دولت ترامپ، اشخاص و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران، برنامه موشکی، حمایت حکومت ایران از تروریسم و نقض حقوق‌بشر توسط این حکومت نام‌گذاری شده‌اند.

طی این هفته نیز علاوه بر عربستان، از کشورهای دیگری دیدار می‌کنم و با متحدانمان درباره فرصت‌های کار مشترک به‌منظور مقابله با فعالیت‌های تهدیدآمیز ایران صحبت خواهم کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: در این گفتگوها، تمرکز بر اقدامات تهاجمی علیه حزب‌الله لبنان خواهد بود که حکومت ایران اصلی‌ترین حامی آن است. حزب‌الله تهدیدی برای سراسر خاورمیانه و فراتر از آن به‌شمار می‌رود و ما باید همراه با هم از اختیاراتمان برای مختل‌کردن شبکه‌ها و تأمین‌کنندگان مالی آن استفاده کنیم.