جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » استیون منوچین با تاکید بر اعمال تحریمهای شدید علیه سپاه پاسداران گفت؛ تمرکز ما روی تحریم سپاه است

استیون منوچین با تاکید بر اعمال تحریمهای شدید علیه سپاه پاسداران گفت؛ تمرکز ما روی تحریم سپاه است

 

تلویزیون فاکس‌ نیوز ۲۴مهر ۹۶:
شما مجاز شده اید تحریمهای بیشتری را علیه سپاه پاسداران به‌خاطر حمایتش از تروریسم اعمال کنید. آیا شما برقراری این تحریمها را در نظر دارید؟

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریمها و قطع کمکهای مالی تروریستی بخش خیلی مهم از کاریست که ما در خزانه‌داری می‌کنیم. این روزها من احتمالاً نیمی از وقتم را روی همین صرف کرده‌ام.

بحثهای زیادی در این رابطه بوده و من در جلسات رئیس‌جمهور آمریکا در این رابطه شرکت داشته‌ام. من به‌طور کامل از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنم و همین اواخر به مدت ۳روز با صندوق بین‌المللی پول و همکارانم در بانک جهانی در واشینگتن نشست داشتم تا ببینیم با حکومت ایران چه باید کرد.

فکر می‌کنم آنها کاملاً متوجه هستند که حکومت ایران تحریمهای غیرهسته‌یی سازمان ملل را نقض کرده است و من روی آنها کار می‌کنم.

پیش از این نیز استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود:
«سپاه پاسداران یک نقش مرکزی در تبدیل‌ شدن جمهوری اسلامی ایران به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان ایفا کرده است. قدرت‌طلبی نظام ایران به‌قیمت بی‌ثباتی منطقه صورت گرفته و خزانه‌داری با استفاده از اختیاراتش برای مختل کردن فعالیت‌های مخرب سپاه ادامه خواهد داد… ما سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از نیروی قدس در لیست گروههای تروریستی نام‌گذاری می‌کنیم؛ سپاه قدس نهاد کلیدی حکومت ایران است که کشتار مرگبار رژیم بشار الاسد علیه مردم و نیز فعالیت‌های مرگبار گروه‌های تروریستی را امکان‌پذیر کرده است.

کسانی که می‌خواهند با شرکتهای تحت کنترل سپاه معامله کنند، ریسک بسیار بزرگی را به جان می‌خرند».