سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برای رسیدن به سیاره سرخ؛ مریخ‌نورد ناسا نیمی از راه را طی کرد/

برای رسیدن به سیاره سرخ؛ مریخ‌نورد ناسا نیمی از راه را طی کرد/

مریخ‌نورد ناسا نیمی از راه را طی کرد

مریخ‌نورد استقامت ناسا نیمی از مسیر حرکت خود تا سیاره سرخ رنگ مریخ را طی کرد. این مریخ‌نورد تاکنون ۲۳۴ میلیون کیلومتر را طی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، مریخ‌نورد رباتیک ناسا قرار است پس از رسیدن به مریخ تحقیقاتی را در مورد جو این سیاره و نیز سابقه تاریخی مواد تشکیل دهنده آن صورت دهد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انتظار می‌رود مریخ‌نورد ناسا در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ به این سیاره برسد. مریخ‌نورد استقامت در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۰ با استفاده از راکت اطلس ۵ به فضا پرتاب شد. ناسا بسیار امیدوار است که این مریخ‌نورد بتواند نشانه‌هایی از حیات را در سطح سیاره مذکور بیابد.

محل فرود این مریخ‌نورد دهانه‌ای به نام Jezero است که قبلاً یک دریاچه باستانی در آن واقع بوده است. ناسا یک پهپاد هلیکوپتری ویژه برای پرواز بر سطح مریخ نیز طراحی کرده است. این برای اولین بار است که یک ابزار پرنده بر سطح سیاره‌ای خارج از زمین توسط انسان به پرواز درمی آید.

مریخ‌نورد ناسا مجهز به آنتن‌های رادیویی قدرتمندی نیز هست که برقراری ارتباط میان آن با هلیکوپتر و نیز تبادل داده با ایستگاه کنترل زمینی را تسهیل می‌کند. پیش بینی می‌شود انتقال هر پیام از مریخ به زمین و بالعکس حدود ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول بکشد.