جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

پزشک هندی چراغ جادویی علاءالدین را ۴۱ هزار دلار خرید

چراغ جادو
این چراغ در حال حاضر در اختیار پلیس است

دو مرد در ایالت اوتارپرادش هند به دلیل گول زدن یک پزشک و تشویق او به خرید “چراغ علاءالدین” بازداشت شده‌اند. آنها مدعی شده بودند که این چراغ ثروت و سلامتی برای او به همراه می‌آورد.

بی بی سی فارسی/ به گفته رسانه‌های هند این افراد همچنین وانمود کرده بودند که قادر به احضار ارواح از این چراغ هستند؛ همانند آن چه که در داستان‌های “هزار و یک شب” گفته شده است.گزارش شده که این دو مرد در مقابل فروش این چراغ درخواست ۲۰۰ هزار دلار کرده بودند، اما سرانجام به قیمت ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار آن را به این پزشک می‌فروشند.مظنون سوم این پرونده که یک زن است، در حال حاضر متواری است.گفته شده که این پزشک در اوایل هفته به پلیس محلی در شهر میروت در اوتارپرادش شکایت کرد.به نقل از شبکه تلویزیونی ان دی گفته شده که در شکایت این پزشک آمده که اولین بار این دو مرد را زمانی ملاقات کرد که مادر آنها را معالجه می‌کرده است.به گفته این پزشک “به تدریج آن‌ها شروع به صحبت کردن درباره یک بابا (خدایی در قالب یک انسان) کردند و مدعی شدند که به خانه آن‌ها می آید. آن‌ها سعی کردند با صحبت کردن مداوم در این مورد مرا تحت تاثیر قرار دهند و از من خواستند که با این فرد ملاقات کنم.”این پزشک سپس با این فرد که “ظاهرا آیین‌های مذهبی اجرا می‌کرد، ملاقات کرد.”او همچنین گزارش کرده که در جریان یکی از این دیدارها “علاءالدین” واقعا در مقابل او ظاهر می‌شود. اما بعدا درمی‌یابد که یکی از متهمان این پرونده خود رابه شکل این شخصیت افسانه‌ای درآورده بود.گزارش‌های دیگر رسانه های هند حاکی است که در یک مورد مظنونان وانمود می‌کنند که یک جن را احضار کرده‌اند تا این پزشک را متقاعد کنند که این یک چراغ واقعی است.سرانجام این افراد پیشنهاد خرید چراغ مورد نظر را در مقابل ۱۵ میلیون روپیه ( ۲۰۱ هزار دلار) به این پزشک می‌دهند و تاکید می‌کنند که این چراغ برایش “ثروت، سلامتی و آینده خوبی” به همراه می آورد. اما سرانجام این معامله با پرداحت ۳۱۰ هزار روپیه ( ۴۱ هزار و ۵۴۸ دلار) انجام می‌شود.

یکی از مقامات پلیس شهر میروت به شبکه ان دی گفته که “همین افراد مظنون به گول زدن خانواده های دیگری با روش‌های مشابه بودند. تاکنون دو مرد دستگیر و یک زن متواری است.”‎