سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اول » بین المللی » ابراز خوف و وحشت سردمداران نظام حاکم بر ایران از درگیریهای شمال رود ارس!

ابراز خوف و وحشت سردمداران نظام حاکم بر ایران از درگیریهای شمال رود ارس!

تنش میان آذربایجان و ارمنستان در قره باغ

خبرگزاریهای جمهوری اسلامی ابراز هراس  وحشت زیادی از اتفاقات شمال ارس و درگیریهای میان ارمنستان و آذربایجان از خود نشان میدهند.

حبرگزاری مشرق نیوز از شعب فارس نیوز وابسته به بخش تبلیغات سپاه پاسداران مطالب زیر را به عنوان تحلیل ارائه داده است:

محور غربی – صهیونیستی به بهانه جنگ «قره باغ»، صدها تروریست را از سوریه و لیبی به نزدیکی های مرزهای شمال غرب کشورمان انتقال داده و به نظر می‌رسد سناریوی خطرناکی برای منافع ملی ایران طراحی شده است.

دردنباله سرویس جهان مشرق نوشته است:

گزارش اختصاصی مشرق /ائتلاف خطرناک ترکیه، رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در شمال رود ارس/ هلاکت بیش از ۱۰۰ تروریست پس از ۷ روز جنگ در «قره باغ» + نقشه میدانی و عکس

در روزهای گذشته مناطق شمالی رود «ارس» بار دیگر به صحنه درگیری های سنگین میان نیروهای مسلح آذربایجان و ارمنستان تبدیل شده و پیشنهادهای چندین کشور از جمله ایران برای میانجی گری با مخالفت باکو مواجه شده است.نیروهای ارتش آذربایجان در دور جدید حملات که با پشتیبانی دولت ترکیه در حال انجام است، تلاش می کنند نیروهای مسلح تحت فرمان ارمنستان را از منطقه مهم «قره باغ» عقب برانند و این بخش را پس از سال ها منازعه و درگیری باز پس بگیرند.درگیری ها در منطقه قفقاز در حالی به هفتمین روز رسیده که آنکارا تنها حامی باکو محسوب نمی شود و در روزهای گذشته دولت ترکیه صدها تن از عناصر گروهک های تروریستی تحت فرمانش را از سوریه و لیبی برای شرکت در جنگ به آذربایجان انتقال داده است.

مقامات دولت آذربایجان در ابتدا حضور گروهک های تروریستی را در جنگ قره باغ تکذیب کردند اما در نهایت گمانه زنی های روزهای گذشته رسانه ها مبنی بر انتقال عناصر تروریست از سوریه و لیبی برای شرکت در جنگ علیه ارمنستان رنگ واقعیت گرفت.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، شرکت های امنیتی تحت فرمان سازمان اطلاعات ترکیه در روزهای اخیر گروه جدیدی از عناصر تروریستی را از مناطق در تصرف در کشور لیبی و مناطق اشغالی سوریه به کشور آذربایجان منتقل کرده اند.

به گفته منابع میدانی، سازمان اطلاعات ترکیه در دور جدید تلاش ها، بیش از ۵۳۰ تن از عناصر تروریست را به خاک آذربایجان منتقل کرد؛ با انتقال جدید صورت گرفته تعداد تروریست ها در خاک آذربایجان حداقل به ۹۰۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، بیش از ۴۰۰ تن از تروریست های که در روزهای گذشته با دستور دولت ترکیه به آذربایجان منتقل شده اند از عناصر گروهک تروریستی «سلطان مراد» هستند و البته سایر گروهک ها نیز نیروهای خود را به خطوط درگیری ها اعزام کرده اند.

گروهک های تروریستی «جیش الشرقیه، الحمزه، ارتش النخبه، جبهه الشام، تیپ الفرقان، گروه ۵۱ و المعتصم» نیز در روزهای گذشته شماری از عناصر خود را از مناطق اشغالی در شمال غرب سوریه برای شرکت در جنگ قره باغ به باکو اعزام کردند.

سرکرده های گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی سوریه و لیبی در حالی به ائتلاف ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی پیوسته اند که تاکنون در جریان درگیری ها در منطقه قره باغ حداقل ۱۰۳ تن از عناصر خود را از دست داده اند.

از این تعداد تروریست به هلاکت رسیده، ۱۹ تن از گروهک تروریستی جیش الشرقیه، ۹ تن از گروه ۵۱، ۱۱ تن از گروهک تروریستی موسوم به ارتش النخبه، ۲۲ تن از جبهه الشام، ۳۲ تن از تیپ الفرقان و ۶ تن هم از گروهک تروریستی «المعتصم» بوده اند.

به گفته منابع میدانی، در ۳ روز گذشته نیز شمار پرواز ها از ترکیه به سمت کشور آذربایجان افزایش چشمگیری یافته است؛ از سویی دیگر پرواز جدیدی هم از شهر طرابلس (پایتخت لیبی) به سمت آذربایجان گزارش شده است.

به نظر می رسد، کاهش درگیری ها با نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر در مناطق مرکزی و شمالی لیبی و برقراری آرامش نسبی باعث شده است دولت ترکیه تصمیم اش را برای انتقال عناصر تروریستی مستقر در مناطق شمال غرب لیبی به کشور آذربایجان عملی کند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر گروهک های تروریستی در لیبی از جبهه های «طرابلس، مصراته، زواره، مرغاب و سرت» فراخوانده و به آذربایجان انتقال داده شدند؛ در سوریه نیز تروریست ها از مناطق اشغالی در استان های «حلب، ادلب، لاذقیه، شمال الرقه و الحسکه» تجمیع و منتقل شدند.

به گزارش مشرق، اگر چه خروج تعداد قابل توجهی از عناصر گروهک های تروریستی از سوریه فرصتی مناسب برای آغاز عملیات و پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب این کشور است اما باید توجه داشت حضور صدها تن از تروریست ها در نزدیکی های مرزهای شمال غرب کشورمان با پشتیبانی گسترده ترکیه به بهانه بازپس گیری منطقه «قره باغ» می تواند سناریوی از پیش طراحی شده ائتلاف غربی – عبری- عربی برای ایجاد مشکل در خاک ایران باشد که یک خطر جدی برای منافع ملی به شمار می آید به ویژه این که در روزهای گذشته تعداد خمپاره های شلیک شده به روستاهای مرزی کشورمان افزایش یافته است.