جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » تقدیر وزیر خزانه‌داری آمریکا از تلاش‌ امارات متحده عربی در زمینه لیست‌گذاری ۹ مهره ونهاد وابسته به سپاه پاسداران

تقدیر وزیر خزانه‌داری آمریکا از تلاش‌ امارات متحده عربی در زمینه لیست‌گذاری ۹ مهره ونهاد وابسته به سپاه پاسداران

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از تلاش‌های امارات متحده عربی و همکاری تنگاتنگ این کشور در این زمینه تقدیر کرده و بر ضرورت این موضوع که جهان باید مراقب و متوجه تلاش‌های رژیم ایران برای سوءاستفاده از مؤسسات مالی دیگر کشورها برای نقل و انتقال ارز و تأمین مالی نهادهای تروریستی فعال در سپاه پاسداران باشد، تأکید کرد.

او گفت: «رژیم ایران و بانک مرکزی آن با مخفی کردن هدفی که برای آن دلارهای آمریکایی را کسب کرده بوده است، از دسترسی به مؤسسات بانکی در امارات متحده عربی سوءاستفاده کرده است؛ برای کسب دلار آمریکا برای تأمین مالی فعالیت‌های مخرب نیروی قدس سپاه پاسداران، از جمله تأمین مالی گروه‌های نیابتی منطقه ایش. همان‌طور که من درپی اعلام روز سه‌شنبه پرزیدنت ترامپ گفتم، ما به قطع مسیرهای درآمدی سپاه پاسداران، هر منبع و هر مقصدی که باشند، مصمم هستیم.

امروز ما افراد وابسته به رژیم ایران و شرکتهای صوری را هدف قرار می‌دهیم که در شبکه بزرگ تبدیل ارز، میلیون‌ها دلار را کسب کرده و به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل کرده است.

وزارت خزانه‌داری از امارات متحده عربی برای همکاری نزدیکش در این مورد تشکر می‌کند. کشورها در سراسر دنیا باید علیه تلاش‌های رژیم ایران برای سوءاستفاده از مؤسسات مالی‌شان برای تبدیل و ارز و تأمین مالی فعالان نابکار نیروی قدس سپاه پاسداران و بزرگترین کشور حامی تروریسم در دنیا، هوشیار باشند.

دولت امارات متحده عربی عصر پنجشنبه ۲۰اردیبهشت با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد شش فرد و ۳نهاد را به‌دلیل ارتباط با سپاه پاسداران در فهرست تروریسم خود قرار داده است.

به گزارش وام، خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، هیأت دولت این کشور روز پنجشنبه در راستای تلاش امارات برای ناکام کردن شبکه‌های تأمین مالی تروریسم و فعالیت‌های مرتبط با آن، نام ۹ فرد و نهاد ایرانی مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم امارات درج کرد.

این افراد و نهادها از طریق پنهان نگاه داشتن اهداف خود از دستیابی به این اموال، اقدام به خرید و ارسال میلیون‌ها دلار به سپاه قدس و نمایندگانش برای تأمین مالی اقداماتی که با هدف بی‌ثبات کردن منطقه در جریان است، کرده‌اند.

درج نام این افراد و نهادها در فهرست تروریسم امارات نتیجه همکاری تنگاتنگ امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکاست.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا نام مسعود نیکبخت، سعید نجف پور، محمد حسن خدایی، محمدرضا خدمتی ولدزاقرد، مقداد امینی، فواد صالحی و نهادهای جهان ارَس کیش، صرافی راشد و تعاونی محمدرضا خدمتی در لیست تحریم‌ها اعلام شده‌اند.