شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » آمریکا شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا را تحریم کرد/ همه گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است

آمریکا شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا را تحریم کرد/ همه گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است

 

استیون منوشن وزیر خزانه‌داری و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه هشتم بهمن در کنفرانسی خبری در کاخ سفید از تحریم شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا خبر دادند.

جان بولتون تاکید کرد آمریکا برای حمایت از رئیس جمهوی قانونی ونزوئلا، تمامی گزینه‌ها را در نظر دارد. او بار دیگر از تمامی کشورها خواست خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

آقای بولتون گفت: «آمریکا نیکلاس مادورو و رژیم او را مسئول شرایط ونزوئلا می‌داند.» مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت تمامی اقدامات حمایتی از مادورو از جمله حامیانش چون جمهوری اسلامی ایران باید متوقف شود.»

استیون منوشن گفت تحریم‌های آمریکا علیه شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا «فوری و در جا است و از همین امروز به جرا گذاشته شده است.»

سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا در بیانیه ای از تحریم شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا از سوی وزارت خزانه‌داری حمایت کرده است.

در این کنفرانس خبری، آقای منوشن گفت ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از خوان گوایدو، رئیس جمهوری موقت ونزوئلا حمایت‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود را افزایش می‌دهد.

شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا از اصلی‌ترین منابع درآمد حاکمیت نامشروع نیکلاس مادورو در ونزوئلا محسوب می‌شود. آقای منوشن افزود با تحریم شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا، درآمد ناشی از نفت و گاز ونزوئلا به جیب مردم ونزوئلا خواهد رفت و دیگر رژیم مادورو به آن دسترسی نخواهد داشت.