پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پنتاگون تصاویر جدیدی درباره «نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها» منتشر کرد‎

پنتاگون تصاویر جدیدی درباره «نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها» منتشر کرد‎

وزارت دفاع ایالات متحده عکس‌های جدیدتر و واضح‌تری از حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان را منتشر کرده که نیروهای سپاه پاسداران را در حین جدا کردن یک مین عمل نکرده از بدنه کشتی نشان می‌دهد.

این عکس‌ها که شامگاه دوشنبه ۲۷ خرداد ماه (به وقت شرق آمریکا) منتشر شد٬ توسط ارتش آمریکا تهیه شده که پیش از این نیز ویدئویی از این عملیات را منتشر کرده بود.

همزمان «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حدود هزار نیروی نظامی دیگر را برای دفاع در مقابل تهدیدات هوایی٬ دریایی و زمینی به خاورمیانه اعزام می‌کند.

صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد، دو نفتکش که از امارات و عربستان به سمت شرق آسیا در حرکت بودند هدف حمله قرار گرفتند. چند ساعت بعد از این حمله، وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری، جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به نفتکش ها در دریای عمان دانست. آقای پمپئو گفت که ایران در تاریخ ۲۲ آوریل جهان را تهدید کرد که روند انتقال نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و اکنون در جهت عملی کردن آن تهدید، تلاش می کند.

آمریکا مدارک نقش ایران در حمله به نفتکش ها را عصر پنجشنبه در اختیار شورای امنیت قرار داد.

روز جمعه ۲۴ خرداد رئیس جمهوری آمریکا، ایران را مسئول حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد و درباره احتمال بسته شدن تنگه راهبردی هرمز و تهدید ایران نیز گفت: «آنها [تنگه هرمز] را نخواهند بست. و اگر هم ببندند، برای مدت طولانی بسته نخواهد ماند.» پرزیدنت ترامپ در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان جلوی ایران را گرفت، گفت: «خواهیم دید.»