جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » تروریستی » سی.ان.ان: سند منتشر شده پنتاگون، نشان می‌دهد رژیم ایران پشت حمله به نفتکش‌ها بوده است+سند

سی.ان.ان: سند منتشر شده پنتاگون، نشان می‌دهد رژیم ایران پشت حمله به نفتکش‌ها بوده است+سند

تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد: ارتش آمریکا فیلمی از یک قایق ایرانی دارد که روز گذشته ۴ساعت بعد از حمله به نفتکشها در دریای عمان، این قایق به یکی از نفتکشها نزدیک شده و یکی از نفرات قایق ایرانی یکی از مینهای عمل نکرده را از نفتکش خارج کرده است.

مقامهای آمریکا می‌گویند شاید به این دلیل باشد که رژیم ایران تلاش می‌کردند مدرک این مین عمل نکرده را از صحنه بردارند که ردی از آنها در این حمله باقی نماند. بنا بر این آمریکا می‌گوید سند دارد که رژیم ایران پشت حملات به نفتکشها است.

خبرنگار سی.ان.ان از ابوظبی در گزارشی در مورد این فیلم ویدئویی گفت: «یک قایق کوچک است که به یکی از این نفتکشهای بزرگ که دیروز مورد حمله قرار گرفت نزدیک می‌شود.

می‌توانید ببینید که درست به کنار آن آمده است بسیار نزدیک آن آمده و در نقطه‌ای می‌توانید فردی را ببینید که در قایق کوچک چیزی را از بدنه کشتی مورد حمله جدا می‌کند. شما این را به‌وضوح می‌توانید ببینید آنها آنرا خارج می‌کنند و به قایق کوچک می‌برند».

سی.ان.ان در گزارش خود می‌افزاید: این فیلم را آمریکا منتشر کرده است و آنچه آنها می‌گویند این است که کشتی بزرگ یکی از کشتی‌هایی است که مورد حمله قرار گرفته و قایق کوچک در واقع به رژیم ایران تعلق دارد. و شما می‌توانید ببینید آنها به‌گفته آمریکا یک مین منفجر نشده را از بدنه یکی از این کشتی‌ها جدا می‌کنند.

خبرنگار سی.ان.ان گفت: در عرشه این کشتی‌ها انفجارها و آتش سوزی‌هایی گزارش‌شده بود و خدمه مجبور بودند که از کشتی در این آبراه کوچک استراتژیک تخلیه شوند. جایی که اکثر نفت جهان از آن منتقل می‌شود.

بنا بر این اگر این فیلم نشان می‌دهد که ایرانیها در حال منتقل کردن یک مین از بدنه یکی از این کشتی‌های مورد اصابت قرار گرفته هستند، این کار محکوم خواهد شد، پس می‌تواند داستان این باشد که این رژیم ایران بوده است که به این کشتی‌ها حمله کرده و بعد برای پاک کردن مدرک اقدام خرابکاری خود علیه این کشتی‌های تجاری بازگشته است.

خبرگزاری رویترز شب گذشته در این باره نوشت: مدرکی که شاید ردپای رژیم ایران را در حمله به نفتکش‌ها مشخص می‌کند: یک مین منفجر نشده است.

رویترز نوشت: یک منبع آگاه رسمی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت یک دستگاه منفجر نشده در حمله به نفتکش در دریای عمان به دست آمده که به نظر می‌رسد مین مغناطیسی باشد.

احتمال میرود مشابه همان مین‌هایی است که در جریان خرابکاری‌های فجیره از آن استفاده شده بود.

پیش از این، آمریکا، رژیم ایران را مسئول خرابکاری در چهار نفتکش در فجیره امارات معرفی کرده بود.