جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » درگیریهای نیروهای عراقی و نیروی پیشمرگه کردستان در کرکوک و مناطق اطراف

درگیریهای نیروهای عراقی و نیروی پیشمرگه کردستان در کرکوک و مناطق اطراف

صبح دوشنبه ۲۴مهرماه، خبرگزاریهای فرانسه و آسوشیتدپرس از درگیریهای نظامی و تبادل آتش توپخانه، نیروهای حکومت عراق با پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق، در مناطق اطراف شهر کرکوک خبر دادند و همزمان گزارش کردند که نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌یی خواستار ایجاد امنیت در کرکوک «در همکاری با پیشمرگه ها» شده است.

در همین حال روداو، سایت متعلق به دولت اقلیم کردستان، اعلام کرد: شبه‌نظامیان حشدالشعبی وابسته به ایران در چند جبهه به مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق حمله کرده‌اند.

روداو به‌نقل از اطلاعیه شورای امنیت کردستان نوشت:‌ نیروهای عراقی حامی ایران در چند جبهه با استفاده از تجهیزات نظامی آمریکایی به نیروهای کردی حمله کردند. در این حمله پنج هاموی آمریکایی مورد استفاده نیروی حامی نظام حاکم بر ایران در حملات به کرکوک منهدم شدند.

هم‌چنین یورونیوز گزارش داد:‌ به‌دنبال افزایش تنشها بین نیروهای حشدالشعبی و نیروهای پیشمرگه در منطقه کرکوک عراق، در درگیری میان دو طرف، دست‌کم ۷نفر از نظامیان حشدالشعبی در منطقه الصناعی کرکوک کشته شده‌اند.

در همین حال نیروهای عراقی کنترل شهر «طوزخورماتو» و مناطق اطراف آن را در استان صلاح‌الدین به دست گرفتند و الحدث خبر داد: ارگان مبارزه با تروریسم بر ورودی جنوب کرکوک تسلط یافت.