چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هویت راننده کامیون هنوز شناسایی نشده و اقدامات لازم در این زمینه جریان دارد.
ATTENTION EDITORS - VISUAL COVERAGE OF SCENES OF INJURY OR DEATH - Bodies are seen on the ground July 15, 2016 after at least 30 people were killed in Nice, France, when a truck ran into a crowd celebrating the Bastille Day national holiday July 14. REUTERS/Eric Gaillard

هویت راننده کامیون هنوز شناسایی نشده و اقدامات لازم در این زمینه جریان دارد.

یک منبع پلیس فرانسه بامداد جمعه اعلام کرد: اوراق هویت متعلق به یک مرد فرانسوی تونسی تبار در داخل کامیونی که 84 نفر را در شهر نیس کشت پیدا شده است.

612811_251

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این منبع گفت : هویت راننده کامیون هنوز شناسایی نشده و اقدامات لازم در این زمینه جریان دارد.
به گفته وی، اوراق هویت نشان از آن دارد که این مرد ساکن شهر نیس است.

راننده کامیون که گمان می رود یک حمله کننده باشد خودروی خود را به دل جمعیتی زد که برای تماشای آتش بازی روز ملی باستیل اواخر پنجشنبه در تفرجگاه ریویرا در نیس جمع شده بودند.

‘سباستیان اومبر’ یک مقام محلی به رادیو ‘ فرانس انفو ‘ گفته است که پلیس راننده کامیون را که با خودروی سنگین خود به میان جمعیت حاضر در دریا کنار معروف ‘پرومناد دزانژله ‘رفت به ضرب گلوله کشته است.
‘کریستین استروسی’رئیس دولت محلی به تلویزیون ب.ف.م گفته است که این مرد به سمت جمعیت تیراندازی کرده است و پس از کشته شدن در داخل کامیون وی سلاح و نارنجک کشف شده است.
‘اریک سیوتی’یک عضو محلی مجلس فرانسه گفت:’صحنه هولناکی است و کامیون با سرعت در امتداد پیاده رویی جلوی ساحل مدیترانه حرکت کرده و پس از زیر گرفتن صدها نفر توسط پلیس متوقف شده است.’
شبکه های رادیو و تلویزیون محلی شمار کشته شدگان این حادثه را از60 تا حداقل 75 نفر و شمار زخمی ها را صدها نفر اعلام کرده اند.
اومبر این حادثه را یک حمله آشکارا جنایتکارانه خوانده است هر چند که هنوز هویت راننده کامیون مشخص نشده است.
به ساکنان نیس شهری درساحل مدیترانه که هم مرز ایتالیا است توصیه شده تا حد ممکن در خانه مانده و خارج نشوند.

دقیقا هشت ماه پیش گروه داعش 130 نفر را در پاریس کشت که خونین ترین حملات در فرانسه و بلژیک طی دو سال گذشته بود.