یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث » آتش سوزی گسترده در کلیسای جامع نتردام پاریس با ۷۵۰ سال قدمت

آتش سوزی گسترده در کلیسای جامع نتردام پاریس با ۷۵۰ سال قدمت

این کلیسا که از محبوبترین نقاط گردشگری در فرانسه است سالانه بیش از ۱۳ میلیون بازدید کننده داشت.

تصاویر تلویزیونی که به صورت زنده در حال پخش شدن است، نشان می‌دهد که آتش از سقف کلیسا در حال زبانه کشیدن است و مناره آن تقریبا در آتش از بین رفته است.

این کلیسا که از محبوبترین نقاط گردشگری در فرانسه است سالانه بیش از ۱۳ میلیون بازدید کننده داشتکاخ الیزه این آتش‌سوزی را «مهیب» توصیف کرده است.یک سخنگوی کلیسا به خبرگزاری فرانسه گفته است ساختار چوبی که سقف را نگه می‌داشت در آتش از بین رفته است.

آتش‌نشانی پاریس اعلام کرده احتمال می‌رود که آتش‌سوزی «مرتبط» با عملیات بازسازی در این کلیسا باشد. اطراف کلیسای نتردام داربست‌هایی برای مرمت برپا شده است.آقای مکرون سخنرانی مهم تلویزیونی خود را که قرار بود غروب دوشنبه ۲۶ فروردین انجام دهد به خاطر «آتش‌سوزی وحشتناک نتردام» به وقت دیگری موکول کرده است.آنه هیدالگو، شهردار پاریس، در توئیتی این آتش‌سوزی را «وحشتناک» خوانده و نوشته است: «آتش‌نشانی پاریس در تلاش است تا زبانه‌های آتش را کنترل کند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون ۲ فرانسه به نقل از پلیس اعلام کرده است که این یک حادثه بوده است.ساخت کلیسای نتردام در سال ۱۱۶۰ میلادی آغاز و در سال ۱۲۶۰ بخش‌هایی زیادی از آن تکمیل شد.