شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » درگیری دراویش با نیروهای امنیتی در حوالی منزل قطب دراویش گنابادی

درگیری دراویش با نیروهای امنیتی در حوالی منزل قطب دراویش گنابادی

صبح یکشنبه ۱۵ بهمن یگانهای ویژه و نیروهای امنیتی به دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم، در منطقه پاسداران تهران حمله کردند. نیروهای امنیتی از این خیابان که محل اقامت قطب دراویش نعمت‌اللهی گنابادی است، عقب نشسته‌اند، اما فضای امنیتی در پاسداران پابرجا است.

نیروهای امنیتی از شامگاه شنبه در خیابان محل اقامت نورعلی تابنده، قطب دراویش نعمت‌اللهی گنابادی حضور یافته بودند که با تجمع دراویش در همان محل روبه‌رو شدند. شمار معترضان به حضور مأموران امنیتی در طول شب افزایش یافت.

درگیری بر اساس اطلاع‌رسانی فعالان حقوق دراویش گنابادی صبح یکشنبه رخ داد. در تصاویر منتشرشده از این درگیری در شبکه‌های اجتماعی، موتورسیکلت‌های سوخته نیروهای امنیتی دیده می‌شود و دراویشی که برای دفاع از جناب نورعلی تابنده در محل حضور یافته‌اند.

بنا بر گزارشات رسیده؛ حکم جلب جناب دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی (بدون مصداق) توسط شعبه ۳ دادسرای امنیت صادر شده است.

دراویش اعلام کردند تا بازگرداندن کامل آرامش به منطقه و تعهد متقن نسبت به جلوگیری از اقدام افراد خودسر بر حضور پرشمار خود در این محل ادامه خواهند داد.

ساعاتی پیش تنی چند از مقامات امنیتی و انتظامی با حضور در منطقه خواهان گفت و گو با دراویش حاضر در گلستان هفتم شدند.

در پی حضور چند تن از مقامات انتظامی و امنیتی از جمله سردار مصدق، رئیس پلیس منطقه دراویش مجددا نگرانی خود را از حضور غیرقانونی و تحریک کننده نیروهای سپاهی ولباس شخصی اعلام کرده و عنوان کردند ما از همان لحظات اول با پلیس 110 برای کنترل منطقه تماس گرفته و تصاویر و شماره پلاک های خودرو های مذکور را به جهت پیگیری و شناسایی این افراد تسلیم ماموران کلانتری کردیم اما نه تنها پیگیری خاصی صورت نگرفت بلکه تحریکات و تردد خودرو های حاوی افراد لباس شخصی مسلح تا صبح ادامه یافت.

سردار مصدق پس از شنیدن نگرانی و گلایه های دراویش با ذکر این موضوع که با منش آرام دراویش آشنایی دارد، قول پیگیری نیروهای مزاحم شب گذشته و موقف کردن دخالت نیروهای لباس شخصی و سپاهی در منطقه را به دراویش داد.

وی همچنین بنا به خواست دراویش، قول داد در نیروهای گارد و موتور سوار که در خیابان های اطراف حضور دارند، در اسرع وقت منطقه را ترک کنند.

در پایان دراویش اعلام کردند تا بازگرداندن کامل آرامش به منطقه و تعهد متقن نسبت به جلوگیری از اقدام افراد خود سر بر حضور پر شمار خود در این محل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر دراویش نعمت اللهی از تمامی نقاط ایران در حال حرکت به سوی تهران هستند