جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مایک پمپئو : خرید نفت از ایران به طور کامل باید به صفر برسد

مایک پمپئو : خرید نفت از ایران به طور کامل باید به صفر برسد

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری زنده اعلام کرد آمریکا دیگر هیچ‌گونه معافیتی برای مجازات بابت خرید نفت ایران قائل نمی‌شود و هرگونه خرید نفت از ایران باید به صفر برسد.

آقای پمپئو در کنفرانس خبری زنده اظهار داشت :

هدف خروج یکسال پیش آمریکا از توافق هسته ای با ایران این بود که رفتار این رژیم اصلاح شود. جمهوری اسلامی در بی ثبات سازی در خاورمیانه نقش داشته است.

ایران از منابع مالی ناشی از فروش نفت برای حمایت از تروریسم استفاده می کند. ما معافیتی برای کشورها گذاشتیم که از ایران بتوانند نفت بخرند اما اکنون آنها را لغو می کنیم.

ما پیش از این معافیتهایی برای تحریم نفتی ایران گذاشتیم، اما از این لحظه تمامی معافیتها را لغو می‌کنیم.

هدف ما این است که صادرات و فروش نفت رژیم ایران را صفر کنیم. آنها اکنون فرصت دارند دوباره درباره عملکرد شان تجدیدنظر کنند.

ما به آیت الله ها گفته ایم خواسته مان چیست. به آنها گفتیم که برنامه موشکی تان را متوقف کنید، حمایت از تروریسم نکنید و شهروندان خارجی را گروگان نگیرید. به رژیم ایران گفته ایم رفتار طبیعی داشته باشید، به جامعه جهانی باز می گردید

ما همواره همراهی مان را با مردم ایران اعلام کرده ایم. مردم ایران به ما گفته اند که از فشار بر رژیم جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند. رژیم ایران باید رفتار خودش را اصلاح کند.

از پمپئو پرسیده شد آیا فکر می کنید پنج کشور واردکننده بزرگ نفت از ایران از تصمیم شما تبعیت کنند که وزیر خارجه آمریکا گفت اگر آنها چنین نکنند، با تحریم های ما مواجه می شوند.

پمپئو در پاسخ به سوال درباره فرمانده جدید سپاه پاسداران گفت بین پرزیدنت روحانی و ظریف در سیاست شان فرقی نیست و آنها از قاسم سلیمانی و بی ثبات سازی در خاورمیانه حمایت می کنند.