جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث طبیعی » بحران سیل در ایران: هیچ آماری از تلفات احتمالی در دست نیست

بحران سیل در ایران: هیچ آماری از تلفات احتمالی در دست نیست

در حالی که مردم محاصره شده در پل‌دختر یک شب را بر روی پشت‌بام‌ها به صبح رسانده‌اند، مقامات می گویند هیچ آماری از تلفات احتمالی در این شهر در دسترس نیست.

محمدرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین، به خبرگزاری ایرنا گفته است که هیچ آماری از تلفات احتمالی در پلدختر در دسترس نیست اما براساس آخرین آمار آب فروکش کرده و کسی بر بام منازل مسکونی دیده نمی شود.

همچنین گزارش‌ها حاکی از اعزام بالگردهای امدادی به شهرستان پل‌دختر است.

اورژانس ایران گزارش داده که تا کنون ۳۹ نفر از مردمی که در محاصره سیل پلدختر بودند نجات یافته‌اند و ساعت ۴ صبح امروز چهار راه فرعی به شهرستان پل‌دختر باز شده است.

روز گذشته راه‌های ارتباطی با شهر پل‌دختر به صورت کامل قطع شده بود و هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه خسارت به این شهرستان وارد شده است.

موسی خادمی استاندار لرستان در این باره اعلام کرده که حجم خرابی سیلاب پلدختر بسیار بالا است وبه دلیل نبود راه‌های دسترسی و امکان ارتباط کامل مخابراتی تاکنون اطلاعات دقیقی از روستاهای سیل زده واقع در مسیر وجود ندارد.

خادمی گفته است تقریبا تمامی روستاهای نزدیک رودخانه کشکان به طور کامل زیر آب رفته اند که به نظر می رسد قبل از وقوع سیلاب تخلیه شده اند اما باید به وطر دقیق رسیدگی شود شاید افرادی علیرغم هشدارهای تخلیه در محل مانده باشند.

اما خبرگزاری فارس روز دوشنبه ۱۲ فروردین در گزارشی نوشت که «با طغیان رودخانه کشکان پنج هزار واحد مسکونی پل‌دختر زیر آب رفته و آب با حجم بالایی به درون دیگر واحدها رفته است.»

بنابر این گزارش بیش از ۱۰۰ روستا پل‌دختر روز گذشته در محاصره سیل بوده و نیازها برای کمک به این شهرستان فرا استانی است.

شهرستان پل‌دختر براساس نتایج سرشماری سال ۹۵ نزدیک به ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد. پیشتر نسبت به تخلیه پل‌دختر هشدار داده شده بود اما برخی از مردم در این شهر باقی مانده‌اند.

براساس گزارش ها و تصاویر منتشر شده وقوع سیلاب در استان لرستان به خصوص در شهر پل‌دختر باعث خسارات سنگینی شده است. روز دوشنبه میزان آب گرفتگی براثر سیل در شهرهای معمولان و پل‌دختر تا سقف خانه ها نیز رسیده بود.