جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » هشدار آمریکا: به حملات گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران در عراق پاسخ قاطع می‌دهیم

هشدار آمریکا: به حملات گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران در عراق پاسخ قاطع می‌دهیم

در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها در بصره عراق٬ ایالات متحده به رژیم ایران هشدار داد که به هرگونه حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق پاسخی سریع و قاطعانه خواهد داد.

کاخ سفید روز سه‌شنبه٬ ۲۰ شهریور٬ با اشاره به حملات اخیر در عراق که کنسولگری آمریکا در بصره و سفارتخانه این کشور در بغداد را نیز هدف گرفته بود٬ نوشت: « رژیم ایران هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حملات که توسط شبه‌نظامیان مورد حمایتش در عراق صورت گرفته٬ نکرده است. این شبه‌نظامیان تحت حمایت مالی٬ آموزشی و تسلیحاتی رژیم ایران هستند.»

کاخ سفید افزوده است: «هر حمله‌ای به مراکز آمریکایی بشود و کارکنان این مجموعه‌ها یا ساختمان‌های ما آسیبی ببینند٬ ما رژیم ایران را مسئول خواهیم دانست. آمریکا در دفاع از جان آمریکایی‌ها٬ قاطعانه و سریع وارد عمل خواهد شد.»

در عین حال به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات در شهر کوی‌سنجق عراق٬ معاون رئيس جمهور آمریکا این اقدام را محکوم کرد.

مایک پنس روز دوشنبه٬ ۱۹ شهریور در گفت‌و‌گو با نچیروان بارزانی٬ نخست‌وزیر اقلیم کردستان٬ گفت که قصد ایران از این حمله تهدید اقلیم کردستان و ایجاد بی‌ثباتی در این منطقه است.