جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا طرح رویارویی با رژیم ایران پس از خروج ترامپ از «برجام» را اعلام می‌کند

آمریکا طرح رویارویی با رژیم ایران پس از خروج ترامپ از «برجام» را اعلام می‌کند

 

نقشه ایالات متحده آمریکا برای رویارویی با رژیم ایران، پس از اعلام دونالد ترامپ از خروج از توافق هسته‌ای با تهران، روز دوشنبه ۲۱ مه، اعلام خواهد شد.

بخش‌های از استراتژی آمریکا درباره رویایی با ایران، روز جمعه گذشته توسط یک مقام وزارت خارجه آمریکا، به آن اشاره شده است.

لزوم توقف فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه بویژه در یمن و سوریه، اجرای اصلاحاتی در توافق هسته‌ای و نیز مسئله موشک‌های بالستیک از جمله مواردی است که در نقشه جدید آمریکا مطرح خواهد شد.

«برایان هوک»، مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، روز دوشنبه ۲۱ مه، در اولین سخنرانی رسمی خود، نقشه راه جدید آمریکا برای رویارویی با رژیم ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای را اعلام کرد خواهد .

وی افزود: «هدف تلاش‌های ما اعمال تمامی فشارهای ضروری بر رژیم ایران است تا این کشور رفتارهایش را تغییر داده و به دنبال چارچوب جدیدی باشد که می‌تواند نگرانی‌های ما را برطرف کند.»

هوک در کنفرانس خبری گفت: «پومپئو در سخنرانی خود، یک نقشه دیپلماتیک جدیدی را جهت تحقق چارچوب امنیتی بهتر، پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را اعلام خواهد کرد».

مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه آمریکا از تماس مستمر کشورش با اتحادیه اروپا خبر داد و گفته که پومپئو در هفته گذشته، با وزیران خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا جهت بازبینی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با رژیم ایران، خبر داد.

او افزود :«به این نتیجه رسیدیم که نیاز به چارچوب کار جدیدی داریم تا تهدید‌های کلی رژیم ایران را برطرف کند، از جمله توفق هسته‌ای، موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریسم و ایجاد تنش نظامی در یمن و سوریه».