جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وقایع گلستان هفتم : نیشتری بر زخمهای ۴۰ ساله دراویش نعمت اللهی گنابادی

وقایع گلستان هفتم : نیشتری بر زخمهای ۴۰ ساله دراویش نعمت اللهی گنابادی

هو
۱۲۱
(آنچه بخواهد ، کننده اوست) سوره مبارکه بروج – ۱۳
وقایع گلستان هفتم : نیشتری بر زخمهای ۴۰ ساله دراویش نعمت اللهی گنابادی
مروری فهرست وار بر چهل سال ظلم و ستم و بیدادی که توسط مدعیان اسلام مدار بر دراویش گنابادی رفت.
آتش زدن حسینیه امیرسلیمانی و تصرف عدوانی بخشی از مساحت زمین وقفی حسینیه و اختصاص دادن آن به معراج شهداء.
تخریب حسینیه های قم – بروجرد – اصفهان به دستور مستقیم شاهرودی (عراقی الاصل) قاضی القضات وقت
حمله به حسینیه های کرج و شهرکرد
ممانعت از ادامه تحصیل فرزندان دراویش گنابادی و خود دراویش
ممانعت از حضور قطب معظم سلسله در محل زندگی خود در بیدخت و دستگیری و مجبور کردن ایشان در مراجعت به تهران
ممانعت از برگزاری سمینارها برای بزرگداشت عرفای بزرگ ایرانی از جمله عارف بزرگ شیخ احمد غزالی
فتاوی کذب و مخالف دستورات اسلام و رویه رسول خدا (ص) توسط سه تن از مجتهدان درباری شناخته شده (مکارم شیرازیء نوری همدانی –صافی گلپایگانی) مبنی بر کافر بودن و منحرف بودن دراویش و … در حالی که این آقایان برای حفظ قدرت و منافع مادی خود تاکنون حتی یکبار مخالفت خود را با ظلم و بیداد و چپاول بیت المال و امثالهم ابراز ننموده اند.
و …
در صورتی که دراویش گنابادی بر اساس توصیه قطب معظم و مشایخ و سایر بزرگان محترم سلسله با سعه صدر ، احترام به قوانین جاری ، اخلاق مداری سعی کرده اند به روال صحیح و از مجاری قانونی مسائل را حل و فصل نمایند که نه تنها تاکنون هیچ مسئولی (باستثناء یکی دو نفر که آنها هم بعداٌ مغضوب حکومت شدند) اعم از قضات ، نیروی انتظامی امنیتی ، وزراء ، نمایندگان مجلس ؛ مجتهدین چنین بیدادها و حق کشیها را محکوم نکرد ، بلکه در راستای سرکوب و توطئه تا آنجا پیش رفتند که برنامه ریزی از قبل طراحی شده را به اجراء در آورده و وقایع گلستان هفتم را خود رقم زدند. طرح ریزی توسط دشمنان نفوذی اسلام در سطوح بالای قدرت (بنا به اعتراف و اظهار آقای یونسی مشاور رئیس جمهور) با چند هدف مهم و چند منظور زیر انجام گرفت :
با شناختی که از دراویش گنابادی داشتند و میدانستند اینها شهروندانی ساده دل و عاشق قطب بزرگوار خود میباشند ، اگر دامی بچینند آنها با توجه به آلام و ستمهای مداوم به دام خواهند افتاد ، کافی بود احساسات آنها را نسبت به پیر خود جریحه دار کنند و سپس به نفع خود قائله ای ساخته و از آن بهره برداری کنند.
دشمنان به خوبی میدانند دیدگاه و عقیده مردم نسبت به دراویش مثبت است زیرا سالها در کنار آنها بطور مسالمت آمیز زندگی کرده اند.(شاید به طور استثناء در یکی دو مورد از دراویش بدی و صدمه ندیده اند) چنانکه در فرهنگ جامعه ضرب المثلهایی رایج است که تاییدی بر این مدعا است. ( کلبه درویشی داریم یا چشمهایت را درویش کن و …)
ضمنا اگر عرفا و دراویشی چون سعدی –حافظ – مولانا – فردوسی – شیخ بهایی – عطار و شیخ محمود شبستری را از فرهنگ ایران حذف کنیم ، بخش عظیمی از میراث فرهنگی ما بلا استفاده میماند. همچنین مردم فهیم ایران در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ که سالها با دراویش زندگی کرده اند می دانند که از این همه مجرم ، قاتل ، قاچاقچی ، عربده کش ؛ دزد مال و ناموس فقط تعداد انگشت شماری ممکن است از دراویش باشند. پس با برنامه ریزی گلستان هفتم و ایجاد خشونت و کشته شدن عده ای از جمله سرباز بسیجی توسط خود آنها این هدف را دنبال کردند تا دیدگاه مردم را مبنی بر صلح جو و سالم و بی آزار بودن دراویش تغییر دهند.

برنامه ریزان متوجه شده بودند که مهمترین عاملی که می تواند دروایش را تحریک کند و آنها را به میدان اورده وادار به درگیری نماید ، حمله مستقیم به قطب سلسله می باشد بدین لحاظ طرح گلستان هفتم را صحنه آرایی کردند. هدف از نوشتن این سطور ، قصه گویی یا تبلیغ برای درویشی نیست یلکه درد دل دراویش مظلوم و حق طلبی آنها و هشدار به مردم ستم دیده ایران است که نظاره گر ظلم و ستم می باشند ولی دم بر نمی آورند. آگاه باشید وقتی با دراویش صلح طلب ، اخلاق مدار و قانون مدار و شیعه اثنی عشری چنین می کنند ، در آینده با شما چه خواهند کرد؟ ضمناٌ برای آن عده قلیل از دراویش گنابادی که تصور می کنند سکوت و نظاره کردن این جریانات در راستای منویات و رضایت و خواست پیر بزرگوار و نمایندگان محترم و مورد تایید دراویش می باشد و پنج نفر نمایندگان عزیز می توانند امور را سرو سامان دهند ، هشداری است که بیدار شوند. دیدید که در این مدت کوتاه حتی انتشارات یکی از نمایندگان محترم و منتخب ایشان را پلمب کردند و تردد به دولت سرا را محدود و ارتباط تصویری و صوتی پیر معظم را قطع کرده اند. آیا منتظرید تا خدای ناکرده ایشان را بطور کامل از ارتباط با فرزندان معنویشان منع کنند ؟ در طی این مدت بنا به فرموده ایشان دراویش از رفت و آمد منع شدند ولی مشایخ و مجازین چرا نمی توانند به زیارت ایشان بروند؟

اما اصل مطلب

روی سخن با آن عده از مسئولانی است که از پیروزی موقت برنامه های خود در گلستان هفتم سرمست شده اند و تصور می کنند کار دراویش تمام است و بخود می گویند قدم به قدم برنامه های بعدی را اجراء می کنیم تا به هدف نهایی یعنی ریشه کن کردن دراویش گنابادی و اهل تصوف برسیم.
هرچند می دانیم شما بخدا ، پیامبران و آخرت و هیچ اصول انسانی پایبند نیستید ، زیرا در عملکرد چهل ساله خود ریا ، تهمت ، بی عدالتی ، آدم کشی ، شکنجه ، غارت بیت المال ، زندانی کردن مردم بیگناه ، آزاد گذاشتن غارت گران و فاسدان و … را با این درخشندگی در کارنامه خود ثبت نمی نمودید.
در عین حال شاید هنوز عده ای از سردمداران حکومتی باشند که در خلوت خود مرگ و آخرت را در نظر بگیرند ، توبه کنند ، به عقل و واقعیات موجود رجوع کنند و برای جلوگیری از بی ثباتی ، بی نظمی وجهت ممانعت از پیامدهای بسیار ناگوارتر بعدی و بجای شعار اجرای قانون اقدامات مثبت و عملی انجام دهند زیرا چند صباحی دیگر دیر است.
توجه کنید در اعلامیه قطب بزرگوار سلسله دراویش و همگان را (اعم از درویش و نیروهای انتظامی امنیتی و لباس شخصی) به پرهیز از خشونت و اجرای قانون و عدالت توصیه فرموده اند و برای اثبات و خلوص نیت فرمایشات خود ، مجالس درویشی و دیدارهای هفتگی خود را لغو نمودند تا دراویش در امان باشند و زندانیان نیز مورد اذیت و آزار قرار نگیرند.
اما طی یکماه گذشته از سوی منصوبین حکومت خلاف کاریهای متعددی از عدم رعایت قانون و عدالت مشاهده شد که نشان می دهد در این مدت فقط دراویش توصیه های ایشان را عمل نمودند از جمله :

از لحظه دستگیری دراویش و عده ای از مردم عادی که در خیابانهای اطراف در تردد بودند ، قبل از مشخص شدن جرم و مجرم و رای دادگاه برخلاف قوانین جاری مملکت و قوانین الهی و بشری همه دستگیرشدگان را باستناد فیلمهای منتشر شده با انواع سلاحهای سرد و گرم مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی قرار داده و با فحاشی و ایجاد رعب و وحشت آنها را در همان دقایق اول شکنجه روحی کردند.
حدود ۳۰۰۰ نفر اعم از درویش و غیر درویشانی که بخاطر شباهت ظاهری (داشتن سبیل) که نه تنها در درگیری حضور نداشتند بلکه صرفاٌ بخاطر مسافرت به تهران در مبادی شهرها ، پلیس راه ، مترو ، خیابانهای اطراف ، دستگیر و بلافاصله روانه زندان شدند. ولی برخلاف قانون تاکنون به آنها اجازه انتخاب وکیل داده نشده است.
پس از گذشت یکماه هنوز به خانواده زندانیان اجازه ملاقات داده نشده است.
محل نگهداری زندانیان هنوز مشخص نیست.
طبق رویه حکومت بدون شک همه در زندان تحت فشار و شکنجه قرار دارند تا از آنها برای اثبات تهمتها و دروغهای خود اقرارهای خلاف واقع اخذ کنند و نمایشهای تلویزیونی راه بیاندازند.
با گروگانگیری دراویش زندانی و آزاد نکردن آنها در ایام نوروز بر قطب محترم سلسله ، مشایخ و مجازین عزیز و مجلس داران فشار مضاعفی وارد می کنند تا فلان اعلامیه را علیه دراویش صادر کنند. ایشان نیز بلحاظ لطافت روحی و علاقه به دراویش و حفظ آرامش و جلوگیری از نگرانی خانواده های زندانیان ، برخلاف میل خود مطالبی می نویسند.
رفت و آمد نزدیکان و مشایخ و مجازین محترم و خدمه بزرگوار به منزل شخصی قطب سلسله باستثناء یکی دو نفر عملاٌ ممنوع شده است.
اجازه ظاهر شدن قطب معظم و پدر معنوی دراویش بصورت تصویری در تنها سایت مورد تایید (مزار سلطانی) داده نمیشود.
عدالت هم رعایت نشده است ! فقط به یکی دو مصداق اشاره می کنیم.

مراسم خاکسپاری بسیجی کشته شده که خود عامل قتل وی بودند ، با سلام و صلوات و جمعیتی کثیر و تبلیغات وسیع علیه دراویش بخاک سپرده میشود. بعضی سران مملکت به عیادت تنها مجروح خود می روند و از خانواده های کشته شدگان دلجویی می کنند ولی کشته شده دراویش از جمله رادمرد جبهه های جنگ محمد راجی را شبانه بدون حضور مردم و بی سر و صدا دفن می کنند.(البته علی وار)
جلسه دادگاه جوانمرد محمد ثلاث را علنی نکردند که مردم ندانند چه می گوید. بخشهایی را گزینه ای جسته و گریخته به نفع خود به بیرون درز دادند در حالی که خود می دانند حدادیان جوان بسیجی که قربانی برنامه های آنها شده را چه کسانی به قتل رسانده اند ؟!
آنهایی که در دادگاه حضور داشتند با شنیدین دفاعیات ثلاث چرا چشم خود را بسته و وجدان خود را زیر پا گذاشتند و انصاف را رعایت نکردند به ویژه قاضی پرونده ؟! (قاضی دادگاه با اشرافی که به مدارک پرونده داشت و میدانست که ثلاث نمی تواند قاتل باشد ، سوال کرد شما چرا میگویید که دوست دارید اعدام شوید ؟ یعنی من می دانم که شما قاتل نیستید)شما بدانید که این درویش همانند هزاران هزار درویش دیگر جان خود را فدا می کند تا دراویش دیگر صدمه نبینند زیرا ثلاث بخوبی میداند حکومت بالاخره برای تکمیل طرح خود ، درویش یا دراویش دیگری را قربانی خواهد کرد. مصداق این ادعا گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران (رحیمی) در شبکه تلویزیونی می باشد که به محض دستگیری ثلاث قبل از دادگاه و صدور هر حکمی اظهار داشت راننده اتوبوس (ثلاث) قبل از سال جدید اعدام خواهد شد!!!!!!!
اگر هنوز عبرت نگرفته اید ، توصیه می کنیم از مستی کبر و غرور پیروزی موقت خود ، بهوش بیائید و یادآور می شویم سال ۹۴ را بخاطر بیاورید برای آزادکردن ۷ زندانی بیگناه ، تمام دراویش داوطلبانه به تهران آمدند و درخواستشان این بود که یا دوستان ما را آزاد کنید یا ما را هم به اوین ببرید !! (کمپین ما را به اوین ببرید)
بهرحال در آینده نزدیک خواهید دید ، همه دراویش برای همه برادران و خواهران ایمانی خود ترسی از فدا کردن جان ندارند. مشت بر سندان می کوبید زیرا به تصور خود می خواهید دراویش را شقه شقه کنید و آنها را به دراویش خوب و بد ، سنتی و جدید ، جاسوس و غیرجاسوس ، حرف شنو و یاغی تقسیم کنید.زهی خیال باطل !!!

دراویش بخوبی میدانند و طی ۴۰ سال گذشته تجربه کرده اند ، وقتی سردمداران حکومت به خودیهایشان رحم نمی کنند و هرگاه کسی از خود شما ، حرفی خلاف منافع و نظرات شما بگوید ، از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و نخست وزیر ، رئیس مجلس ، مجتهد و نظامی و … یا باید فرار کند یا زندان برود یا ممنوع التصویر شود یا در هواپیما کشته شود یا در استخر غرق شود یا با تهمت جاسوسی و دزدی کلان برایش پرونده سازی کنید.
حالا معلوم است اگر دراویش ازین پس ساکت بمانند ، چه سرنوشت شومی در انتظار آنها خواهد بود. بنابراین بهتر است در رویارویی و درگیرشدن با شما و با شجاعت و سربلندی و افتخار نظیر محمد راجی کشته شوند تا بمانند و این همه ننگ و ذلت را بپذیرند !! دراویش گنابادی ، تربیت یافته مکتب حسین (ع) هستند. اگر ایشان با سردمداران ظلم و بیداد و بیدینان بظاهر مسلمان ساخت و کوتاه آمد ، دراویش هم همینطور !!
یادآور میگردد هرچند دراویش با اغلب گفتارها و رفتارهای برخی برادران و خواهران ایمانی خود (که به مجذوبان نور مشهور هستند) مخالف بودند ، دلیلش این بود ، می دانستند حکومت از گفته ها و اعمال آنها به نفع خود بهره برداری می کند وگرنه این عده همانند سایرین دراویشی با محبت ، علاقه مند به پیر بزرگوار خود و مکتب درویشی بوده و هستند.
آنها سالها عمر و جوانی خود را صرفاٌ به خاطر اینکه وکیل دراویش بودند در زندان و بیگناه سپری کردند یعنی بخاطر ما دراویش. پس ما از شخص آنها بیزار نیستیم زیرا طبق مکتب اسلام و فرمایشات بزرگان آنها برادران ایمانی ما هستند. تن هاشان متعدد ولی روان هاشان یکی است. خیال باطلی است که فکر کنید دراویش اجازه خواهند داد از این پس هر که را خواستید از سلسله طرد کنید و بتوانید با انگ مجذوبان نور بودن ، در تله بیاندازید یا هر حکمی ناعادلانه برای آنها صادر کنید
طبق فرمایش قطب محترم سلسله ، گرچه کار آنها نادرست بوده ولی انسان هستند و وظیفه دیگران آن است که آنها را متوجه کنند که اشتباه کرده اند. خلاصه آنکه همه دراویش حتی دراویش فرقه ها و سلسله های دیگر برادران مورد احترام ما هستند و ما یک پیکر واحدی هستیم.

توصیه به دراویش
به دراویش عزیز توصیه می شود با توجه به شرایط موجود و در بند بودن بسیاری از برادرانمان ، بسیار بجا و پسندیده است که به خانواده های آنها سرکشی کرده و از آنها دلجویی بعمل آورند و احیاناٌ نیاز مالی آنهایی که مشکل مالی دارند را برآورده سازند.
دراویش بزرگوار را به تامل و تفکر فرا می خوانیم مبنی بر اینکه ؛ اگر سکوت کرده و اعتراض نکنیم و بنشینیم و فقط نظاره گر باشیم ، چه سرنوشت و پیامدی منتظر ما خواهد بود ؟
ممکن است برخی از دراویش تصور کنند که بزرگان ما خود به خوبی می دانند چه باید بکنند. این عقیده ای درست است اما بخاطر داشته باشید آنها هم از جنبه بشری محدودیتها و معذوراتی دارند ضمن آنکه فاصله تصورات ما با آنها ، از زمین تا آسمان است اولاٌ همه آنها همه رویدادها را از جانب خدا و به مصلحت همه می دانند. به مصداق فرمایش پیر بزرگوار که فرمودند : هرچه از دوست می رسد خوب است گرهمه سنگ و گر همه چوب است.
ثانیاٌ چنانکه میدانید آمال نهایی همه آنها شهادت است ثالثاٌ بر اساس مقامات معنوی که دارند همه را دوست و مامور الهی می خوانند اما آیا جبهه مقابل ما (سردمداران قدرت و زور) هم ، چنین فکر می کنند ؟ بعلاوه آیا ما چنین تربیت شده ایم که در شرایط بحرانی بزرگان خود را تنها بگذاریم ؟ ما هم اعتقاد داریم که هیچ برگی از درخت نمی افتد مگر خدا خواهد اما پس اختیار و عقل و وظیفه انسان چه می شود ؟ بزرگان را فقط برای ایام راحتی و خوشی و رفع ناملایمات خود می خواهید و قبول دارید ؟ آیا پیر بزرگوار و سایر بزرگان عزیز در این شرایط باید به تنهایی غم فرزندان خود را خورده و بار سنگین گرفتاریهای آنها را به دوش بکشند ؟
اگر پیر بزرگوار و معظم دچار صدمه شوند ، اقدام آتی دیر و بی فایده نیست ؟ مطمئن باشید با توجه به عملکرد یک ماهه دولتمردان ، برنامه ریزی سران قدرت ، بهمین مسائل فعلی ختم نشده ممکن است در آینده خدای نکرده به دستگیری مشایخ ، مجازین و فقرا و … منجر شود.
نکته بسیار مهم دیگری که باید روی آن تاکید کنیم آن است که ما به هیچ سایت و گروهی مانند مجذوبان نور و ری استارت و … وابسته نیستیم و تمام وابستگی ما به اوامر و دستورات مولای معظم و سایر بزرگان سلسله می باشد.
بخاطر داشته باشید بر اساس آموزه های عرفانی پیروی از دستورات بزرگان سلسله در امور باطنی واجب است اما طبق آیات قرآن و فرمایشات پیر بزرگوار سلسله که دراویش را به تعقل و تفکر توصیه فرموده اند . در امور اجتماعی (ظاهری) دراویش می بایست به عقل خود و واقعیات جامعه رجوع کرده و طبق آن عمل کنند ، چنانکه در اعلامیه های ایشان مشایخ و مجازین بزرگوار از اظهار نظر قطعی در موارد ازدواج ، طلاق ، معاملات ، امور پزشکی و خانوادگی منع شده اند به عبارت دیگر در امور مسلم زندگی مادی و شخصی دراویش آزادند خود تصمیم بگیرند و منتظر اظهار نظر سایر بزرگان نباشند.

برای آنکه به تکلیف شرعی و انسانی و شهروندی خود عمل کرده باشیم ، هشدار می دهیم :

اگر تعطیلی مجالس درویشی بطول بیانجامد.
قطب سلسله مانند گذشته با فقرا ارتباط نداشته باشد و در حصر بماند.
نمایندگان تعیین شده از سوی ایشان به لحاظ مصلحت جویی یا محافظه کاری یا سعه صدر یا نفس سلیم یا اعتماد به قول عده ای از مسئولین یا خیرخواهی و … نتوانند جلوی بی عدالتی و بی قانونی و ظلم و ستم شما را بگیرند.
حبس و زندانی شدن دستگیر شدگان به درازا بکشد و حق داشتن وکیل از آنها سلب شود.
فشار و شکنجه و اقرار گرفتن اجباری از زندانیان ادامه یابد.

اعتراضات دراویش به صورت گسترده آغاز خواهد شد

ما از کشته شدن ترسی نداریم. ما به قرآن و سایر کتب آسمانی ایمان راسخ داریم. مرگی که منجر به دیدار خدا باشد ، آنرا تنگ تنگ در آغوش می کشیم و این زندگی نکبت بار (بدور از دیدار پیر و شیخ و برادران ایمانی به پشیزی نمی ارزد).

اعتقاد داریم سنت و رویه رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) بر این منوال بوده تا با عده قلیل و تجهیزات کم ، ولی با تکیه بر ذات الهی و برای رضای حق به درگیر شدن با جبهه باطل اقدام کنند و هر چند که ظاهراٌ همه در این مسیر شهید شدند ، اما خواست و اعتقاد آنها تا قیام قیامت برجا و برپاست.

هشدار ما را بلوف نپندارید و تهدید بشمار نیاورید. بدانید و یقین داشته باشید تا یک درویش روی این کره خاکی زنده است ، نمیگذارد شما به ظلم و ستم و تهمت و افترا ، دروغ و تزویر و رواج بی دینی و … ادامه دهید.
فقط مدت کوتاهی صبر می کنیم آنهم برای اجرای دستورات الهی
برای آنکه بدانید بلوف و تهدیدی در کار نیست و استناد و اتکاء دراویش چیست که در مقابل شما خواهند ایستاد ، به دستور دیگر خداوند اشاره کنیم ؛ دفاع در هر زمان و مکان برای کسی که مورد هجوم و ظلم و بیداد و بی عدالتی قرار گرفته واجب است. در اینجا هم نه به لحاظ دشمنی بلکه به خاطر اجرای دستورات الهی دفاع خواهیم کرد. ضمنا ما دراویش مانند بسیاری از اقشار مردم ، اطلاع رسانی را به طریق دل انجام میدهیم. حالا به دل خود رجوع کردیم و می بینیم زمان اقدام فرا رسیده است. سالها سکوت ، سالها سعه صدرو … ، گذشت و دیگر تمام شده و اکنون وقت دفاع از حق و حقوق خود و مردم ستم دیده و مظلوم کشور فرا رسیده است.
بله مکتب درویشی با سیاست به لحاظ ماهیت دروغگویی ، تزویر ، ریا ، دنیاپرستی ، قدرت طلبی ، ظلم و چپاول مال دیگران کاری ندارد و از این گونه سیاست بیزار است. ولی درویش پیرو مکتب و سیاست علی (ع) است. رادمردی که به زورمداران و مسلمان نماها و اصحاب قدرت فرمود :
اگر حقی از مردم گرفته باشید ، حتی مهریه زنانتان را از حلقومتان بیرون می کشم.
هرکه درهر امر بر خدا توکل کند ، خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش بر همه عالم نافذ و روانست. (سوره مبارکه طلاق – آیه ۳)
وعده وصل تو هر کس که به فردا انداخت
دارم امید کز امروز به فردا نرسد

دراویش خوزستان ، لرستان ، کردستان ، یزد ، خراسان ، فارس ، هرمزگان و …