شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نخست وزیر یمن: حوثی‌ها جلوی ما هیچ گزینه ای باقی نگذاشتند جز جنگ تا پیروزی

نخست وزیر یمن: حوثی‌ها جلوی ما هیچ گزینه ای باقی نگذاشتند جز جنگ تا پیروزی

 

احمد بن دغر نخست وزیر دولت قانونی یمن گفت که حمله موشکی شامگاه یکشنبه ۲۵ مارس شبه‌نظامیان گودتاگر حوثی با ۷ موشک بالستیک به شهرهای پرجمعیت سعودی، نشان از «سرشت جنایتکارانه این گروه شبه نظامی» دارد.

بن دغر تاکید کرد که این رویکرد حوثی‌ها هیچ گزینه‌ای جلوی دولت قانونی یمن و ائتلاف عربی باقی نگذاشته جز یک گزینه که جنگ تا پیروزی است.

در پی حمله موشکی شامگاه یکشنبه ۲۵ مارس شبه‌نظامیان حوثی به شهرها و مناطق مسکونی در خاک سعودی که با واکنش به موقع یگان‌های دفاع ضد موشکی، تمام موشک‌های پرتاب شده، رهگیری و منهدم شد، احمد بن دغر نخست وزیر دولت قانونی یمن در صفحه خود بر شبکه اجتماعی تویتر، واکنش نشان داد و نوشت: «هیچ کس از شر این گروه شبه نظامی جنایتکار در امان نبوده و نخواهد بود، آن‌ها هم اکنون با کمک نامحدود رژیم ایران به سلاح های پیشرفته دست یافتند و با این سلاح، ما را مورد حمله قرار داده و امنیت مان را به خطر می اندازند».

از طرفی «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن نیز مجددا بر ضرورت |«بازگرداندن دولت قانونی؛ امنیت و ثبات به یمن و نجات مردم این کشور از دست رژیم ایران» تاکید کرد.

وی در صفحه خور بر شبکه اجتماعی تویتر نوشت: «به فضل پروردگار و پس از آن به حکمت رهبری و سربازان شجاعمان در جبهه‌های نبرد ایمان داریم، خدا نگهدار و پشت و پناهشان باشد».

وی در ادامه افزود: «رژیم ایران و شبه نظامیان حوثی مورد حمایتش در یمن خوار و ذلیل باشند. ما از اهداف خود برای بازگرداندن دولت قانونی، امنیت و ثبات به یمن، نجات مردم این کشور از دست ایران ودفاع از امنیت ملی خود و آب‌راه‌های تجاری، عقب نشینی نخواهیم کرد».

پیشتر سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی که نقش حمایت از دولت قانونی یمن را بر عهده دارد، اعلام کرد یگان ‌ای دفاع ضد موشکی نیروهای ائتلاف عربی، شامگاه یکشنبه، ۷ فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط شبه نظامیان حوثی از داخل یمن به سوی خاک سعودی را در آسمان رهگیری و منهدم کردند.

این مقام نظامی سعودی توضیح داد که ۳ فروند از این موشک‌های بالستیک به سوی ریاض پایتخت سعودی، یکی به سوی شهر «خمیس مشیط»، دیگری به سمت شهر «نجران» و دو فروند دیگر به سوی شهر «جازان» به صورت بی هدف و تنها به منظور آسیب زدن به مناطق غیر نظامی و مناطق مسکونی شلیک شده بودند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، ترکش‌های پراکنده شده در لحظه انهدام یکی از موشک‌ها که به سوی ریاض پایتخت شلیک شده بود، منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد که همگی آنه‌ا از اتباع مصری مقیم سعودی هستند.