جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نخست‌وزیر یمن: شبه‌نظامیان حوثی و نظام حاکم بر ایران بدترین شکل تروریسم را انجام می‌دهند، از جامعه جهانی می خواهم به شکل جدی به این موضوع توجه کنند

نخست‌وزیر یمن: شبه‌نظامیان حوثی و نظام حاکم بر ایران بدترین شکل تروریسم را انجام می‌دهند، از جامعه جهانی می خواهم به شکل جدی به این موضوع توجه کنند

احمد بن دغر، نخست‌وزیر دولت قانونی یمن، روز شنبه از وزرای کشورهای عربی شرکت‌کننده در نشست فوق‌العاده‌ای که امروز یکشنبه و به‌درخواست عربستان برگزار می‌شود، خواست موضع جدی و قاطعی در قبال برنامه‌های توسعه‌طلبانه نظام حاکم بر ایران در منطقه و حمایت این نظام از شبه‌نظامیان در یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها اتخاذ کنند.

وی درباره خطر برنامه‌هایی که حکومت ایران در منطقه عربی دنبال می‌کند هشدار داد و آنها را منبع اختلافات مذهبی و فرقه‌یی دانست که هدف آنها از بین بردن هویت عربی و اسلامی است.

نخست‌وزیر یمن در دیدار با علماء، سخنرانان و مبلغان مذهبی در عدن پایتخت موقت یمن، به شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان ابزار دست نظام حاکم بر ایران برای نفوذ و توسعه در منطقه اشاره کرد.

بن دغر گفت: «ما مطمئن هستیم که متوقف کردن برنامه‌های حکومت ایران و نشاندن این رژیم سرجای خودش، به لطف موضعگیری جدی برادرانمان در ائتلاف عربی و حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری عربستان، که خطر کودتای شبه‌نظامیان حوثی و آنان که این شبه‌نظامیان را برای هدف قرار دادن کشورهای خلیج‌فارس همسایه و منطقه عربی و همه جهان به کار گرفته و دریانوردی بین‌المللی را در تنگه باب‌المندب تهدید می‌کنند، درک کرد، از یمن آغاز خواهد شد.

نخست‌وزیر یمن گفت شبه‌نظامیان حوثی و نظام حاکم بر ایران بدترین شکل تروریسم را انجام می‌دهند و از جامعه جهانی خواست به شکل جدی به این موضوع توجه کنند.