شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نخست وزیر انگلستان در اردن نسبت به دخالت ”بی‌ثبات کننده ” حکومت ایران هشدار داد

نخست وزیر انگلستان در اردن نسبت به دخالت ”بی‌ثبات کننده ” حکومت ایران هشدار داد

ترزا می‌ نخست‌ وزیر انگلستان روز پنجشنبه دخالت ”بی‌ثبات کننده”منطقه‌یی حکومت ایران را زیر ضرب برد و خواهان رویکرد قویتری در رابطه با برنامه موشک بالستیک این رژیم شد.

وی در سفر خود به امان در روز پنجشنبه طی سخنانی گفت: ”رژیم ایران نشان می‌دهد که بیش از این‌که علاقمند به صلح پایداری در سوریه باشد علاقمندی بیشتری برای تقویت نقش خود و نیروی نیابتی خود حزب‌الله در این منطقه دارد“.

ترزا می‌ گفت: ”اقدامات بی‌ثبات کننده حکومت ایران فراتر از سوریه است. تلاشهای قبلی این رژیم برای دست یافتن به تسلیحات اتمی تهدیدی برای نظام عدم تکثیر تسلیحات کشتار جمعی بین‌المللی بود که امنیت بین‌المللی وابسته به آن است“.

نخست وزیر انگلستان با اشاره به توسعه موشک بالستیک رژیم ایران گفت توافق اتمی فقط یک زمینه از تهدیدات این رژیم علیه منطقه را شامل می‌شود“. این شامل یمن است، غیرقابل‌قبول است که شبه‌نظامیان حوثی موشک علیه ریاض شلیک کنند“.

نخست وزیر انگلستان گفت: ”در ملاقات دیشب من با محمد بن سلمان ولیعهد [عربستان] موافقت کردم که ما همکاریمان را با عربستان برای برخورد به این مسأله افزایش بدهیم. من از تحقیقات سازمان ملل در رابطه با منشأ این موشکها استقبال می‌کنم و جامعه بین‌المللی باید در رویکردش برای یافتن این مسأله قاطع عمل کند“..

عرب نیوز با درج این خبر افزود:‌ دیدار ترزا می ‌از اردن مصادف با مباحث پارلمان انگلستان در مورد یمن بود، تام تایگندات ر‌ئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار گفت انگلستان باید در کمک به متحدانش در خاورمیانه در منطقه علیه تجاوزگری رژیم ایران دفاع نماید.