پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بی خیال فاجعه به بار آمده، شما تا میتوانید برای راهپیمایی اربعین تبریک بگوئید و برای سوریه و میانمار کمک حواله کنید!

بی خیال فاجعه به بار آمده، شما تا میتوانید برای راهپیمایی اربعین تبریک بگوئید و برای سوریه و میانمار کمک حواله کنید!

 به گزارش شبتاب نیوز  ، احمد صفری، یکی از اعضای مجلس از کرمانشاه گفته، «اگر پوشش رسانه‌ای خوب بود اکنون امکانات و کمک‌های بیشتری از استان‌های هم‌جوار برای ما می‌آمد، اما صدا وسیما به بیان آمار کشته و زخمی‌ها اکتفا کرد»!

البته شاید درخواست امداد به ساکنان دوازده هزارخانه صددرصد تخریب شده در استانهای غرب کشور هم به نوعی توطئه استکبار و شیطان بزرگ باشد؟!

به گفته فرماندار قصرشیرین  آب آشامیدنی در شـش شهر قطع شده و تأمین آب «یکی از نیازهای جدی در مناطق زلزله زده» است.

به گفتهء “معاون بنیاد مسکن ایران” در اثر زمین لرزه دهشتناک در غرب کشور بیش از  ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی، صد در صد تخریب شده‌، و بیشتر از  ۴۴۵ جنازه از آوار بیرون کشیده شده، و حداقل  ۷۳۷۰ نفر نیز شدیدا صدمه خورده اند. مردم  جان به در برده، در شهرها و روستاهای زلزله زده  دومین شب را نیز با فقدان چادر و حداقل وسایل لازم برای اسکان موقت، بی سرپناه و آواره  – در میان بی اعتنایی مسئولان مربوطه- در خیابان‌ها بودند و با حلقه زدن دور آتش  میکوشیدند تا بدن مصدوم خود را از سرمای شدید فصل پائیز مناطق کوهستانی غرب کشور گرم نگاه دارند.  کمبود آب آشامیدنی نیز زلزله زده هارا  در سراسر استان کرمانشاه به شدت در مضیقه قرارداده است،

هرچند شب دوشنبه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر ادعا کرده بود: کار اسکان اضطراری تا فردا ظهر (ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ آبان) پایان می‌یابد، اما خبرگزاری رسمی و حکومتی موسوم به ایلنا در گزارش خبرنگار میدانی خود از منطقه زلزله زده نوشت: «بسیاری از مردم به دلیل نداشتن امکاناتی مانند چادرهای امداد شب را کنار آتش و در خیابان‌ها سپری می‌کنند. این در حالی است که سرمای پاییزی بر این مناطق حاکم شده… مردم همچنان منتظر رسیدن امکانات هستند». در این شرایط قصرشیرین و سرپل ذهاب به سبب پس لرزه های زلزله هفت و سه دهم ریشتری همچنان دچار لرزش و تکان بود.  در ۲۶ دقیقه بامداد ۲۳ آبان زمین‌لرزه‌ای ۴.۱ ریشتری قصر شیرین را لرزاند. سه ساعت بعد نیز حوالی سرپل ذهاب،  پس‌لرزه‌ای ۳.۹ ریشتری ثبت شد.