جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حوادث » زلزله شدید کرمانشاه؛ گزارش‌های اولیه از صدها مصدوم در شهرهای غرب ایران

زلزله شدید کرمانشاه؛ گزارش‌های اولیه از صدها مصدوم در شهرهای غرب ایران

زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب و قصرشیرین را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا قدرت این زلزله را که ساعت ۸:۰۷ دقیقه یکشنبه شب ۴ آذر رخ داد، ۶.۳ در مقیاس ریشتر و در عمق ده کیلومتری زمین اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارت ها و تلفات احتمالی به مناطق زلزله زده در نزدیکی سرپرذهاب و قصرشیرین فرستاده شدند. تاکنون گزارش‌های اولیه از مجروح شده صدها نفر در شهرهای استان کرمانشاه خبر می دهد.

این زلزله دست کم چهار پس لرزه نیز به دنبال داشته که بزرگترین آنها ۵.۲ ریشتر بوده است.

یدالله شکری، معاون مدیر کل بحران استان کرمانشاه، به خبرگزاری ایسنا گفت که جلسه اضطراری مدیریت بحران در در قصرشیرین تشکیل شده است.

شرکت ملی گاز ایران نیز گاز قصرشیرین، سرپل ذهاب و حدود ۵۰ روستا را برای جلوگیری از خطرات احتمالی قطع کرده است. قرار است به ساکنان این مناطق نفت سفید به عنوان سوخت داده شود.

مسئولان استانی به خبرگزاری ها گفته اند که صدها نفر زخمی شدند که تعدادی از آنها سرپایی در اورژانس درمان شدند. برق بیشتر مناطق سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین هم که قطع شده بود، وصل شد.

گزارش شده که تمام مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه برای روز دوشنبه پنجم آذر تعطیل است.

زمین لرزه آبان سال گذشته نیز مناطقی از استان کرمانشاه از جمله ثلاث باباجانی، جوانرود و سرپل ذهاب را با قدرت بیش از ۷ درجه در مقیاس ریشتر لرزانده بود که بیش از ۶۰۰ کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت.

پس از آن نیز در تابستان گذشته دست کم دو زلزله و چندین پس لرزه در این مناطق رخ داد که دست کم سه کشته و صدها زخمی به جای گذاشت.