یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نیکی هیلی : اطلاعاتی که پادشاهی عربی سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد موشکی که حوثی‌ها در ماه ژوئیه به سمت اراضی سعودی پرتاب کردند، یک موشک ایرانی از نوع قیام بود.

نیکی هیلی : اطلاعاتی که پادشاهی عربی سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد موشکی که حوثی‌ها در ماه ژوئیه به سمت اراضی سعودی پرتاب کردند، یک موشک ایرانی از نوع قیام بود.

ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 7 نوامبر ایران را متهم کرد موشکی که حوثی‌ها ماه ژوئیه به سمت اراضی پادشاهی عربی سعودی شلیک کردند را در اختیار آنها قرار داده است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد فاش کرد اطلاعاتی که پادشاهی عربی سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد موشکی که حوثی‌ها در ماه ژوئیه به سمت اراضی سعودی پرتاب کردند، یک موشک ایرانی از نوع قیام بود.

نیکی هیلی درباره این موشک گفت که پیش از آغاز جنگ یمن، این نوع موشک در یمن وجود نداشت. او از سازمان ملل خواست مسئولیت نقض دو قطعنامه شورای امنیت را متوجه ایران کند.

نیروهای ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن، به رهبری پادشاهی عربی سعودی و در حمایت از دولت رسمی یمن مواضع حوثی‌ها در میان را بمباران می‌کند.

نیکی هیلی در ادامه گفت: «سپاه پاسداران ایران با ارسال اسلحه به حوثی‌ها دو قطعنامه شورای امنیت درباره یمن و ایران را نقض کرده است.»

او ایرانی بودن موشکی که روز شنبه بر فراز آسمان سعودی منهدم شد را رد نکرد و گفت که شاید این موشک نیز ساخت ایران باشد.

هیلی گفت: « ما سازمان ملل و شرکای جهانی را به اتخاذ تدابیر لازم برای مسئول دانستن ایران درباره این تخلفات تشویق می‌کنیم.»

از سوی دیگر، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، ولی‎عهد پادشاهی عربی سعودی روز سه‌شنبه 7 نوامبر 2017 اعلام کرد: «دست داشتن نظام حاکم بر ایران در مجهز کردن شبه‌نظامیان وابسته به خود به موشک، تجاوز نظامی مستقیم از سوی نظام ایرانی به شمار می‌آید و احتمالا به برشمردن آن به عنوان اعلام جنگ علیه پادشاهی عربی سعودی، ارتقا یابد.»