سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ارتش ملی یمن در یک ماه گذشته ۴ پهپاد حوثی را سرنگون کرد

ارتش ملی یمن در یک ماه گذشته ۴ پهپاد حوثی را سرنگون کرد

منابع ارتش ملی یمن روز شنبه ۱۰فروردین اعلام کردند، ارتش این کشور طی ماه مارس جاری ۴ پهپاد متعلق به شبه نظامیان حوثی گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران را ردیابی و سرنگون کرده است.

این منابع گفتند، تیمی متخصص از بخش پدافند دفاعی در استان «نهم» و صنعا توانست با شناسایی و ردیابی دقیق پهپادهای حوثی را قبل از رسیدن به هدف مورد نظر آنها سرنگون کند.

این منابع افزودند که نیروهای نظامی منطقه هفتم، نیز پهپاد متعلق به تروریست‌های حوثی در ماههای اول سال جاری در مناطق مختلف یمن سرنگون کردند.

ارتش ملی یمن طی دو هفته گذشته در جبهه‌های مختلف خسارت‌های سنگینی بر شبه نظامیان حوثی وارد کرد.

ارتش ملی یمن روز شنبه با حمایت جنگنده‌های ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن عملیات گسترده‌ای در منطقه بنی حسن در استان حجه این کشور انجام داد و توانست ده‌ها پیکارجوی حوثی را به اسارت گرفته و مقدار قابل توجهی تسلیحات به غنیمت ببرد.

در این عملیات چند تن از رهبران حوثی نیز کشته و زخمی شدند. مهدی عبدالله الموید یکی از فرماندهان سرشناس حوثی است که در این درگیری‌ها کشته شد.

مرکز رسانه‌ای منطقه نظامی پنجم یمن ویدئویی از این عملیات منتشر کرد که تسلیحاتی را که ارتش ملی یمن پس از این درگیری، از حوثی‌ها به غنمیت برده نشان می‌دهد.