چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مایک پنس :ایالات متحده، در مقابل طرح‌های ایران و شبه‌نظامیانش، دست‌بسته نخواهد نشست

مایک پنس :ایالات متحده، در مقابل طرح‌های ایران و شبه‌نظامیانش، دست‌بسته نخواهد نشست

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از خبرگزاریها، پنس که در مراسم سی و چهارمین سالگرد حمله مرگبار به پایگاه تفنگداران آمریکایی در بیروت پایتخت لبنان سخن می‌گفت، افزود: «منفجر کردن پایگاه تفنگداران نیروهای دریایی آمریکا در بیروت، نخستین جرقه برای آغاز عملیات علیه تروریسم بود.. جنگ بر پایه شرط‌هایمان، به مناطق تروریست‌ها منتقل خواهیم کرد».
او تاکید کرد: «رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، باید تلاش‌هایمان را در محاصره حزب‌الله، دو چندان کند». او یادآور شد: «حزب‌الله گروهی تروریستی است که اصلی‌ترین حامی تروریسیم یعنی ایران را نمایندگی می‌کند، اجازه نمی‌دهیم ایران کشورهای منطقه را بی‌ثبات کند».
پنس افزود: «دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در برابر طرح‌های ایران، دست‌بسته به تماشا نخواهد نشست.. ایران حامی اصلی تروریسم است که حزب‌الله آن را نمایندگی می‌کند».
از سوی دیگر، معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده، به جنگ علیه گروه داعش ادامه خواهد داد. او افزود: «داعش در حال فروپاشیدن است و ما تا نابودی کامل این گروه، کوتاه نخواهیم آمد».
او ادامه داد: «با کنگره برای به دست آوردن بزرگترین بودجه برای ارتش از زمان دوره ریاست‌جمهوری رونالد ریگان، همکاری می‌کنیم».
از سویی هربرت ریموند مک‌مستر مشاور امنیت ملی آمریکا هم در این مراسم گفت کسانی که در سال ۱۹۸۳ پایگاه تفنگداران را منفجر کردند، اکنون رهبری حزب‌الله را در دست دارند.
او افزود: «استفاده ایران از حملات تروریستی برای به شکست کشاندن تلاش‌های در جریان برای صلح، این وظیفه را برای جهان ایجاد می‌کند که با این کشور و نمایندگانش مقابله کند».
مک‌مستر خواستار از میان بردن «شبکه‌های تروریستی» شد که به گفته او «همچنان خاورمیانه را نا امن می‌کند».