شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جدیدترین اظهارات ترامپ قبل از تصمیم‌گیری در مورد برجام: ما از بدترین توافق اتمی با حکومت ایران هیچ به دست نیاوردیم

جدیدترین اظهارات ترامپ قبل از تصمیم‌گیری در مورد برجام: ما از بدترین توافق اتمی با حکومت ایران هیچ به دست نیاوردیم

در آستانه ضرب الاجل ۱۵ اکتبر برای اعلام نظر رئیس جمهوری ایالات متحده درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای، دونالد ترامپ بامداد امروز پنجشنبه ۲۰مهر ۹۶ طی مصاحبه‌یی با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز به شدت بار دیگر از برجام انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه تصریح کرد توافق اتمی با حکومت ایران بدترین و ناخوشایندترین توافقی است که دیده‌ام.

وی با حمله به امتیاز دادنهای ناموجه باراک اوباما به جمهوری اسلامی ایران گفت:«این توافق، یکی از ناشیانه‌ترین توافق‌هایی است که تا حالا دیده‌ام. ۱۵۰میلیارد دلار دادیم، هیچ نگرفتیم. مقامهای جمهوری اسلامی ایران راهی پیدا کردند که سریعاً به تسلیحات هسته‌یی برسند و حالا به این فکر کنید که یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار پول نقد به آنها دادیم. این، پول نقدی است که از جیب شما مردم آمریکا می‌رود.»

دونالد ترامپ اضافه کرد: «می‌دانید یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار چند هواپیما پر از پول می‌شود؟ تا حالا یک میلیون دلار از نزدیک دیده‌اید؟ این یک و هفت دهم میلیارد دلار است. احتمالاً می‌پرسید چه کسی مجاز به انجام این کار است و کسانی که آن را تحویل گرفتند چه کسانی هستند؟ شاید هیچ وقت دوباره آنها را نبینید. بنابراین، این بدترین توافق است. ما هیچ چیز به دست نیاوردیم. هیچ چیز».

قرار است دونالد ترامپ تا روز جمعه نظر نهایی خود را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای اعلام کند. پیشتر اعلام شده بود آقای ترامپ راهبرد جامع خود در قبال ایران را روز پنجشنبه اعلام می کند اما به نوشته برخی رسانه های آمریکایی او روز جمعه سخنرانی خواهد کرد.