جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دختر رئیس قوه قضائیه برای بیگانگان جاسوسی میکند، شانزده سال زندان به نازنین زاغری می دهند!

دختر رئیس قوه قضائیه برای بیگانگان جاسوسی میکند، شانزده سال زندان به نازنین زاغری می دهند!

به گزارش شبتاب نیوز صادق لاریجانی و سپاه پاسداران به منظور لاپوشانی پرونده جاسوسی زهرا لاریجانی برای سرویس «ام آی سیکس انگلستان»، تصمیم به دادن شانزده سال زندان برای خانم نازنین زاغری گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سپاه پاسداران ایران قصد دارد شانزده سال به محکومیت خانم “نازنین زاغری-رادکلیف” بیافزاید. نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی ایرانی تبار است و ٣۸ سال دارد. او در سپتامبر سال ۲۰۱۶ به اتهام شرکت در تظاهرات اعتراضی به نتیجۀ رسمی دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد.

خانم مونیکا ویلا، مدیر “بنیاد تامسون رویترز” با انتشار بیانیه ای خبر داد که سپاه پاسداران ایران با گشودن دوبارۀ پروندۀ اتهامی وی، سه اتهام جدید علیه خانم زاغری ایراد کرده تا به این ترتیب شانزده سال دیگر به محکومیت زندان وی اضافه کند. همین منبع افزوده است که در زمان تفهمیم اتهامات جدید خانم زاغری از حضور وکیل مدافع محروم بوده است.

مدیر بنیاد رویترز تصریح کرده است که اتهامات جدید مربوط به فعالیت های خانم زاغری در بخش رسانه ای “بی بی سی” و همچنین “بنیاد تامسون رویترز” بوده است. سپاه پاسداران ایران مدعی است که فعالیت های خانم زاغری در این نهاد به منظور تعلیم خبرنگاران پوششی برای سرنگون کردن رژیم اسلامی ایران بوده است.

خانم مونیکا ویلا، این اتهام ها را بی اساس خوانده به ویژه اینکه بنیاد تامسون رویترز در ایران فعالیت ندارد. بنیاد تامسون رویترز خواستار دخالت دولت بریتانیا برای آزادی کردن خانم زاغری شده است.

نازنین زاغری-رات کلیف در سوم آوریل سال ۲۰۱۶ در سفر به تهران به همراه دختر خردسالش، گابرییلا، دستگیر و زندانی شد. او ماه ها در سلول انفرادی به سر برد و در اواخر دسامبر گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شد. مقامات ایران پاسپورت دختر سه سالۀ خانم زاغری را ضبط کرده اند و به همین خاطر کودک وی که در بریتانیا متولد شده و ملیت بریتانیایی دارد ناچاراً نزد پدر و مادر خانم زاغری در تهران به سر می برد.