جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » غیبت معنادار رییس جمهور، وزرا و اکثریت نمایندگان مجلس در مراسم تشییع  حججی بسیجی!

غیبت معنادار رییس جمهور، وزرا و اکثریت نمایندگان مجلس در مراسم تشییع  حججی بسیجی!

 در نمایشی که دیروز برای بزرگداشت قربانیان ایرانی در منازعه سوریه برای حفظ بشارالاسد بعثی با بوق و کرنا برگزار شد، برخلاف رهبر نظام و یک عده نظامی در اطرافش، اکثریت نمایندگان مجلس و هیات وزیران به همراه رئیس جمهور شرکت نکردند!!!

دولت و مجلس برای اثبات بی اعتنایی خود به این قبیل نمایشهای فرمایشی -اما تاریخ سرآمده- حاضر نشدند جلسات خود را حتی با چند ساعت تاخیر برگزار کنند؟

یک عنصر بسیجی موسوم به امیرحسین ثابتی از گروه سیاسی رجانیوز  بااشاره به بی اعتنایی گسترده دولت و مجلس به هیاهوهای نمایشی – برای پشتیبانی از توسعه طلبی نظامی در منطقه توسط پاسداران  و به قربانگاه فرستادن جوانان ایرانی-  در سایت موسوم به رجانیوز مینویسد:

نمی دانم امروز دقیقا چند صد هزار نفر در صبح یک روز کاری و غیر تعطیل، برای بدرقه پیکر محسن حججی به خیابان های تهران آمده بودند اما در همان حین داشتم فکر می کردم چرا چند صد متر آن طرف، «نمایندگان مجلس» که نزدیک به نیمی از سال را در تعطیلات به سر می برند، حاضر  نشدند جلسه امروزشان را با چند ساعت تاخیر کارشان را شروع کنند تا در بین مردم باشند.
 اما تاسف بار تر آن بود که چند ساعت بعد فهمیدم «هیات دولت» هم همزمان با تشییع پیکر شهید حججی تشکیل جلسه داده و نه تنها رییس جمهور در این مراسم شرکت نکرده بلکه سایر وزرا و اعضای هیات دولت نیز به جای همراهی با مردم و حضور در این مراسم تاریخی، در جلسه هیات دولت بوده اند.
 کسانی که همیشه سعی می کنند هر اتفاق کوچکی را نشانه ای از شکاف بین مردم و حاکمیت تلقی کنند، به نظرم باید این اتفاقات را هم خوب رصد کنند! اتفاقا من هم معتقدم در بسیاری از مواقع بین مردم و حاکمیت شکاف های عمیقی ایجاد شده و یکی از مصادیق آن ماجرای امروز است! وقتی مردم از کار و زندگی خود می زنند و آن حماسه بزرگ در استقبال از پیکر شهید را رقم می زنند و همزمان دولت و مجلسی ها حاضر نیستند یک جلسه عادی خود را با چند ساعت تاخیر برگزار کنند تا در چنین حماسه بزرگی همراه مردم باشند، یعنی شکاف بزرگی بین فهم، اراده و اولویت های مردم و بخشهایی از حاکمیت وجود دارد!
 حسن رحیم پور ازغدی جمله جالب و کنایه آمیزی دارد: «سالهاست برخی مسئولان می خواهند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند اما مردم نمی گذارند!» فکر می کنم حکایت امروز نیز چندان بیراه از این جمله نبود…
گفتنی است در این مراسم تعدادمحدودی از نمایندگان مجلس و رئیس شورای شهر تهران حضور داشتند و رئیس جمهور، وزرا و حتی شهردار تهران نیز از غایبان این تشییع بودند.