جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روسیه و چین پرتاب موشک جدید توسط کره شمالی را محکوم کردند

روسیه و چین پرتاب موشک جدید توسط کره شمالی را محکوم کردند

بنا‌ به گزارشات رسیده در تاریخ ۲۴شهریور ۹۶: کرۀ شمالی با پرتاب یک موشک دیگر، به آخرین تحریم‌هایی که علیه این کشور وضع شد، پاسخ داد. این موشک با عبور از آسمان ژاپن، تنش در منطقه را باز هم بیشتر کرد.

بامداد جمعه ۲۴شهریور، یعنی کمتر از یک هفته بعد از این‌که شورای امنیت هشتمین مجموعۀ تحریم‌ها علیه کره شمالی را اعلام کرد، دولت این کشور موشک تازۀ خود را از نزدیکی پایتخت – پیونگ یانگ ء پرتاب کرد.

قبلاً کره شمالی روز سوم سپتامبر یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که واکنش تند‌ آمریکا را برانگیخت و در نهایت به تشکیل جلسۀ شورای امنیت و تصویب تحریم‌های تازه منجر شد.

اینک بار دیگر، شورای امنیت باید در بعدازظهر روز جمعه ١۵سپتامبر جلسۀ اضطراری دیگری برای رسیدگی به آخرین پرتاب موشک تشکیل داد. دونالد ترامپ هنوز در این مورد واکنشی نداشته اما دبیرکل سازمان ناتو شلیک موشک کره شمالی را به‌عنوان ‘تهدید جدی علیه صلخ محکوم کرد.
این بار، چین نیز بلافاصله واکنش نشان داد و با محکوم کردن پیونگ یانگ اعلام کرد که ‘پکن با زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت توسط کره شمالی و هم‌چنین آزمایش‌های موشکی این کشور شدیداً مخالف اسث. چین در عین‌حال طرفین را به آرامش دعوت کرده است.
اتحادیۀ اروپا و روسیه نیز پرتاب موشک را ‘به‌شدت محکوم’ کردند.