شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنگنده‌های اسرائیل یک کارخانه تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه را بمباران کردند

جنگنده‌های اسرائیل یک کارخانه تولید تسلیحات شیمیایی در سوریه را بمباران کردند

منابع رسانه‌ای اسرائیل روز پنجشنبه 7 سپتامبر 2017 از حمله جنگنده‌های این کشور به یک پایگاه نظامی سوریه در شرق مصیاف در نزدیکی حماه خبر دادند.

به گفته این منابع هدف مورد حمله جنگنده های اسرائیل یک کارخه تولید سلاح‌های شیمیایی است که رژیم سوریه تاکنون آن را از دید مفتشان سازمان ملل مخفی نگه داشته است.

از سوی دیگر ارتش سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید حمله اسرائیل به منطقه مصیاف،از کشته شدن دو سرباز سوری و انهدام بخشی از پایگاه نظامی مذکور در این حمله خبر داد.

در همین حال خبرنگار العربیه در فلسطین گفت:« حمله اسرائیل یک مرکز تولید راکت‌ها و سلاح‌های شیمیایی را هدف قرار داد».

وی گفت:«در این پایگاه علاوه بر اسلحه شیمیایی، موشک‌های S60 ساخته می‌شود و سپس برای حزب الله لبنان منتقل می‎شود».در کارخانه یا پایگاه نظامی بمباران شده سوریه، در آغاز اسلحه شیمیایی تولید می‌شد اما بعدها مقرر شد که بخشی از آن را برای تولید موشک‌های دقیق برای ارسال به حزب الله لبنان تبدیل کنند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که ایران سیاست ایجاد یک شبکه وسیع از کارخانجات تولید موشک‌های بالستیک و موشک‌های دقیق برای حزب الله لبنان در سوریه را در پیش گرفت و برای عملی کردن آن این کارخانه را برای تولید موشک برای حزب الله در سوریه احداث کرد.

این حمله نظامی اسرائیلی همزمان با آغاز مانور نظامی این کشور انجام گرفته است.

پایگاه نظامی سوریه المصیاف با پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه تنها 70 کیلومتر فاصله دارد.

گفتنی است که شبکه خبری مصیاف وابسته به دولت سوریه ضمن تایید، حمله نظامی گفته است که دو سرباز در این حمله کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.