جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بعد از 39 سال تازه امروز آقای خامنه ای میگوید، که تا «تشکیل دولت و جامعه اسلامی» فاصله زیادی وجود دارد!

بعد از 39 سال تازه امروز آقای خامنه ای میگوید، که تا «تشکیل دولت و جامعه اسلامی» فاصله زیادی وجود دارد!

به گزارش وب سایت رسمی دفتر رهبر نظام، وی که روز دوشنبه ششم شهریور در جمع طلاب سخن می‌گفت، برداشت «برخی افراد و نویسندگان» مبنی بر «تمام‌شدن مبارزه و انقلاب اسلامی» را «نادرست» و «خیانت به انقلاب» خواند و گفت: «انقلاب، هنجارهای گذشته را به هم می‌ریزد و هنجارهای جدیدی را بوجود می‌آورد و تداوم انقلاب به معنای حفظ هنجارهای جدید است».

وی تاکید کرد: تثبیت «هنجارهای انقلاب» و «ایجاد جامعه اسلامی» همچنان نیازمند «مبارزه» است.

رهبر نظام حاکم بر ایران این سخنان را دو روز پس از آن مطرح کرد که در دیدار با اعضای دولت دوازدهم، «حفظ جهت‌گیری و روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی» را مهم خوانده و تأکید کرده بود :«باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار کنیم» و از «ایستادگی در مقابل استکبار، ظلم‌ستیزی و مخالفت با نظام سلطه، احساس عزت کنیم».

علی خامنه‌ای پیش از این گفته بود از نگاه او «انقلابی‌گری یعنی مسئولان کشور، هدف‌شان را راضی کردن قدرت‌های مستکبر قرار ندهند.»

سخنان وی در تقابل با آنچه حسن روحانی در مورد پیام حضور مردم در انتخابات برای ادامه «تعامل با دنیا» بیان کرده بود به شمار می رود.

تاکید چندباره رهبر نظام در حالی مطرح شده که حسن روحانی تاکنون بارها بر ضرورت پایان «دوران احساسات انقلابی» تاکید کرده‌است. از جمله او در یک سخنرانی‌ در ۱۸ تیر سال گذشته گفت: «در هر انقلابی این‌جور است، احساسات فراوان است، ۶ ماه ، یک سال ، ۲ سال، ۳ سال … ۳۶ سال ، ۳۷ سال از انقلاب گذشته، واقعیت ها را تبیین کنیم، بیان کنیم، جامعه ما بداند واقعیت چیست».

آقای خامنه‌ای روز دوشنبه همچنین با اشاره به «مراحل تمدن‌سازی» گفت: «بر اساس حرکت انقلابی، نظام اسلامی به وجود آمد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی فاصله زیادی وجود دارد».