جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » خامنه ای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی را «گربه‌رقصانی» و «خباثت» و «کید و فریب» نامید
دیدار جمعی از پاسداران و خانواده‌های آنان به‌مناسبت روز پاسدار

خامنه ای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی را «گربه‌رقصانی» و «خباثت» و «کید و فریب» نامید

یک روز پس از تصمیم ایالات متحده مبنی بر قرار دادن کلیت سپاه پاسداران در فهرست «تروریستی»، علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، این اقدام را «گربه‌رقصانی» و «خباثت» و «کید و فریب» توصیف کرد.

پرزیدنت ترامپ، روز دوشنبه ۱۹ فروردین کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار داد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران «ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم است».

IMG_1514

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه در دیدار با گروهی از اعضای سپاه پاسداران گفت: «آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.»

او افزود: «چهل سال است که انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی فراگیر را علیه ملت اِعمال کردند، اما حتی آن روز که جمهوری اسلامی تازه‌کار بود، نتوانستند هیچ غلطی بکنند.»

علی خامنه‌ای این اقدام را نتیجه حضور سپاه پاسداران «در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب… و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن» دانست.

رهبر رژیم ایران در ادامه نیز گفت که «امروز دست انقلاب و نظام اسلامی در منطقه و بلکه در دنیا باز شده است.»

شمار زیادی از کشورهای منطقه و ایالات متحده حضور سپاه پاسداران در کشورهایی چون عراق، سوریه و لبنان را دخالت در امور کشورها و جریان «بی‌ثبات‌کننده» دانسته و خواستار توقف این روند شده‌اند.