جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مادر داعشی انتحاری کودک خردسال خودش را نیز به کشتن داد

مادر داعشی انتحاری کودک خردسال خودش را نیز به کشتن داد

یک زن عضو داعش خود را میان افرادی که از دست نیروهای داعش در موصل می‌گریختند، پنهان کرد و در حالی که کودک خردسالش را به همراه داشت، خود را میان مردم منفجر کرد.

تصاویری که شبکه تلویزیونی الموصلیه عراق به شکل تصادفی ضبط کرده نشان می‌دهد، عصر روز جمعه 7 ژوئیه 2017 یک زن عضو داعش، در حالی که کودک خود را به عنوان پوشش در آغوش گرفته بود، توانست از موانع امنیتی عبور کرده و دقایقی بعد خود را میان مردمی که از دست نیروهای داعش در موصل می‌گریختند، منفجر کند.

این زن موفق شد با در آغوش گرفتن کودک خردسالش توجه نیروهای امنیتی را به این کودک جلب کرده و آنچه در دو کیفی که با خود حمل می‌کرد را از نظرها دور نگاه دارد.

سرگرد احمد المعموری، سرگرد هنگ اول سازمان مبارزه با تروریسم عراق گفت: «این زن یک کمربند انفجاری زیر لباس‌هایش به خود بسته بود و کلید انفجار آن در یکی از کیف‌هایی که به همراه داشت، جاسازی شده بود. او توانست از این طریق، خود را در شهر قدیم موصل منفجر کرده و خود و کودکش را به کشتن دهد.»

اگرچه گمان می‌رود که این زن انتحاری تصمیم داشت خود را در میان سربازان و نیروهای امنیتی منفجر کند، لیکن او و کودکش تنها قربانیان این انفجار بودند. در این حادثه دو سرباز نیز جراحات سطحی برداشتند.

تصاویری که از لحظه عبور این زن و کودکش گرفته شده، نشان می‌دهد، سرباز عراقی که این زن را بازرسی کرده، متوجه سیم کلید انفجاری که در دستان زن بوده، نشد.

پیش از این فرماندهان نظامی عراق اعلام کرده بودند پیکارجویان داعش که در نوار ساحلی رود دجله در شهر موصل سنگر گرفته‌اند برای برای ممانعت از پیشروی ارتش عراق، به استفاده از نیروهای انتحاری روی آورده‌اند.

سرتیپ سامی العریضی از فرماندهان دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق روز پنج‌شنبه 6 ژوئیه 2017 گفت: «پیکارجویان داعش به شکل روزافزونی به عملیات انتحاری از طریق منفجر کردن خود میان مردمی که در حال فرار به سمت نیروهای امنیتی هستند، روی آورده‌اند. آنها از زنان نیز به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»

العریضی به یک تلویزیون محلی عراق گفت: «آنها منتظر رسیدن نیروهای امنیتی عراق می‌شوند و سپس خود را منفجر می‌کنند، زیرا کاری بیش از این نمی‌توانند انجام دهند.»