شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » حمله غافلگیرکننده داعش به هوادران اسد و نیروهای ایرانی، ۲۶ کشته برجای نهاد
A general view taken on August 13, 2017, shows a vehicle driving down a damaged street in the central Syrian town of Al-Sukhnah, situated in the county's large desert area called the Badiya, as pro-government forces clear the area after taking control of the city from Islamic State (IS) group fighters. Supported by regime ally Russia, Syria's army has waged a months-long offensive to recapture the vast desert region that stretches from the country's centre to the Iraqi and Jordanian borders. / AFP PHOTO / STRINGER

حمله غافلگیرکننده داعش به هوادران اسد و نیروهای ایرانی، ۲۶ کشته برجای نهاد

نیروهای داعش روز سه‌شنبه ۲۲ می ۲۰۱۸ در یک حمله غافلگیرکننده به نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح هوادار رژیم دمشق در بیابان سوریه، ۲۶ نفر از آنها را کشتند چند تن از کشته‌شدگان ایرانی هستند اما تعداد آنان مشخص نشده است.

به گزارش فرانس‌پرس رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «نیروهای داعش صبح [روز سه‌شنبه] با یک خودروی بمب‌گذاری شده به محل تجمع نیروهای رژیم حمله کردند. پس از آن دو طرف باید یکدیگر درگیر شدند و این درگیری‌ها تاکنون ادامه دارد.»

به گفته مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه نیروهای داعش از یک منطقه در شرق تدمر در وسط سوریه که کماکان در اختیار آنهاست، به منطقه سرازیر شده و به نیروهای اسد حمله کردند.

کشته‌شدگان نیروهای اسد که دو پیکارجوی ایرانی نیز در میان آنها وجود دارند، به شهر تدمر منقل شدند. در این درگیری‌های پنج تن از نیروهای داعش نیز کشته شدند.

این هجوم در پی خروج آخرین نیروهای داعش از مناطق جنوبی دمشق و انتقال آنها به یک منطقه کوچک در بیابان سوریه انجام شد. در پی خروج نیروهای داعش که با هماهنگی رژیم سوریه انجام شد، ارتش سوریه اعلام کرد همه پایتخت و مناطق پیرامون آن را در اختیار گرفته است. بخش‌های از دمشق از سال ۲۰۱۲ تا کنون خارج از کنترل رژیم سوریه بوده‌اند.

در سوی مقابل داعش نیز پس از شکست‌های پی در پی، تنها در مناطق کوچکی که بین بیابان سوریه و استان دیرالزور در جنوب سوریه قرار دارند، پراکنده است.