پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اخبار در تصویر » از ترقه بازی تا موشک بازی!

از ترقه بازی تا موشک بازی!

سه فروند از موشک‌های بالستیک سپاه در چهارراه ولیعصر تهران به نمایش درآمدند. این موشک‌ها از نوع «ذوالفقار» و «قدر» هستند که همزمان با راهپیمایی روز قدس توسط نیروی هوافضای سپاه در چهاراره ولیعصر مستقر شدند، موشک ذوالفقار  همان سلاحی است که گفته میشود  در حمله اخیر سپاه پاسداران به   دیرالزور  سوریه در فاصله چهارصد و پنجاه کیلومتری شلیک شده است!

به گزارش سایت موسوم به «تابناک»- پروپاگاندای پاسدار محسن رضایی: در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) موشک‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها به دیرالزور سوریه شلیک شد به نمایش درآمد. در این مراسم موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» و «قدر» به ترتیب با برد 700 و حدود 2000 کیلومتر از راهبردی‌ترین موشک‌های سپاه هستند.
ملت ایران بار دیگر حماسه آفریدند و راهپیمایی گسترده روز قدس را با وسعتی بیش از سال‌های پیش برپا کردند؛ راهپیمایی که با نمایش توان موشکی ایران در سطح خیابان‌های پایتخت همراه شد و مردم سلاح‌های استراتژیک ایران را در روز برائت از ظالمین و مستکبرین از نزدیک تماشا کردند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز با شعار «روزجهانی قدس رمز وحدت و جهاد امت اسلامی؛ حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و دیگر شهرها همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان و به رسمی که خمینی کبیر برنا نهاد، برگزار شد و ملت با حضور گسترده بار دیگر از استبکار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام برائت و تنفر کردند.
گزارش‌های میدانی از مسیرهای ده گانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران حاکی است که برغم گرمای هوا، مردم روزه دار از لحظات نخست با حضور در مسیرهای مختلف به صورت انفرادی، خانوادگی و دسته جمعی با در دست داشتن پلاکارد و کاغذ نوشته با مضامین ضد صهیونسیتی و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر داعش در این راهپیمایی حضور یافته‌اند.
مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز جهانی قدس 96 اعلام شد. این مسیرها به‌شرح ذیل می‌باشد:

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره سه: مسجد دارالسّلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره چهار: مسجد امام‌زمان(عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هفت: مسجدالجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره نه: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ده: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.
در مراسم موسوم به روز قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) موشک‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران  به دیرالزور سوریه شلیک شد به نمایش درآمد. در این مراسم موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است. موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» و «قدر» به ترتیب با برد 700 و حدود 2000 کیلومتر از راهبردی‌ترین موشک‌های سپاه هستند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان در ۹۰۰ شهر کشور و تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار شده و مسئولان و دست اندرکاران نیز تمهیدات لازم را برای برگزاری هر چه با شکوهتر این راهپیمایی و ارائه خدمات مورد نیاز به مردم روزه دار به مرحله اجرا درآوردند.