سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بی احترامی پیروان”خط حزب الله” و آتش به اختیارهای قانون گریز با حاشیه کامل امن” مسخره کردن جمهریت نظام است!! اسلامیت پیشکشش!

بی احترامی پیروان”خط حزب الله” و آتش به اختیارهای قانون گریز با حاشیه کامل امن” مسخره کردن جمهریت نظام است!! اسلامیت پیشکشش!

تقلیل نظام مدعی “جمهوریت و اسلامیت” به حکومت لاتها و عربده کشها، آن هم در قلب پایتخت و درروز جهانی قدس!!

به نقل از وبلاگ مشرق(اطلاعات سپاه پاسداران)!
شناسایی عوامل توهین به روحانی توسط مرعشی!/ ما برای منتقدین زندان تصویب می‌کنیم، روحانی هم به کمین شهروندان برود
عبدالله ناصری

اگر شعار علیه روحانی همسویی با صهیونیست‌ها و سعودی‌هاست، «شعار علیه نظام» همسویی با کیست؟!

سرویس سیاست مشرق – «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

اگر شعار علیه روحانی همسویی با صهیونیست‌هاست، «شعار علیه نظام» همسویی با کیست؟!

عبدا… ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اخیراً در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا و در واکنش به شعار دادن چند نفر علیه رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«روز قدس،‌ روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است، اما این‌ها با این اقدامی که انجام دادند در واقع بیشترین هماهنگی را با صهیونیست‌ها نشان دادند. آن‌ها علیه رئیس جمهوری شعار می‌دهند که اخیرا ۲۴ میلیون رای آورده است. این اقدام آنها کاملا همسو و هم جهت با صهیونیست‌ها و سعودی‌هاست که مخالف این دولت و همچنین برجام هستند.»[۱]

*قطعا و قویاً اقدام شعار دادن چند نفر علیه رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس، یک کار قبیح بوده است و هیچ فردی هم از آن دفاع نمی‌کند.

اما تعجب از افراد و از جریانیست که طی ۱۲ سال گذشته، توهین و جسارتی نبوده که علیه مردم، رئیس‌جمهور وقت و رقبای سیاسی خود اعمال نکنند اما امروز داعیه‌دار اخلاق و مخالفت با توهین شده‌اند…

منظور ما جریان سیاسی اصلاحات و ستاد مرکزی اعتدال است که اقدامات و گفته‌هایی مثل «تقلا برای تصویب قانون زندان برای منتقدان»، «حرامزاده خواندن رئیس‌جمهور وقت»، «توهین به مردم ایران با عباراتی مثل عقب‌مانده‌هایی که برای توزیع جارو هم صف می‌کشند»، «جسارت به رهبری نظام و به شرع مقدس» فقط بخشی از رفتارهای آنان است.

در واقع، ما در حال سخن گفتن از جریانی هستیم که نه تنها فتنه بزرگ سال ۸۸ بر پیشانی آن حک شده است بلکه توهین به دیگران، بخشی از ژنتیک آن ارزیابی می‌شود و تاکنون نیز هرگز و هرگز نه از فتنه و نه از این کار زشت خود ابراز خجالت و آزرم نکرده است.

اکنون نیز قضاوت ساده است… جریانی که مثل یک کارخانه اقدام به تولید خشونت کلامی و حتی فیزیکی دارد و از این کار ابراز برائت هم ندارد؛ در حالی با کنایه به اصولگرایان، معترض شعار دادن چند نفر بی‌هویت علیه رئیس‌جمهور شده است، که اصولگرایان و نیروهای ارزشی و مردمی، قویاً این اقدام را تکذیب و نکوهش کرده‌اند.

طنزی تلخ که می‌تواند چراغ راه آیندگان برای شناخت بهتر برخی جریانات سیاسی خاص در ایران باشد.

***

ورود دولت به فاز استبداد صغیر

ما برای منتقدین، زندان تصویب می‌کنیم، روحانی هم به کمین شهروندان برود…

محمدرضا تابش، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه آرمان امروز و خلال صحبت‌هایش گفته است:

«به نظر من آقای روحانی باید در مرحله اول هزینه عبور از قانون و قانون‌شکنی را برای جریان‌های سیاسی و گروه‌های مختلف اجتماعی و حتی شهروندان افزایش بدهد تا کسی به‌راحتی نتواند بر خلاف قانون و مصالح کشور اقدامی انجام بدهد. در زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم نیز دولت آقای روحانی باید تلاش کند تولید داخلی را رونق بدهد تا به این وسیله اشتغال و سرمایه در اقتصاد کشور افزایش پیدا کند.»[۲]

*می‌توان به آقای تابش دست مریزاد گفت که اکنون که خود و جریان اصلاحات را پیروز انتخابات ۹۶ می‌داند، به این راحتی از ماهیت تفکرات ستاد اصلاحات و این حد از امکان وکیل‌الدولگی یک نماینده ملت را رونمایی می‌کند…

البته بایستی اشاره کرد که ستاد دولت اعتدال در زمینه توصیه آقای تابش برای بالا بردن هزینه سیاسی و خفقان استالینیستی، اصطلاحا «نزده می‌رقصد» و از قبل از این نیز خدمات گسترده‌ای در زمینه فیلتر شدن رسانه‌ها، هتّاکی به منتقدان و حتی تهدید به زندان انجام داده است اما می‌توان بیان کرد که صحبت‌های تابش نشان از تقلای اصلاح‌طلبان برای ورود دادن دولت به یک فاز جدید استبدادی خبر می‌دهد.

جالب آنکه تابش توضیح نداده است که کدام فرد و کدام جریان سیاسی در ایران هست که بر خلاف قانون و مصالح کشور اقدام می‌کند و اهل عبور از قانون است و البته تا بحال نیز با آن برخوردی صورت نگرفته است؟!

گفتنیست، فراکسیون امید اصلاح‌طلبان پیش از این اقدام به پیشنویس طرحی کرد که بر اساس آن، منتقدان و صاحبان سؤال به حبس و زندان محکوم می‌شدند.

رئیس‌جمهور روحانی نیز چند سال قبل در افتتاح نمایشگاه کتاب تهران طی سخنانی، بصورت تلویحی برخی منتقدان را به «زندان» تهدید کرد.[۳]

***

شناسایی عوامل توهین به روحانی توسط مرعشی!

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، روز شنبه گذشته طی مقاله‌ای در ستون نگاه روز روزنامه اعتماد نوشت:

آقایان یک بار نظرات‌شان را به مردم گفتند و مردم هم با رأی‌شان نشان دادند این نظرات را نمی خواهند. این دیگر بحث ندارد. این دوستان «به ظاهر» انقلابی باید شکست را بپذیرند و معلوم نیست چرا پذیرش شکست آنقدر برای شان سخت است. به اعتقاد من این واکنش ها(شعار چند نفر علیه رئیس‌جمهور) برآمده از عصبانیت های ناشی از باخت آنها در انتخابات است. با این حال من معتقدم روال امور و اداره کشور، نهادهای قانونی و رسمی کشور همه تحت نظارت عالیه رهبر معظم انقلاب هستند و…

او در ادامه می‌افزاید:

«مسائل کشور تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نخواهد گرفت. اصولگرایان تندرو و مخالفان آقای روحانی به نفعشان است که شکستشان در انتخابات را بپذیرند. این کارها پایگاه سیاسی دوستان‌مان را بیشتر خراب می کند و اتفاقا رای مردم را از دست می دهند. راه صحیح این است که به دنبال جذب آرای عمومی بروند. اینکه رای نداشته باشند و بعد بخواهند با شعار و تندی و عصبیت رای جمع کنند در ایران جواب نمی دهد.»[۴]

*اینکه حسین مرعشی اصرار دارد شعار دادن چند نفر علیه رئیس‌جمهور روحانی را به رقیب سیاسی و شکست اصولگرایان در انتخابات ربط بدهد، معانی مشخصی دارد…

معانی مشخص از جانب یک جریان سیاسی خاص که متأسفانه از گفتن کذب اِبایی ندارد.

کما اینکه در فتنه سال ۸۸ دروغ تقلب را گفت، برای تخریب دولت قبل دروغ بورسیه‌های نجومی را گفت، برای تخریب مدیریت جهادی دروغ املاک نجومی را گفت و…

و همین جریان سیاسی است که برای توجیه بی‌دستاوردی برجام، بهانه حمله غیر قابل توجیه چند نفر به سفارت یک کشور عربی را سر هم کرد و اکنون نیز به هزار دلیل قصد متمسک قرار دادن شعارهای چند نفر علیه رئیس‌جمهور روحانی را دارد.

در اشاره به صحبت‌های مرعشی لازم به ذکر است که چهره‌های اصولگرا و نیروهای ارزشی کشور طی روزها و ساعت‌های گذشته بارها و بارها قویاً این مسئله را محکوم کرده و مخالفت خود را با شعار دادن و حتی تخریب رئیس‌جمهور روحانی ابراز کرده‌اند.

از طرفی رطب خورده منع رطب نمی‌کند… من‌باب مثال آنکه شخص آقای مرعشی که در سال ۸۸ گفته بود: نظام جمهوری اسلامی ایران آفت زده است! و یا سال ۹۵ تلویحا اینطور گفت که شهرستان‌هایی که به اصطلاح‌طلبان رأی نداده‌اند دچار عقب ماندگی سیاسی هستند؛ چطور اکنون می‌تواند دلسوز توهین به رئیس جمهور و یا رعایت قانون در کشور باشد؟

بدیهیست که این رفتارهای مباین با هم، کاری با جریان سیاسی اصلاحات کرده است که مجبورند «تراژدی تناقضات» را در مقابل مردم ایران به نمایش بگذارند و مثلاً در حالی که نتیجه انتخابات ۸۸ را تقلب نامیدند و انتخابات مجلس دهم را نیز رسماً تحریم کردند؛ اما اکنون از ضرورت توجه به قانون و تمکین از رأی مردم سخن بگویند.

توهین به رئیس‌جمهور بد بود اما چیزی که در حافظه افکار عمومی می‌ماند و بر اساس آن قضاوت می‌شود تناقض‌گویی است…