کمیته دفاع از امنیت ملی در پارلمان لیبی روز شنبه 10 ژوئن 2017 لیستی از 75 شخصیت و 9 نهاد وابسته به قطر که در لیبی فعالند را به لیست سازمان‌های ترویستی صادره از سوی کشورهای عربی بحرین، مصر، پادشاهی و امارات ضمیمه کرد.

به دنبال بیانیه مشترک روز جمعه 4 کشور عربی مصر، سعودی، بحرین و امارات در خصوص انتشار لیست 59 نفره و 12 نهاد «تروریستی» که در داخل این کشورها از سوی دولت قطر حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شدند، طلال المیهوب رئیس کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان لیبی در بیانیه‌ای خطاب به محمد الدایری وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که کمیته پارلمان این کشور نام 75 شخص از شخصیت‌های دولت قطر یا افراد ساکن در این کشور و 9 نهاد مورد حمایت دوحه را ضمیمه لیست 4 کشور عربی کرد.

از مهمترین شخصیت‌هایی که کمیته پارلمان نام آنها راذکر کرد:

عبد الرحمن السويحلی، رئيس شورای عالی دولت غیر شرعی در طرابلس

محمد صوان رئيس حزب عدالت و سازندگی وابسته به اخوان

بشير الكبتی نمایند و ناظر از سوی اخوان المسلمین در لیبی

طارق المقريف معاون فرمانداری منطقه مرکزی در حکومت غیرشرعی طرابلس

عوض البرعصی معاون علی زیدان نخست وزیر سال 2012 در لیبی

خالد الشریف، معاون وزیر دفاع حکومت علی زیدان

همچنین شماری از اعضای کنگره ملی سابق که اغلب اعضای آن را اخوان المسلمین تشکیل می دادند وهم اکنون اغلب آنها در قطر زندگی می کنند.

کمیته پارلمان لیبی همچنین پیشنهاد کرد تا نام شماری دیگر از نهادها و شرکت‌های لیبیایی وابسته به رهبران سازمان های تروریستی مانند شرکت«الثقه للتامین» (بیمه اعتماد) که صاحب آن علی الصلابی برجسته ترین اعضای اخوان المسلمین لیبی که اکنون در قطر زندگی می کند و شرکت «الاجنحه للطیران» وابسته به عبدالحکیم بلحاج یکی از تروریست های معروف که شبه نظامیان در لیبی را فرماندهی می‌کند و نیز کانال ماهواره‌ای «التناصح» متعلق به سهیل فرزند صادق الغربالی مفتی اخوان در لیبی است.

کشورهای مصر، سعودی ، امارات و بحرین روز جمعه لیستی از اشخاص و موسساتی را که در قطر ساکنند و دوحه از آن‌ها حمایت مالی می‌کند منتشر کردند. چهار کشور عربی از این افراد و نهادهای تروریستی را عامل تهدید وخطر برای امنیت و ثبات منطقه دانسته‌اند. پارلمان لیبی تاکید کرد، تصمیم دارد در آینده اسامی دیگری را به این لیست اضافه کند.