جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » آخرین تحولات خاورمیانه » «طارق رمضان و سعید طوسی» ها محصول یک اندیشه اند

«طارق رمضان و سعید طوسی» ها محصول یک اندیشه اند

ولی‌عهد سعودی: تشکیلات اخوان‌المسلمین پدرخوانده همه افراطگرایان است

شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود، ولی‌عهد کشور پادشاهی سعودی روز پنجشنبه 5 آوریل 2018 در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی «تایم» گفت، تشکیلات اخوان المسلمین پدر خوانده همه احزاب و سازمان‌های افراط گرایی است که در جهان منتشر شده‌اند.

ولیعهد سعودی در این مصاحبه گفت:«پادشاهی سعودی هیچ نوع ايدئولوژی افراطی را منتشر و تبلیغ نمی کند؛ سعودی خود بزرگترین قربانی ایدئولوژی‌های افراطی بوده است. اگر من هم به جای اسامه بن لادن یا هر افراطی یا تروریست دیگری بودم و بخواهم یدئولوژی افراطی خودم را گسترش دهم و افرادی هوادار وهم عقیده پیدا کنم به کدام کشور خواهم رفت؟ طبیعی است که من به مراکش، مالزی یا جای دیگری نخواهم رفت بلکه به سعودی می‌روم، من باید از مرکز اسلام، قبله مسلمان جایی که مسجد الحرام آنجاست شروع کنم چون اگر اندیشه در آنجا منتشر شود به همه جای دنیا منتشر خواهد شد».

بن سلمان افزود:«و این همان چیزی است که پس از 1979 برای پادشاهی سعودی اتفاق افتاد. همه گروه های افراطی و تروریست هایی که کشورمان را هدف قرار دادند برای یارگیری و نشر ایدئولوژی خود ما را هدف قرار دادند ما اولین قربانی افراطگرایی بودیم. افراطگرایان اول ما را هدف قرار دادند تا از آنجا ایدئولوژی خود را به جهان گسترش دهند این تحولات در دهه 1990 سعودی و مصر را در بر گرفت ».

ولی‌عهد سعودی افزود:«اسامه بن لادن در اوایل دهه 1990 با این افکار و این ایدئولوژی مردم را به بازی گرفت؛ ما خواستار دستگیری اسامه بن لادن شده ایم. او خارج از سعودی مقیم بود. او باید دستگیر می‌شد. روزنامه «ایندیپندنت» در سال 1993 در پاسخ به پیشنهاد بازداشت بن لادن از سوی ما نوشت : “اسامه بن لادن برای آزادی و آزادی بیان مبارزه می کند!” شما می توانید به مقاله «ایندپندنت» در باره بن لادن که در سال 93 منتشر شده مراجعه کنید! این تحولات 10 سال پیش از وقایع 11 سپتامبر 2001 بود ما گفته بودیم که او انسانی خطرناک ویک تروریست است و باید فورا دستگیر شود.»

در دهه 1990 ما در پادشاهی سعودی مورد حملات تروریستی قرار گرفتیم. مصر نیز مورد حملات تروریستی قرار گرفت اما در همان زمان ما به سرکوب آزادی‌های بیان متهم می‌شدیم تا اینکه حادثه 11 سپتامبر بوقوع پیوست لذا بسیار واضح است که ما اولین قربانی بودیم در عین حال برای همه روشن است که ما در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار گرفتیم زیرا تروریست‌ها دیگر قادر به یارگیری یا نشر ایدئولوژی افراطگرایی خود در سعودی نیستند؛ چرا که ما در برابر تروریسم جنگیدم، مقاومت کردیم وایستادیم و این کاری است که امروز در پادشاهی سعودی انجام می دهیم».

اخوان‌المسلمین برای مسکوت نگاه داشتن رابطه عاشقانه طارق رمضان حق‌السکوت پراخت کردند 

دادگاهی در بلژیک فاش کرد که طارق رمضان، نوه حسن البناء، بنیانگذار اخوان‌المسلمین که در فرانسه به اتهام تجاوز جنسی زندانی است، در سال 2015 به یک زن مراکشی 33 هزار دلار حق‌السکوت داده تا رابطه‌اش با بناء را فاش نکند.

به گزارش فرانس‌پرس لوک هینارت، رئیس دادگاه اولیه بروکسل روز چهارشنبه 4 آوریل 2018 گفت که طارق رمضان 55 ساله به یک زن مغربی 27 هزار یورو معادل 33 هزار دلار حق‌السکوت داده تا از انتشار جزئیات رابطه‌شان در اینترنت دست بردارد.
یک دادگاه فرانسوی نیز طارق رمضان که استاد دانشگاه آکسفورد است را در ماه فوریه به اتهام تجاوز جنسی به زنان مسلمان در فرانسه بازداشت و زندانی کرد.

پس از متهم شدن نوه بنیانگذار اخوان‌المسلمین از سوی دو زن به تجاوز جنسی و بازداشت موقت او، یک زن سوم نیز ادعا کرد از سوی طارق رمضان مورد تجاوز قرار گرفته است.

هینارت گفت که در ماه می 2015 در یک توافق علنی بین طارق رمضان و زنی به نام ماجده برنوسی درباره سکوت او صورت گرفت. برنوسی در اینترنت درباره تسلط روانی رمضان سخن گفته بود ولی او را متهم به تجاوز یا آزار جنسی نکرد.
براساس این توافق ماجده برنوسی در ازای مبلغی که طارق رمضان به او می‌پردازد، همه آنچه در اینترنت منتشر کرده را پاک و روند انتشار موضوعات جدید را متوقف می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری میدیابارت ماجده برنوسی موافق کرد که پیام‌های اهانت‌آمیز یا تهدیدی برای طارق رمضان و خانواده‌اش نفرستد.
نوه حسن البناء، بنیانگذار اخوان‌المسلمین در دوم فوریه به اتهام تجاوز جنسی به دو زن در فرانسه دستگیر شد. او این اتهامات را رد می‌کند.

سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شد

سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکانی که به آنها قرآن درس می‌داد تبرئه شده است.

آقای طوسی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی خبر تبرئه خود را تایید کرد و گفت ادعاها درباره اعمال نفوذ مقام‌های دفتر رهبر در این پرونده صحت ندارد.

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران با انتشار تصویری از یک حکم دادگاه گفته است دادگاه تجدیدنظر تهران آقای طوسی را تبرئه کرده است. آقای صادقی از “اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی” گفته است.

آقای صادقی ادعا کرده است که “فرد یا افرادی” که در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای “نفوذ کرده‌اند” برای تبرئه آقای طوسی به قوه قضاییه ایران فشار آورده‌اند.

محمود صادقی مدعی شده است که حکم دادگاه تجدیدنظر بدون امضای رئیس دادگاه و با رای دو مستشار از شعبه دیگر صادر شده است.

سعید طوسی صحبت‌های آقای صادقی را رد کرده است. آقای طوسی گفته است: “دادگاه جمهوری اسلامی تشخیص دارد، رای صادر کرده است.”

بیش از یک سال پیش خبر شکایت خانواده چند کودک و نوجوان از سعید طوسی منتشر شد.

شاکیان آقای طوسی را متهم کردند که کودکان تحت آموزش خود را مورد آزار جنسی قرار می‌داده است.

در مقطع انتشار خبر هم ادعاهایی درباره اعمال نفوذ به نفع آقای طوسی مطرح بود.