شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روحانی توانسته آرای خاکستری را جذب کند

روحانی توانسته آرای خاکستری را جذب کند

آیت الله موسوی تبریزی با اشاره به رضایت علما و مراجع از روحانی گفت: من چنین رابطه ی مثبتی بین چهره های برجسته در قم با روحانی و وزرای آن را کمتر در این سال ها شاهد بوده ام. در واقع، علما و مراجع وقت بسیار خوبی برای دیدار با روحانی و وزرا و معاونان اختصاص داده اند. اما در برخی از دوره ها وضعیت به این شکل نبود. در دوره احمدی نژاد، مراجع و علما حتی خود احمدی نژاد را نمی پذیرفتند، معاونانشان را که اصلا.این استاد دانشگاه و حوزه در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آراء خاکستری به سمت و سوی کدام کاندیدا خواهد رفت، اظهار داشت: طبیعی است رفتار، و گفتار و مطالبی که روحانی می گویند بر جامعه و افکار عمومی موثر واقع می شود و توانسته آرا خاکستری را جذب کند. وی افزود: به هر حال، وقتی دلایل و ادله یک طرف مناسب تر باشد، مردم و آرا خاکستری به آن سمتی که فکر می کنند مفید است، جذب می شوند.آیت الله موسوی تبریزی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در مورد رقابت قالیباف و رئیسی در انتخابات گفت: من پیش بینی نمی کنم که این کاندیداها کناره گیری کنند.

درخواست برادر جهانگیری برای پاسخگویی

در پی اظهارات یکی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شامگاه شنبه 23/2/1396 که مطلبی خلاف واقع در مورد برادر معاون اول رییس جمهور بیان شد ، مهدی جهانگیری طی دو نامه جداگانه از ریاست سازمان صدا و سیما و رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خواستار آن شد تا زمانی برای پاسخگویی به این اظهارات نادرست در رسانه ملی اختصاص داده شود.

تاجرنیا: اجازه نمی‌دهیم کسانی که دانشجویان را ستاره‌دار کردند، بازگردند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: روز گذشته به اتفاق عبدالله مومنی خدمت آقای خاتمی رفتیم و مواضع ایشان را شنیدیم و پیام ایشان حجت را بر ما تمام کرد.علی تاجرنیا در حالی که اجازه سخنرانی در همایش انتخاباتی دانشگاه شهید بهشتی را نداشت، بصورت ایستاده و کوتاه گفت: روز گذشته به اتفاق عبدالله مومنی خدمت آقای خاتمی رفتیم و مواضع ایشان را شنیدیم و پیام ایشان حجت را بر ما تمام کرد.او افزود: ما دیگر به عقب باز نمی‌گردیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی که دانشجو را ستاره‌دار می‌کردند و بی‌ادبانه به دنبال لوله کردن دانشجویان بودند، برگردند. آنها خواهند دید که دانشجویان با آنها چه خواهند کرد.

«مستند دوم» جهانگیری پخش می‌شود

فیلم مستند دوم اسحاق جهانگیری که گفته شده بود صدا و سیما به بهانه تأخیر در ارسال از دریافت آن خودداری کرده است، دریافت شده و پخش خواهد شد.

علت لغو سخنرانی کرباسچی در مازندران

دبیرکل حزب کارگزاران مازندران با رد برخی شایعات در باره لغو سخنرانی غلامحسین کرباسچی به خاطر اعتراض خانواده شهدا گفت: این سخنرانی صرفا به خاطر همزمانی با سفر روز دوشنبه آقای روحانی به ساری لغو شده است.

خاتمی: مطالبات زیادی از روحانی داریم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: افتخار می‌کنیم آزادی آنقدر ریشه دوانده که بزرگترین مخالفان آزادی از آزادی سخن می‌گویند.محمدرضا خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزادی را آرمان اصلی اصلاح‌طلبان خواند و تاکید کرد: در سایه آزادی توسعه و پیشرفت اتفاق می‌افتد.او خاطرنشان کرد: صحبت از آزادی به این معنا نیست که دانشجویان فقط شعار بدهند بلکه این مفهوم است که سایه امنیتی از سر دانشگاه برداشته شود و اگر دانشجو آزاد نباشد و حق انتقاد نداشته باشد، پیشرفت کشور امکانپذیر نیست به همین دلیل اصلاحات با آزادی و توسعه و پیشرفت با جان و دل مردم گره خورده و امروز تمام ملت ما به دنبال اصلاحات هستند و نفوذ کلمه آنقدر زیاد شده که افرادی که به دنبال گازانبر و لوله کردن بودند امروز از آزادی می‌گویند و افرادی که هیچ سابقه اجرایی ندارند از آزادی سخن می‌گویند . افتخار می‌کنیم آزادی آنقدر ریشه دوانده که بزرگترین مخالفان آزادی از آزادی سخن می‌گویند.خاتمی با تاکید بر اینکه با حول و قوه الهی بار دیگر آقای روحانی را انتخاب خواهیم کرد، تاکید کرد: در بسیاری کشورها بین نامزدها چند درصد اختلاف وجود دارد اما در ایران انتخاب بین دو راه کاملاً متفاوت است، هرچند ما مطالبات زیادی از دولت روحانی داریم که در ۲۹ اردیبهشت عنوان خواهیم کرد. حق سازمان‌دهی تشکل‌ها و سندیکاها و پایبند بودن به حقوق ملت از جمله خواسته‌های ما اصلاح‌طلبان است.رضا خاتمی تاکید کرد: من به پیروزی آقای روحانی اطمینان دارم اما ما رییس‌جمهوری می‌خواهیم که با رای بالایی انتخاب شود تا بتواند مقابل آنهایی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند مقاومت کند.

رئیس دولت اصلاحات درباره حضور جهانگیری و لیست شوراها پیام می دهد

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از انتشار دو پیام مهم دیگر رییس دولت اصلاحات طی روزهای آتی خبر داد.محمدرضا تابش در واکنش به برخی انتقادها نسبت به لیست شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و عدم اشاره مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به این لیست در پیام ویدئویی که امروز منتشر شد، گفت: سه پیام مهم آقای خاتمی درباره حسن روحانی، حضور جهانگیری و لیست شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر به صورت تصویری و مکتوب منتشر می‌شود.عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین با بیان این‌که دو پیام دیگر خاتمی در راه است، گفت: ویدئویی که امروز منتشر شده، صرفاً مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری است و قرار است دو پیام دیگر درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین حضور آقای جهانگیری در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری متعاقباً به‌صورت مکتوب و تصویری منتشر شود

واکنش لاریجانی به شایعه حمایت وی از کاندیدای خاص

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات سپر امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند، گفت: بنده نفیاً یا اثباتاً نسبت به کاندیدها نظری اعلام نکردم و اگر کسی این را بگوید من تکذیب می‌کنم.

پاسخ صریح قوه قضائیه به انتقادات

قصاب جنایت پیشه محسنی اژه ای معاون اول قوه ضد قضاییه گفت: همین کسانی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند امروز حرفهای دیگری را مطرح می کنند. اینکه در دولت قبل قوه قضاییه با فساد مبارزه نکرده مطلبی خلاف و کذب است. قوه قضاییه با همه مفسدین اقتصادی رده بالا برخورد می کند. در دوره قبل با معاون اول رئیس جمهور برخورد شد و وی در حال تحمل کیفر است. از وی در حالی که در سمت معاونت رئیس جمهور بود 13 جلسه تحقیق شد. امروز نیز با کسانی که فساد مالی و امنیتی دارند برخورد می شود. افتخار قوه قضاییه این است که با دانه درشت ها برخورد می کند. کسانی گفتند اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید ما اعلان جنگ می کنیم؛ اما قوه قضاییه تسلیم نشد.

توصیه انتخاباتی صداپیشه جناب خان

محمد بحرانی از مردم خواست آرای خاموش نباشند و با شرکت در انتخابات به کشور روشنایی ببخشند.وی در صفحه اینستاگرام نوشت: «روزهای ويژه‌ای است اين روزها. روزهای انتخابات. قبل از هر چيز بگذاريد موضعم را اعلام كنم. من حتما رای مي‌دهم. از وقتي به سن رای دادن رسيدم حتی يك نوبت را هم از دست نداده‌ام. اميدوارانه رای می‌دهم حتی اگر احتمال تأثير رايم را بسيار بسيار ناچيز بدانم.و حالا چند خواهش دارم. بی‌تفاوت نباشيد در اين روزها. نگوييد به من چه. نگوييد ما چكاره‌ايم. نگوييد هر كه را مي‌خواهند از قبل انتخاب كرده‌اند. كانديداها را ببينيد و با معيار عقل و انديشه بسنجيدشاناو در ادامه با اشاره به شرایط کشور در دوره‌های گوناگون نوشت: «به آمار انتخابات‌های گذشته كه نگاه كنيد می‌بينيد كه دانه‌ دانه رای‌ها موثر بوده‌اند.و منصف باشيم. شرايط ما و كشورمان در دوره‌هاي متفاوت يكسان نبوده است. نگوييد همه سر و ته يك كرباسند. نيستند. رفقا. توقع ندارم به حرف اين برادر كوچك‌ترتان گوش كنيد اما در عالم رفاقت متوقعم كه حتما به گفته‌هايم فكر كنيد. آرای خاموش نباشيد كه وطنمان به روشنايی تك تكتان نيازمند است. در پناه خدای زنده نفس بكشيد و عشق بر شما ببارد.