جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » سیاسی » واکنش برایان هوک به متوسل شدن نظام به لعنت و نفرین و جادو

واکنش برایان هوک به متوسل شدن نظام به لعنت و نفرین و جادو

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، می‌گوید رئیس‌جمهوری اسلامی «به نفرین و جادو متوسل شده‌است. حسن روحانی روز گذشته گفته بود «هر چه لعنت دارید بر کسی لعنت کنید که این شرایط را برای کشور به‌وجود آورد».

آقای هوک گفته است «در واکنش به اقتصاد فلج کشور، [حسن] روحانی [رئیس‌جمهوری اسلامی] از مردم ایران خواسته به آمریکا، اسرائیل و عربستان لعنت بفرستند!».

او افزوده است که آقای روحانی «با متوسل شدن به نفرین و جادو، به‌دنبال مقصر دانستن دیگران برای علمکرد خودش است».

حسن روحانی روز دوشنبه در واپسین جلسه هیئت دولت در سال رو به پایان ۱۳۹۷ گفته بود آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها در زمینه ارز و قیمت کالاها برای ایران «مشکل درست کرده‌اند».

او این کشور‌های خارجی را مسبب ایجاد شرایط کنونی در ایران دانست و از کسانی که به مدیریت دولت او خرده می‌گیرند، انتقاد کرد.

حسن روحانی دو روز پیش نیز از قوه قضائیه خواسته بود مقام‌های آمریکایی و «طراحان» و «یاری‌دهندگان» این کشور در تحریم ایران را به اتهام «جنایت علیه بشریت»، در «داخل و خارج ایران» تحت پیگرد قرار دهد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری سفارت‌خانه مجازی کشورش در توئیتر گفته است «مردم ایران به‌جای لعنت فرستادن، علاقه‌مند به کار و اشتغال هستند».