جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حجت الاسلام دکترحسام الدین آشنا با انتشار پرسشنامه ای در توئیتر به نظرخواهی مردمی درباره مخاطب سخنرانی احمدی نژاد در اهواز مبادرت ورزید.

حجت الاسلام دکترحسام الدین آشنا با انتشار پرسشنامه ای در توئیتر به نظرخواهی مردمی درباره مخاطب سخنرانی احمدی نژاد در اهواز مبادرت ورزید.

 

در طول چهارسال گذشته – از نود و دو تا نود و شش – کارگزاران دولت حسن روحانی سنگین ترین حملات را در تریبونها و خطابه ها و رسانه ها متوجه محمود احمدی نژاد و کابینه او کردند. در مقابل محموداحمدی نژاد و یارانش با پیروی از خط مشی سکوت کامل، واکنشی از خود نشان نمیدادند. اکنون بیش از پیش مشخص میشود که اظهارنظرهای پر از انتقاد علی اکبرهاشمی رفسنجانی درطول سالهای گذشته به گونه ای بود که هرگونه پاسخگویی محموداحمدی نژاد، نه دفاع از خودش در برابر هاشمی رفسنجانی بلکه حمله به رهبر و حامی اش(درانتخابات هشتاد و هشت) یعنی علی خامنه ای رهبر نظام به شمار میرفت.

ناظران بیم از آن داشتند که هاشمی رفسنجانی از دانسته های خود درباره محموداحمدی نژاد افشاگریهایی بکند و مستقیما پای علی خامنه ای را به میان بکشد.

اما حالا که هاشمی رفسنجانی نیست، محموداحمدی نژاد خودش به وسط گود آمده به طعنه و کنایه زدن به رهبرنظام پرداخته است. گویا دستش پر از اسناد گوناگون است که نشان میدهد بیخودی او را به عنوان رئیس قوه مجریه متهم به بالاکشیدن هشتصدمیلیارددلار پول نفت در طول هشت سال میکردند. او کاره ای نبوده و چیزی بیش از یک مترسک به شمار نمیرفته است.

بالانشینان مسانید نظام یعنی حامیان  احمدی نژاد میترسیدند هاشمی رفسنجانی باافشاگری برعلیه احمدی نژاد ، اسرار پشت پرده مکتوم را نسبت به دستهای پشت پرده که احمدی نژاد را روی صحنه مورد حمایت قرارمیدادند، به افکار عمومی ارائه نماید.

این گزک حالا به دست احمدی نژاد افتاده است.

اما حالا خود محموداحمدی نژاد این عمل را انجام  میدهد و میگوید یا بگذارید حمیدبقایی و هم پیمانان با من در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا شرکت و فعالیت کنند، یا خود من مسئولیت همه مفاسد هشت ساله دولتهای نهم و دهم را از روی گُرده خودبرداشته و بر دوش مسئولان بالادست نظام قرار خواهم داد. در این شرایط و همزمان با نزدیکتر شدن تاریخ  انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، محمود احمدی‌نژاد همانگونه که وعده ” سیلی‌های پی در پی” داده بود، حملاتی را متوجه مقامات ایران کرده به قضاوت نظرسنجی از افکار عمومی،  چنین برمی آید که مخاطب  واقعی او علی خامنه‌ای  است، نه حسن روحانی.

حملات احمدی نژاد، یادآور اظهارات تند هاشمی رفسنجانی درروز دوازده بهمن 1394 در فرودگاه مهرآباد خطاب به اعضای شورای نگهبان است!

با اعلام حمایت از کاندیداتوری حمید بقایی،محمود احمدی‌نژاد، پا در میدان رقابتهای سنگین انتخاباتی گذاشته است. محمود احمدی‌نژاد – که خودش توسط رهبر نظام از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری منع شده، سفرهای تبلیغاتی استانی را به بهانه کارزار انتخاباتی در حمایت از حمید بقایی پیگیری مینماید.  در اثنای یکی از همین سخنرانیها، در حضورجمعیت قابل توجهی از بسیجیها و مردم محروم و فقیر  در اهواز- خطاب به کسی که بر صدر اریکه نظام قرارگرفته/ اما بدون تصریح به نام مشخصی/  گفت:« تو کی هستی؟! میشه بگی از کجا تشریف آوردی؟! تو چه اختیاری داری رفتی اون بالا نشستی؟! این اختیار را كی به تو داده؟ً غیر از اینکه ملت داده؟!» او در ادامه با “سلطان و مستکبر خواندن کسی اون بالا نشسته و خیال میکند فقط او میفهمد و این هشتاد میلیون نفر نمیفهمند” و مقایسه او با محمدرضاشاه پهلوی، گفت:«این چه استکباریه؟ این چه سلطنتیه پیدا شده است؟ بابا ملت انقلاب کرد که دیگه این آدمها را نبینه.تو میشه یه دلیل بیاری که یکی بهتر از همه ملت میفهمی؟ تو کی هستی؟ میشه بگی از کجا تشریف آوردی؟ تو چه اختیاری داری رفتی اون بالا نشستی؟!»

به نظر میرسد این خطاب محموداحمدی نژاد درباره “میشه بگی از کجا تشریف آوردی؟” اشاره به تاثیرهاشمی رفسنجانی در بالاکشیدن علی خامنه ای در نشست خبرگان رهبری پس از درگذشت آیت الله خمینی دارد! هاشمی رفسنجانی که دیگر نیست و از گود خارج شده است!

نظرسنجی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسام الدین آشنا

دکتر حسام‌الدین آشنا، مشاور  دکتر حسن روحانی در صفحه توئیتری خود، با طرح یک نظرسنجی میپرسد:

“سخنرانی دکتر محمود احمدی‌نژاد در اهواز را بیشتر علیه چه کسی‌می‌دانید؟

1. دکتر روحانی

2. مقام معظم رهبری

3. اصول‌گرایان”

تاکنون” آمار نشان میدهد که از نظر  54 درصد رای‌دهندگان به این نظرسنجی، شخص مورد خطابِ سخنان احمدی‌نژاد علی خامنه ای رهبر نظام است، نه هیچ کس یا جریان دیگر!