پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته خبری 2/ اخبار انتخاباتی

بسته خبری 2/ اخبار انتخاباتی

واکنش عزت الله ضرغامی به پرده های سبز و آبی پشت سر روحانی

عزت الله ضرغامی – رئیس اسبق صدا- سیما، که علیرغم کارنامه عمل ننگین در سانسور فضای رسانه ای و پخش پروپاگاندا و تبدیل رادیو – تلویزیون به بوق هایِ بدصدایِ نهادهای امنیتی، حالا با کمال وقاحت کاندیدای ریاست جمهوری هم شده و به شعور مردم ایران اهانت میکند –  در کانال تلگرامی خود با انتشار متنی نسبت به پرده سبز آبی(کروماکی) پشت سر رییس جمهور در سخنرانی های اخیرش واکنش نشان داد.

ضرغامی مدعی شد که استفاده از پرده سبز و آبی در جریان سخنرانی ها باعث شده برخی در فضای مجازی بگویند این پرده ها صرفا جهت استفاده از سخنرانی های رئیس جمهور برای ساخت مستند های انتخاباتی است، مستند هایی که شاید کارگردان آن از همین حالا دست به کار شده است و با این ایده تصمیم دارد کلیپ هایی گرافیکی را برای حسن روحانی بسازد، البته صحت و سقم این موضوع مشخص نیست.ضرغامی نوشت: پرده سبز و آبی پشت سر رئیس جمهور در سخنرانی های رسمی کم سابقه بوده است، به این تکنیک کروماکی می گویند، یعنی فراهم کردن امکان تصویر گذاری در پس زمینه سوژه.اما آقای روحانی اخیرا کروماکی محتوایی هم دارند، یعنی طراحی گزاره های خاص در دل سخنرانی ایشان برای تکمیل پازل بعدی!حتی اگر این گزاره ها ربط خاصی به موضوع سخنرانی نداشته باشد. یک جورائی نوبر است!!

ضرورت تصویب هرچه سریعتر لایحه تقدیمی دولت به مجلس، از جهت شفافیت مالی حامیان کاندیداها، برای ممانعت از ورود پولهایِ کثیف به مدارِ انتخابات و تامین مخارج تبلیغات انتخاباتی به نفع کاندیداها

معاون حقوقی رئیس‌جمهور مجید انصاری در گفتگو با خبرآنلاین گفت: شفافیت مالی منابع انتخاباتی نامزدها و احزاب ضروری است، اگر مجلس لایحه دولت را تصویب کند، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری می‌شود.

مجید انصاری درباره لزوم شفافیت هزینه های جبهه های انتخاباتی و تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: این امری ضروری است که منابع و هزینه های انتخاباتی کاندیداها و احزاب شفاف باشد.

مجیدانصاری افزود: بر این اساسا دولت لایحه ای را به مجلس داد اما هنوز تصویب نشده است.

وی با اشاره به جنبه های مثبت لایحه شفافیت مالی هزینه های نامزدهای انتخابات و تحرکات سیاسی احزاب ادامه داد: این نکات مثبت را دارد تا خدای نکرده سوءاستفاده ای از اموال عمومی و بیت المال نشود، ثانیا اگر افرادی از اموال شخصی خودشان یا احزاب و گروه هایی با حمایت اعضا هزینه های می کنند بی جهت در معرض تخریب قرار نگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد که با تصویب این لایحه، پول های کثیف و منابع مالی باندهای قدرت و ثروت -که وزیر کشور درباره آن هشدار دارد- وارد پروسه انتخابات نشود؟ اظهار کرد: اگر آن لایحه به تصویب مجلس برسد در آنجا قانون به گونه ای است که امکانی برای ورود پول کثیف به امر انتخابات نخواهد بود چون تأکید شده منبع کمک کننده به نامزدها مشخص شود بنابراین آن قانون اگر تصویب شود از این امر جلوگیری خواهد شد.

زمان اعلام لیست شورای شهر «جبهه مردمی»

داوطلب انتخابات شورای شهر از معرفی لیست شورای شهر تهران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تا اواخر فروردین ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مستقر در فرمانداری تهران، ابوالفضل قناعتی داوطلب انتخابات شورای شهر امروز در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در لیست خاصی قرار می‌گیرید؟ اظهار داشت: علاقمندم در لیست گروه تازه تاسیس موسوم به  “جبههء مردمیِ – به اصطلاح- نیروهای انقلاب اسلامی” برای شورای شهر در انتخابات شرکت کنم.

وی ادامه داد: اسامی 21 کاندیدای ” همین “جبههء مردمی”ِ کذائی !  برای “شورای شهر “تا اواخر فروردین نهایی می‌شود.

هوشنگ امیر احمدی: قبل از مردنم  می خواهم حداقل برای یکبار هم که شده  رئیس جمهور ایران شوم!

هوشنگ امیر احمدی، برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 اعلام کاندیداتوری کرد.بر پایه این خبر وی یکی از اهداف خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را کمک به ساختن یک اقتصاد ملی و مقاوم از طریق تجهیز منابع داخلی و افزایش تولید و کار برای جوانان اعلام کرده است.همچنین کمک به بهسازی محیط‌‌ زیست بحرانی کشور از طریق جهانی کردن خطر و درخواست کمک از دیگر اهدافی است که امیر احمدی مطرح کرده است.به گزارش فارس وی چندی پیش در گفت‌وگویی تفصیلی بابیان اینکه «باید رئیس‌جمهور ایران شوم و بعد بمیرم» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه فکر می‌کنید به‌جز شما افراد دیگری با تابعیت آمریکایی بخواهند ثبت‌نام کنند؟ گفته بود من چنین فردی را که جاه‌طلب باشد در بین ایرانیان آمریکا نمی‌شناسم. برنامه انتخاباتی و زندگی‌نامه من در سایتم قرار دارد و یک نسخه از آن را به آقای روحانی داده‌ام.

علی لاریجانی به عنوان یک اصولگرا معتقد به دو دوره ای بودن حسن روحانی است

محمدرضا میر تاج‌الدینی معتقد است که احمدی‌نژاد روحیه حرکت جمعی ندارد فلذا اکثر اعضای دولت نهم و دهم از ایشان فاصله گرفته‌اند.میر تاج‌الدینی که به شکل‌گیری اجماع در بین اصولگرایان و شکست حسن روحانی و تک دوره‌ای شدن آن بسیار خوش‌بین است وقتی از او سؤال شد که علی لاریجانی که از چهره‌های مطرح اصولگرایان به‌حساب می‌آید از دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری حسن روحانی سخن گفته، مطرح می‌کند که لاریجانی در جریان کارهای داخلِ “جمنا” نیست و مانند برخی شخصیت‌ها انفرادی عمل می‌کند!

پیش‌ازاین میر تاج‌الدینی انفرادی عمل کردن را به احمدی‌نژاد نسبت داده بود.