جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!

نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!

به نوشته وبلاگ مشرق؛ اصلاح‌طلبان می‌گویند: دولت روحانی، تنها مانده و مورد بی‌سابقه‌ترین ظلم‌ها قرار گرفته است!
 
***

نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!

نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!/ حدس بزنید مسجدجامعی چه کسی را بعنوان مقصر «پلاسکو» معرفی می‌کند؟محمدعلی نجفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی، روز جمعه گذشته طی سخنانی در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به انتخابات آتی گفته است: علی‌رغم نیاز اجماع عمومی شاهدیم کسانی هستند که به دنبال ایجاد تنش و التهاب در جامعه اقدام می‌کنند و هجمه‌های بزرگی علیه دولت و شخص رئیس جمهور مطرح می‌کنند و در واقع شاهدیم برای اولین بار بخشی از حاکمیت به صورت مستقیم به رئیس جمهور حمله می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز تصریح می‌کند: در انتخابات آینده تصمیم بسیار مهم و حساسی را باید اتخاذ کنیم و اگر مردم اشتباه بزرگ دیگری از نوع اشتباه سال 84 انجام دهند، فکر نمی‌کنم فرصت جبرانی برای آن باقی بماند.[1]

*منظور صریح نجفی از «بخشی از حاکمیت» که در حال حمله به رئیس‌جمهور است دقیقاً مشخص نیست.

از طرفی دولت با چالش‌هایی مواجه است که خود با دست خود آنها را ایجاد کرده و بوجود آمدن این چالش‌ها را علی‌رغم میل ستاد دولت و اصلاحات نمی‌توان به گردن کسی انداخت و مثلاً مدعی شد که بخشی از حاکمیت در حال حمله به رئیس جمهور است!

«بی‌دستاوردی برجام»، «بی‌نتیجگی دیپلماسی لبخند»، «وعده‌های بر زمین مانده» و «ناراستی با مردم درباره اوضاع کشور»، 4 چالش عمده‌ای هستند که عاملیت اصلی آنها را صرفاً می‌توان در ستاد دولت و اصلاحات جستجو کرد نه در جای دیگر.

پیش از این، رئیس‌جمهور روحانی در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرده بود که برجام متعلق به شهدا و رهبری نظام است!

قبل از او هم «عباس عبدی» از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده بود که مسئولیت برجام، کاندیداتوری روحانی و ردّ صلاحیت هاشمی با «رهبری نظام» است.[2]

در اشاره به صحبت‌های نجفی همچنین بایستی اشاره کرد که اگر دولت انتظار دارد آرامشی قبرستانی بر جامعه حکمفرما باشد و فعالان سیاسی و مسئولان کشور در جهت استیفای حقوق ملت سخنی بر زبان نیاورند و از گل نازک‌تر به دولت نگویند، این انتظار بسیار نابجاست و حتی سبک حقوقدانی هم پذیرنده آن نیست.

نجفی پیش از این نیز طی اظهاراتی مدعی شده بود که فکر نبودن برجام، تنش را می‌لرزاند و فرانسه هم در پیشابرجام قصد حمله به ایران را داشته است.[3]

***

دولت روحانی، تنها مانده و مورد بی‌سابقه‌ترین ظلم‌ها است…

نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!/ حدس بزنید مسجدجامعی چه کسی را بعنوان مقصر «پلاسکو» معرفی می‌کند؟روزنامه اعتماد اخیراً گزارش داد که «مجید انصاری»، معاون حقوقی رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی گفته است: ظلمي كه امروز در پي هجمه تبليغاتي به دولتي كه برخاسته از رأي ملت و شخص رييس جمهوري منتخب مردم روا داشته شده، در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه است.[4]

در همین راستا، عبدا… ناصری از فعالان اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه‌ای که روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان آنرا منتشر کرد، تصریح می‌کند: دولت حسن روحانی بسیار تنهاست. چراکه در درجه اول ضعف‌های جدی در بخش رسانه‌ای‌اش دارد و با توجه به این ضعف‌ها، رقیب در سوی دیگر ماجرا به خوبی از آن استفاده می‌کند.[5]

*اظهارات این دو چهره اصلاح‌طلب در حالی است که دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، سهم بالایی از کیک قدرت را در اختیار دارد و در صورت ارائه خدمات مطلوب به نظام و مردم، هیچ کس توانایی خدشه‌دار کردن وجهه دولت در حد گسترده را ندارد.

در اشاره به اظهارات فوق بایستی بیان کرد افرادی در دولت سابق نیز مدعی بودند که دولت آقای احمدی‌نژاد هم در آماج بی‌سابقه‌ترین ظلم‌ها قرار دارد!

و جالب آنجاست که هم دولت قبل و هم دولت فعلی از حواشی خاص و برخی صفات یکسان برخوردارند.

تنها بودن و در سیبل بزرگترین ظلم‌ها قرار داشتن دولت آقای روحانی نه تنها به گواه عقل، امری ممکن محسوب نمی‌شود بلکه به لحاظ رخدادهای صحنه نیز تحلیل درستی به نظر نمی‌رسد و اتفاقاً با نگاه به مقتضیات موجود می‌توان به این نتیجه رسید که این دولت آقای روحانی است که دست به رفتارهای بی‌سابقه‌ای در امور گوناگون زده است.

پروژه «مظلوم‌نمایی دولتی» یکی از نسخه‌های قدیمیست که برخی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، آنرا توصیه می‌کنند.

یکی دیگر از این نسخه‌ها نیز که به تازگی در رفتار دولت، جلوه‌گر شده است، پروژه توزیع کنسرو ماهی در میان قشرهای کم‌درآمد در برخی استان‌هاست.[6]

نمایندگان مجلس اعتراضات گسترده‌ای را به این مسئله آغاز کرده‌اند.

***

حدس بزنید مسجدجامعی چه کسی را بعنوان مقصر پلاسکو معرفی می‌کند؟

نجفی: بخشی از حاکمیت در حال حمله به روحانی است!/ حدس بزنید مسجدجامعی چه کسی را بعنوان مقصر «پلاسکو» معرفی می‌کند؟احمد مسجدجامعی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که اخیراً درخواست استعفای خود را به هیئت رئیسه شورای شهر تقدیم کرده بود، پس از وقوع فاجعه در ساختمان پلاسکوی تهران در پستی اینستاگرامی نوشته است: من تا تکلیف این موضوع (فاجعه ساختمان پلاسکو) روشن نشود هیچ جا نمی روم و در شورا می مانم.

به گزارش جماران، وی تأکید می‌کند: برای احقاق حقوق شهروندان، تا اتمام آواربرداری‌ها و مشخص شدن مقصران این حادثه، در شورا می‌مانم، پیگیری می‌کنم و به مردم گزارش خواهم داد.

*آقای مسجدجامعی در قضیه جنجال املاک نجومی تلاش زیر پوستی وافری را در جهت تخریب شهردار تهران بعمل آورد. و با یادداشت‌های مداومی که در گوشه و کنار رسانه‌های اصلاح‌طلب نوشت بر آتش این قضیه دامن زد.

او در یکی از یادداشت‌های خود و بی‌توجه به صدور حکم قضایی در این زمینه نوشته بود:« واگذاری‌ها با دستور مستقیم شهردار و برخلاف قانون بوده است»[7]

اما دست آخر و پس از اعلام نظر قوه قضائیه مبنی بر اینکه نه تنها هیچ تخلف نجومی و سیستمیکی در شهرداری تهران رخ نداده و در مابه‌ازای چند عمل غیر قانونی هم هیچ مسئولیتی متوجه شخص شهردار تهران نیست؛ کنج سکوت برگزید و اخیراً نیز تصمیم گرفت تا برای قبول پیشنهاد یک پست اداری، از شورای شهر استعفا کرده و به دولت یازدهم بپیوندد.

در ماجرای آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو نیز فهمیدن این مسئله اصلاً سخت نیست که آقای مسجدجامعی دست آخر چه کسی را بعنوان مقصّر به افکار عمومی معرفی خواهد کرد؟!

زیرا انگشت اشاره‌ی او و یارانش از هم‌اکنون به سمت «محمدباقر قالیباف»، شهردار تهران دراز شده است.

جریان سیاسی خاص در حالیکه هنوز ابدان شهدای آتش‌نشان در زیر آوار مانده و عملیات نجات تمام نشده است، حملات گسترده خود علیه شهردار تهران را آغاز کردند.

آنها در مواضع خود خواستار محاکمه قالیباف و استعفای او شده‌اند.[8]

در همین راستا، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهور روحانی هم در یک توییت خود با اشاره به فاجعه پلاسکو نوشته است: کارکرد اصلی حوادث واقعی جابجا کردن اولویت بندی‌های ساختگی است. سیاستگذاری‌های شهری باید تابع ضرورتها باشد نه منافع حامیان و آمران و مباشران!

رحمت‌ا… حافظی منتقد همیشگی شهردار تهران نیز در روز شنبه گذشته در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:

«قاعدتا شهرداری تهران که از عمق فاجعه نبود ایمنی در پلاسکو بیش از هر نهاد دیگری آشنایی داشته است (نباید) به چند تذکر کتبی بسنده نمی‌کرد؛ اگر در شهر یک ساختمان با کاربری تجاری یا مسکونی شرایط ناایمن یا تغییر کاربری را داشته باشد، مأموران شهرداری بدون فوت وقت اقدام ضربتی و قلع‌وقمعی دارند و برخورد جدی می‌کنند و حداقل یک نیوجرسی (بلوک سیمانی بزرگ) در مقابل ورودی‌ها می‌گذارند، اما درباره این ساختمان در طول دوره‌ای متوالی اقدامی جدی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد در جاهایی که منافع حکم نمی‌کند از این قوه قهريه استفاده نکرده‌اند.»

اصلاح‌طلبان و مسجدجامعی در حالی مقصّر قابل پیش‌بینی خود را به مردم معرفی خواهد کرد که شهرداری تهران تکالیف قانونی خود درباره ساختمان ناامن پلاسکو را بارها انجام داده است و در جریان این فاجعه نیز هیچیک از شهروندان عادی که به هشدارهای شهرداری و آتش‌نشانی توجه کرده‌اند آسیب ندیده‌اند.

محمدباقر قالیباف، پیش از این در یک نشست دانشگاهی گفته بود که اصلاح‌طلبان به او پیغام داده‌اند که در صورت اعلام انصراف از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، شاهد توقف تخریب‌ها علیه خود خواهد بود.

***

1_http://www.isna.ir/news/95110100189

2_http://www.mashreghnews.ir/fa/news/673427

3_http://www.mashreghnews.ir/fa/news/670568

4_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3499393

5_http://omidiraniannewspaper.ir/detail/6214

6_http://www.mashreghnews.ir/fa/news/681229

7_ http://www.sharghdaily.ir/News/107804

8_http://www.mashreghnews.ir/fa/news/681229