جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در توضیح چرائی وجود آب در ریه های آیت الله رفسنجانی و کبودی لبهای ایشان پس از فوت که علامت فوت ناشی از غرق شدن در آب است، حجت الاسلام شیخ احمد مازنی نماینده تهران در مجلس تصریح کرد که آیت‌الله هاشمی در استخر مجموعه سعدآباد فوت کرد!!

در توضیح چرائی وجود آب در ریه های آیت الله رفسنجانی و کبودی لبهای ایشان پس از فوت که علامت فوت ناشی از غرق شدن در آب است، حجت الاسلام شیخ احمد مازنی نماینده تهران در مجلس تصریح کرد که آیت‌الله هاشمی در استخر مجموعه سعدآباد فوت کرد!!

 

ایشان به استخر “مجموعه ورزشی سعدآباد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام” برای شنا کردن رفت، و محافظین ایشان دیر متوجه شدند که تاخیری پیش آمده وقتی مراجعه کردند دیدند آن اتفاقی که نباید رخ داده و ایشان فوت کرده است!

حجت الاسلام احمد مازنی در تکمیل توضیحاتش افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام دفتری در مجموعه سعدآباد دارد که ایشان دو روز در هفته در آنجا مستقر می‌شدند و هم ملاقات‌ها و هم برخی جلسات خودشان را در آنجا برگزار می‌کردند. این تصمیم به این دلیل بود که با توجه به شرایط سنی که ایشان داشت به نوعی استراحتی داشته باشند. در همان ساختمان محل کار که متعلق به مجمع بود این امکان برای‌شان تدارک دیده شده بود.
 آنطور که برای من نقل شده آیت الله رفسنجانی  برای استفاده از امکانات ورزشی همیشه تنها می‌رفتند و ورزش می‌کردند. یعنی موقع شنا همه را از استخر بیرون می‌کردند. آن روز هم به همین صورت رفتند و به تنهایی داخل استخر شدند. خودشان گفته بودند میروند شنا کنند وبعد  نزدیک اذان  مغرب بیرون می‌آیند که برای نماز مغرب آماده شوند. همه محافظان هم بیرون استخر منتظر بودند تا طبق روال همیشگی همان موقعی که گفته‌اند خودشان بیرون بیایند.
اما پس از وقت تعیین شده ایشان همچنان در استخر بودند و خارج نمیشدند. در حالی که همه فکر می‌کردند مثل همیشه باید در آب و مشغول شنا باشند، اما محافظین ایشان متوجه می‌شوند که تاخیری پیش آمده!! وقتی مراجعه کردند دیدند آن اتفاقی که نباید رخ داده است.

احمد مازنی – که خودش شاهد صحنه نبوده با بیان شنیده ها تصریح میکند که “بنا برآنچه برای او نقل کرده اند” – اضافه میکند: ایشان متاسفانه سکته کرده بود. این اتفاق و همینطور کهولت سنی که ایشان داشته باعث بروز این حادثه شد؟!

/ اعتماد

به این قسمت از اظهارات که در روزنامه “اعتماد” نوشته شده، اعتماد چندانی نمیتوان داشت! دلیلش هم آن است که دکترقلب ایشان دوسه روز قبل گفته قلب شما به استحکام و قوت قلب یک جوان بیست ساله است. پس سکته قلبی به علت کهولت سن منتفی است!