جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شکست کامل سیاستهای توسعه طلبانه رژیم در خاورمیانه، با تغییر تحولات ازجنگ میدانی به میدان سیاست توسط روسیه!

شکست کامل سیاستهای توسعه طلبانه رژیم در خاورمیانه، با تغییر تحولات ازجنگ میدانی به میدان سیاست توسط روسیه!

 شطرنجبازان روسی  دن کیشوتهای خام طمع خالیبند رژیم ایران را کیش و مات کردند!

در سایه تحولات اخیر چشم انداز منطقه خاورمیانه خیره کننده است.

روسیه با پشتوانه اقتدار نظامی – سیاسی خود علیرغم مخالفت رژیم ایران از عربستان برای شرکت در انتقال سیاسی در سوریه دعوت میکند، و همزمان قطعنامه بررسی جنایتهای جنگی در حلب به تصویب میرسد، بدون این که با وتوی روسیه مواجه شود.

در قطعنامه صادره مسکو میان روسیه و ترکیه/ درحالی که محمدجوادظریف هم در حاشیه این نشست حضورداشت/ “اپوزیسیون سیاسی- نظامی سوریه” توسط روسیه و ترکیه به رسمیت شناخته شد و رسمیت آن به رژیم ایران هم تحمیل شد. اپوزیسیونی که توسط روسیه – ترکیه دعوت شد تا درپشت میزمذاکره سوری- سوری برای انتقال قدرت سیاسی وعبور از رژیم بشارالاسد بعثی بنشینند، و درعین حال قلم امحاء بر تروریسم خشنی که خودرا زیر بیرق اسلام پنهان میکند بکشد!

این تحولات باخت صددرصدی رژیم ایران را در چشم انداز آینده کوتاه قرارداده است. سرلشگر باقری فرمانده نیروهای مسلح ایران اعتراف میکند که رژیم ایران بیشترین سهم را درسرمایه گذاریهای تحولات منطقه دارد. اما به صراحت حاضر نیست بیان دارد که سود مستقیم این سرمایه گذاریهای عبث و بیحاصل برای مردم ایران، فقط به کاسه روسیه میرود!

سایت مشرق نیوز مینویسد: سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما در تحولات منطقه بیشترین سهم را داریم، گفت: پیروزی های حلب و موصل دستاورد دفاع مقدس است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در کنگره شهدای فاوا دفاع مقدس که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: شهدای مدافع حرم با دفاع در صحنه انقلاب اسلامی امنیت و ارامش را برای ما تضمین کرده اند و از حرم و حریم ولایت دفاع میکنند.نقش مخابرات و ازتباطات در هر نبردی نقشی بی بدیل است و در دوران دفاع مقدس هم همینگونه بود و هیچ عملیاتی بدون دیدن مخابرات متصور نبود چه آفندی و چه پدافندی،باقری تصریح کرد: مخابراتی که او را با امنیت و ایجاد ارتباطات امن و پایدار و منسجم و شبکه مند و انطباق با ماموریتهای بزرگ میشناسیم.هیچگاه ندیدیم عناصر مخابراتی در خطوط مقدم و در کنار فرماندهان در جنگ پا پس بکشند. امانت داری و رازداری از ویژگی های عناصر مهابراتی ما در دفاع مقدس بود و همواره مورد اعتماد فرماندهان بودند. برادران مخابراتی ما در دفاع مقدس در یک نبرد اطلاعاتی و مخابراتی با دشمن بودند و به شیوه های مختلف جنگ الکترونیک مسلط بودند.کشورهایی که امروز ادعای مقابله با تروریسم میکنند همه شان پشتیبان کشوری بودند که به کشور ما حمله کرده بود و سیستم های پیشرفته مخابراتی و جنگ الکترونیک را در اختیار آن گذاشته بودند. در دفاع مقدس به ندرت پیش می امد که ارتباط مخابراتی قطع یا با اخلال مواجه شود و این دستاورد بزرگی بود. این در حالی بود که با کمبود شدید اقلام و تجهیزات مخابراتی روبرو بودیم و اگر رمزکننده ای را هم به ما میدادند اول روش بازگشایی آن را به دشمن می‌دادند.در موارد متعددی در دفاع مقدس عنصر مخابراتی ما به خطوط مخابراتی دشمن نفوذ کرد و باعث شد متوجه شویم سنگر کمین دشمن کجاست. برقراری رادیو در میدان نبرد از دیگر اقدامات قابل توجه شهدای مخابرات بود.همواره در گذشته با وجود پادشاهان نالایق و وابسته همواره به ملت ما ظلم شده بود اما در دفاع مقدس از همه جای جهان با ما مقابله کردند اما شهدا به نحوی عمل کردند که سربلندی دایمی نصیب کشور شد.آیا امروز مردم عراق به آن گذشته افتخار میکنند یا از آن بیزارند و الان همرزمان بعثی آن ملعون کجا هستند؟ برخی عراقی ها را سراغ دارم که حتی در جنگ با ایران تلفات داده اند اما شهدای ما را شهید خطاب میکنند.دفاع مقدس آغاز دوران خودکفایی و خودباوری ملت ما بود و دیگر کسی نمیتواند در کشور بگوید فلان کار را نمیتوان انجام داد و افتخار دفاع مقدس این است که همه مسولین میگویند ما میتوانیم و قادریم بر همه مشکلات و تحریم ها پیروز شویم و بر تهدیدات فائق آییم و این به برکت خون شهیدان است.اما مگر دشمن کم داریم و مگر هیچکدام از دشمنان تغییر رویه داده است؟ هیچ دشمنی جرات تجاوز به ایران را ندارد، دفاع مقدس به مردم نشان داده که چگونه با دشمن برخورد کنند.

ما در تحولات منطقه بیشترین سهم را داریم و افتخار می‌کنیم پرچمدار مبارزه با تروریسم هستیم. ما تجهیزات پیشرفته مخابراتی را در کشور تولید کرده ایم. امروزه نبردهای شبکه محور و سایبری در جهان در جریان است و لذا بایستی خودمان را برای صحنه‌های آینده آماده کنیم.ملتی که روزی در شلمچه و در اسلام اباد غرب ودر داخل کشور درگیر حوادث بود امروز در کجا هدایت عملیاتی می‌کند؟پیروزی های حلب و موصل و مبارزه با تروریست در منطقه دستاورد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

منبع: فارس