شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حمله موشکی جدید به سه ناو آمریکایی در ساحل یمن

حمله موشکی جدید به سه ناو آمریکایی در ساحل یمن

یک مقام‌ آمریکایی در وزارت دفاع (پنتاگون) روز یکشنبه 16 اکتبر 2016 گفت که تعدادی موشک از منطقه تحت کنترل شبه نظامیان حوثی به سوی ناوشکن «میسون» ارتش این کشور پرتاب شد.

به گفته این مقام آمریکایی موشک های شلیک شده توسط پدافند ضد موشکی ناوگان «میسیون» قبل از اصابت منهدم شدند.

این سومین بار است که شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران اقدام به موشک پرانی علیه ناوهای آمریکايى مستقر در آبهای بین المللی نزدیک سواحل یمن می کنند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناوشکن «یو اس اس میسون،» با کشتی “USS nitez” هنگام حرکت در دریای سرخ با کشتی مورد حمله چند موشک از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حوثی قرار گرفت.

روز چهارشنبه نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، در واکنش به دوبار شلیک موشکی متعمدانه از سوی حوثی‌ها به ناو آمریکایی، ارتش این کشور، چند مرکز راداری حوثی‌های در سواحل یمن را مورد هدف قرار داد.

حوثی دو هفته پیش یک کشتی اماراتی که در حال رساندن کمک های انسانی به یمن بود را نیز مورد هجوم قرار دادند.

وزارت دفاع تاکید کرد که این حمله تنها ساعتی بعد از دومین شلیک ناکام موشک به سوی ناوشکن آمریکایی صورت گرفته است.

پیشتر وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شلیک موشک به سوی ناوشکن آمریکایی گفته بود شورشیان حوثی، توان نظامی آمریکا را دست کم نگیرند.

حوثی‌ها برای بار سوم در یک روزهای گذشته به سوی ناوشکن آمریکایی در آبهای بین المللی موشک شلیک کردند.

ناوشکن آمریکایی میسون که در آبهای اطراف تنگه «باب المندب» در دریای حرکت می کرده، تاکنون سه بار مورد هدف چند موشک پرتاب شده از سوی حوثی ها قرار گرفت که در آب افتاده و صدمه ای به این ناوشکن وارد نکرده اند.