شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سفیر ایران در فرانسه: تاکید بر گسترش روند ارتباط میان تهران و پاریس

سفیر ایران در فرانسه: تاکید بر گسترش روند ارتباط میان تهران و پاریس

سفیر ایران در فرانسه با تاکید بر گسترش روند ارتباط میان تهران و پاریس، از سفر قریب الوقوع رئیس مجلس آن کشور به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به موازات پیشرفت مناسبات سیاسی وتحرکات اقتصادی در روابط بین دو کشور شاهد فعال شدن دیپلماسی پارلمانی طَی سال های اخیر بوده ایم.

بعد از اولین سفر رسمی رییس کمیسیون خارجه مجلس شورای اسلامی به فرانسه و یک هیات از سنای فرانسه به ایران، در سال گذشته سفرهای جداگانه رییس کمیسیون خارجه مجلس ملی و همچنین سفر رییس مجلس سنای فرانسه به ایران را داشتیم و این هفته سفر رسمی آقای بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه را به دعوت آقای علی لاریجانی به کشورمان شاهد هستیم.

آهنی افزود: درادامه تبادلات پارلمانی با فرانسه برنامه ریزی سفر رسمی علأ الدین بروجردی به دعوت  «رافارن» رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای فرانسه در حال پیگیری است.

تبادلات پارلمانی نقش مهمی در بهبود فضای أفکار عمومی دو کشور و آماده سازی بستر برای تقویت تحرکات در دیگر زمینه ها خواهد داشت.

«بارتلون» وهیأت همراه در این سفر با مقامات عالی کشورمان ملاقات و علاوه بر مناسبات و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دو کشور می توانند در مقابله با تروریسم وافراطی گرایی وحل مشکلات در منطقه ایفا کنند گفتگو وتبادل نظر خواهند کرد.