پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » احمدی نژاد، علی لاریجانی را تلویحا متهم به زمینه سازی تحریم‌ها علیه ایران کرد

احمدی نژاد، علی لاریجانی را تلویحا متهم به زمینه سازی تحریم‌ها علیه ایران کرد

محمود احمدی نژاد در گفت و گوی ویدئویی اخیر خود علی لاریجانی اولین دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت خود را متهم به نافرمانی از دستور رئیس جمهور کرده و این اقدام را از عوامل تحریم ها علیه ایران خوانده است.

آقای احمدی نژاد گفته “در سال ۸۶-۸۵ ما با آژانس [بین المللی انرژی اتمی] وارد گفت و گو شدیم که آقا هر چه داری بگذار روی میز ما می خواهیم حل کنیم، آژانس آمد شش تا سوال در مورد همان سال های ۸۲-۸۰ گذاشت به اضافه مطالعات ادعایی. گفت آمریکایی ها یک سری ادعاهایی کردند. من به آقای علی لاریجانی که دبیر شورای امنیت ملی بود و می رفت مذاکره می کرد گفتم این آخری را نپذیرید و شش تای دیگر را جواب بدهید، مطالعات ادعایی که چهارچوب ندارد آمریکا می تواند هر لحظه حرف جدیدی بزند، ما چرا باید زیر بارش برویم؟ بالاخره ایشان بدون نظر من و برخلاف نظر من رفت و در مورد آن شش تا و به اضافه مطالعات ادعایی آمریکا تعهد داد. خب آن شش تا را خیلی زود ما پاسخ هایش را پیدا کردیم و دادیم، آژانس تایید کرد و گذاشتیم آنجا. یک دانه مانده که باز هم مربوط به مطالعات ادعایی مربوط به سال ۸۲-۸۰ است که تا الان آمریکا کشش داده است و به همین بهانه تحریم های جدید آمد. خب بینید چرا؟ رئیس جمهور با یک کاری مخالف بوده و انجام شده و با کاری موافق بوده”.

رئیس جمهور سابق ایران از مجلس وقت هم انتقاد کرده و گفته “در همین مجلس چه کسانی با مبادله مخالفت کردند؟ دبیر شورای امنیت ملی و رئیس مجلس چکار کردند؟ نگذاشتند حل و فصل شود در حالی که ما در موضع قدرت بودیم. بعد که دولت را در داخل تضعیف کردند و ما به موضع ضعف رفتیم، رفتند توافق کردند. باید معلوم شود اینها نقششان چه بوده، چرا این اتفاق افتاده است؟” (بی بی سی)