جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار

تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار

واکنش علی مطهری به انتشار مجدد یالثارات

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار نشریه یالثارات با حکم قضایی علیرغم لغو امتیاز آن از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، این امر را حاکی از حاکمیت دوگانه در این عرصه دانست و گفت که هیات نظارت بر مطبوعات باید مرجع تصمیم گیرنده واحد درباره مطبوعات باشد.علی مطهری درباره لغو امتیاز هفته نامه یالثارات گفت: لغو امتیاز این نشریه در دی ماه سال 94 توسط هیئت نظارت بر مطبوعات انجام شده، بعد این نشریه شکایت کرده و دادگاه حکم انتشار موقت به آن داده است، بنابراین لغو امتیاز این نشریه مربوط به مطلب اخیر نیست و به چند ماه قبل باز می گردد.وی افزود: البته حکم دادگاه مبنی بر انتشار موقت هم سئوال برانگیز است و اصلا آیا دادگاه چنین حقی دارد که مصوبه هیئت نظارت بر مطبوعات را به نوعی لغو کند؟ اگر پاسخ مثبت باشد باید بگوییم فلسفه وجود این هیئت منتفی شده و بهتر است هیئت نظارت بر مطبوعات تعطیل شود. در هیئتی که مرکب است از وزیر ارشاد، نماینده قوه مقننه، نماینده قوه قضائیه، نماینده حوزه های علمیه، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت علوم و نماینده مدیران مسئول نشریات، می نشینند و موضوعی را بررسی می کنند و پس از شنیدن استدلال‌های مختلف تصمیمی می گیرند، آنگاه دادگاهی بعد از چند روز می آید و آن را عملا لغو می کند. این با عقل سلیم جور در نمی آید و حاکی از حاکمیت دوگانه است

.

روز ملی آتش زدن برجام دور نیست!

کریمی‌قدوسی به باشگاه خبرنگاران گفت: باید به یک نکته اشاره کنم که زمانی برخی اذعان می‌کردند که اگر توافق نکنیم جنگی اتفاق می‌افتد، که بنده باید در پاسخ به این موضوعات بگویم، آمریکا به هیچ وجه جرأت شلیک یک فشنگ سبک از یک اسلحه سبک به نام کلاشینکف به سمت ملت ایران را هم ندارد. همچنین معتقدم و احتمال زیاد هم می‌دهم در همین دولت، رئیس جمهور دست به دامن رهبری خواهند شد و به ایشان خواهند گفت که بیایید و ما را از برجام نجات بدهید چراکه روز ملی آتش زدن برجام درو نیست و این روز در راه است در غیر اینصورت دولت باید اولتیماتوم مشخصی برای طرف غربی در مذاکرات تعریف کند و مثلا بگوید اگر ظرف یک ماه آینده مشکلات سوئیفت ، لغو تحریم‌ها و مشکلات منابع پولی ایران در سایر کشورها حل نشود ملت خود را برای روز ملی آتش زدن برجام آماده خواهد کرد.

خاطره رهبر معظم انقلاب از دخترشان

خاطره خواندنی رهبر معظم انقلاب از کمک دخترشان به بهبودی مجروحیت دست ایشان در جریان ترور سال 1360 را در ذیل می‌خوانید.رهبر انقلاب طی بیان خاطره ای فرمودند: دست من، آن اولی که فلج شد، به خاطر حادثه ترور، تا مدتی این دست، اصلاً حرکت نمی‌کرد و ورم داشت. بعد به‌تدریج دیدم که یک‌کمی از شانه حرکت می‌کنددر همان اوقات، خدای متعال یک فرزند دختری به ما داد که به من خیلی انس داشت. زیاد سراغ من می‌آمد دفتر ریاست جمهوری، من بغلش می‌گرفتم. یواش‌یواش دیدم با این دست هم می‌توانم بغلش بگیرم.دکترم یک روز دید که با این دست بغلش گرفته‌ام، خیلی تشویق کرد. گفت این بچه دست تو را خوب می‌کند! وقتی از روی محبت این بچه را بغل می‌گیری، همین باعث می‌شود سنگینی‌اش را تحمل کنی؛ همین‌طور هم شد. بغل می‌گرفتم، می‌آوردم و می‌بردم. بعد یواش‌یواش این دست قوت پیدا کرد.

اصولگرایان قحط‌ الرجال ندارند بلکه دچار جهل‌الرجال هستند

امیرمحبیان به باشگاه خبرنگاران می گوید: من معتقدم که اصولگرایان دچار کمبود نیرو نیستند؛ اتفاقا مدیر خوب زیاد دارند اما خودشان و ذهنشان را تنها به 3، 4 نفر محدود کرده‌اند. این 3، 4 نفر بعضا چندین مرتبه هم در انتخابات شرکت کرده اما رأی نیاورده‌اند. به نظر من، اصولگرایان قحط‌الرجال ندارند بلکه دچار جهل‌الرجال شده‌اند؛ یعنی افراد خود را به خوبی نمی‌شناسند. اصولگرایان باید به نیروهای قوی فرصت بدهند. ما یا سراغ نیروهای قبلی می‌رویم یا اینکه سراغ کسانی می‌رویم که اصلا مردم آن‌ها را نمی‌شناسند و بعد باید میلیاردها هزینه کنیم که اصلا ببینیم، طرف چه کسی هست؟ مثلا برخی چهره‌ها در لیست تهرانِ اصولگرایان برای انتخابات مجلس، ناشناخته بودند. خود ما که اصولگرا هستیم، این‌ها را نمی‌شناسیم؛ مردم چگونه می‌خواهند این‌ها را بشناسند؟ الان ما می‌بینیم که بعضی از اصولگرایان به همان قبلی‌ها فکر می‌کنند و بعضی‌های دیگر هم از روی بیِ‌برنامگی به روحانی نظر دارند تا امتیازاتی از او بگیرند.

.

دستور رهبری برای ایجاد شورای فقهی در بانک مرکزی

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مقام معظم رهبری اخیرا مرقوم کردند که شورای فقهی به عنوان یک رکن اصلی در بانک مرکزی ایجاد شود که این موضوع باعث خواهد شد که دیدگاه مردم نسبت به سود بانکی مشروع شود.به گزارش مهر کمیته ای به ریاست حجت اسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، طرح اصلاح نظام بانکی کشور را بررسی و تقدیم مجلس کرد. یکی از موضوعات مهم این طرح تشکیل شورای فقهی با اختیارات جدید بود پیش از این شورای فقهی در بانک مرکزی جنبه مشورتی داشت.این طرح به دلیل مخالفت بانک مرکزی در مجلس نهم بررسی نشد و مقرر شد بانک مرکزی در مجلس دهم لایحه جهت اصلاح نظام بانکی کشور ارائه کند که تاکنون خبری از ارائه این لایحه نیست.

ارزش بازار پوشاک ایران

دبیر سابق انجمن تولیدکنندگان صنایع نساجی ارزش بازار پوشاک ایران را ۱۱.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار از این بازار در اختیار رقبای خارجی است.علیرضا حائری گفت: بر طبق اعلام دفتر نساجی وزارت صنعت، در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد صنعتی پوشاک با اشتغال ۳۰ هزار نفر و ۲۰ هزار واحد صنفی با اشتغال ۲۵۰ هزار نفر در این بخش به فعالیت مشغول هستند؛ این واحدها با ظرفیتی معادل ۳۴۰ هزار تن در سال احداث شده و ظرفیت عملی فعلی آنها بالغ بر حدود ۳۰۰ هزار تن انواع پوشاک در سال است، این در حالی است که ارزش بازار جهانی پوشاک در حال حاضر بالغ بر حدود ۱۵۰۰ میلیارد دلار در سال است که تخمین زده می‌شود این بازار در سال ۲۰۲۵ از مرز ۲۰۰۰ میلیارد دلار نیز فراتر رود.این مطلب در مهر منتشر شده است.

فراکسیون مستقلان مجلس ۸۰ نفره شد

سید مهدی فرشادان نائب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس با بیان اینکه پیش‌نویس اساسنامه این فراکسیون تدوین شده است، اظهار کرد: هفته آینده در جلسه هیئت رئیسه فراکسیون مستقلان درباره زمان برگزاری مجمع عمومی این فراکسیون تصمیم‌گیری می‌شود.وی با بیان اینکه هم‌زمان با برگزاری مجمع‌عمومی از پیش‌نویس اساسنامه فراکسیون نیز رونمایی می‌شود، افزود: در این اساسنامه نحوه عضویت اعضا و چگونگی تعامل با سایر فراکسیونهای مجلس نیز گنجانده شده است.نماینده مردم سنندج در مجلس با اشاره به تعداد اعضای این فراکسیون، گفت: تاکنون در این فراکسیون 80 نماینده عضو شده‌اند، اما نمایندگان متعددی خواهان عضویت در این فراکسیون هستند که پس از رونمایی از اساسنامه، ثبت‌نام از اعضای جدید نیز آغاز می‌شود.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

سه توصیه شهید مدرس به دخترش

صفحه نخست قرآن شهید آیت‌الله مدرس که به رسم قدیم، تاریخ تولد دخترش را در آن نوشته و همچنین سه توصیه نیز به وی کرده است.شهید مدرس دخترش فاطمه بیکم را سه نصیحت کرده که عبارتند از نماز و قرآن خواندن، پدر و مادر را دعا کردن و قناعت کردن است.

بسته

کنایه‌های پیاپی علم‌الهدی به روحانی

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: اینکه رهبری فرمودند کالای قاچاق را آتش بزنید عصبانیت و احساسات نبود بلکه یک دستور دارای ملاک بود، این جنس اصلا نباید وارد بازار شود و این یک صلاحدید اقتصادی است؛ یک بازار 80 میلیونی در کشور وجود دارد که می‌خواهند این را بازار جنس بنجل خود کنند. وی افزود: ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ می‌خواهند ایجاد کنند و جوان ما را منحرف کند و یک پیچ و مهره از دستگاه الکترونیکی خود را نیز حاضر نیستند به ما بفروشند. یک آقایی نیز می‌گوید با برجام عزت پیدا کردیم. چه عزتی؟ اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید عزت است؟ این را در برجام پیش بردید؟ چرا دستگاه‌های دانش بنیان خارجی حاضر نیستند سرمایه گذاری کنند؟ این عزت است؟تسنیم این خبر را منتشر کرد.

انتشار مجدد یالثارات با عقل سیلم جور در نمی‌آید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار نشریه یالثارات با حکم قضایی علیرغم لغو امتیاز آن از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، این امر را حاکی از حاکمیت دوگانه در این عرصه دانست و گفت که هیات نظارت بر مطبوعات باید مرجع تصمیم گیرنده واحد درباره مطبوعات باشد. علی مطهری درباره لغو امتیاز هفته نامه یالثارات گفت: لغو امتیاز این نشریه در دی ماه سال 94 توسط هیئت نظارت بر مطبوعات انجام شده، بعد این نشریه شکایت کرده و دادگاه حکم انتشار موقت به آن داده است، بنابراین لغو امتیاز این نشریه مربوط به مطلب اخیر نیست و به چند ماه قبل باز می گردد. البته حکم دادگاه مبنی بر انتشار موقت هم سئوال برانگیز است و اصلا آیا دادگاه چنین حقی دارد که مصوبه هیئت نظارت بر مطبوعات را به نوعی لغو کند؟ اگر پاسخ مثبت باشد باید بگوییم فلسفه وجود این هیئت منتفی شده و بهتر است هیئت نظارت بر مطبوعات تعطیل شود. در هیئتی که مرکب است از وزیر ارشاد، نماینده قوه مقننه، نماینده قوه قضائیه، نماینده حوزه های علمیه، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت علوم و نماینده مدیران مسئول نشریات، می نشینند و موضوعی را بررسی می کنند و پس از شنیدن استدلال‌های مختلف تصمیمی می گیرند، آنگاه دادگاهی بعد از چند روز می آید و آن را عملا لغو می کند. این با عقل سلیم جور در نمی آید و حاکی از حاکمیت دوگانه است.

درخواست آیت‌الله یزدی از دستگاه قضا

آیت الله محمد یزدی گفت: نخستین بار که پرداخت حقوق های کلان را شنیدم گفتم قطعاً این موضوع اشکال دارد. آیت الله یزدی موضوع استفاده از رانت‌ها را برای این افراد بیش از حقوقشان مطرح دانست و تاکید کرد: قوه قضائیه قطعاً باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند گرچه همانطور که آیت الله آملی لاریجانی و دادستان کل کشور اعلام کرده‌اند رسیدگی می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فهرست ۵۱ نفره از دریافت کنندگان حقوق‌های کلان، دریافت این حقوق‌ها را شرم‌آور دانست. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر تاکید کرد: دستگاه قضایی حتماً‌ باید ذهن مردم را در این زمینه پاک کند و بگوید اینها چه کسانی بودند و چرا این حقوق‌ها را گرفته اند و حتماً از آنان پس گرفته شود گرچه اعلام شده است مقداری از آن را پس گرفته‌اند.ایلنا این سخنان را منتشر کرده است.

پاسخ سردار نقدی به ادعاها درباره مجروح شدنش

سردار محمدرضا نقدی عصر دیروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر، در پاسخ به این سؤال که روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص مدعی مجروحیت شما در خلال دیدار اخیر شما از منطقه قنیطره و مرز سوریه و لبنان شده بود، پیام شما به صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری دست نشانده آنها درمنطقه چیست؟ اظهار کرد: در حال حاضر خدا را شکرگذاریم که صحیح و سالم اینجا در خدمت شما هستم و به ملت عزیز ایران اسلامی خدمت می‌کنم. وی ادامه داد: پیام بنده این است که صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری دست نشانده آنها، مطمئن باشند، به زودی چیزی به اسم اسرائیل و صهیونیست در منطقه وجود ندارد. فارس این خبر را منتشر کرد.

حقوق‌های نجومی قطعاً شرعی و اسلامی نیستند

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: در خطبه‌های گذشته جملاتی را درباره حقوق‌های نجومی را مطرح کردم که برخی‌ها نسبت به آن جملات انتقادات و اعتراضاتی را عنوان کردند، لازم می‌دانم پاسخ آن انتقادات را در حدی که خودم درک می‌کنم، بدهم. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) حاضر نشد یک مَن گندم بیش از حق رسمی به برادرش عقیل بدهد، آن وقت آیا می‌شود حقوق‌های نجومی «اسلامی» باشد در حالتی که طبقه مستضعف و محروم در جامعه ما قدرت ندارند؟! بنابراین اینگونه حقوق‌های نجومی قطعاً و بدون تردید شرعی نیستند و وجهه شرعی و اسلامی ندارند.

تکذیب نقل قول منتسب به نوبخت درباره صدا و سیما

صبح امروز چند رسانه اظهاراتی را از جانب محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص منتشر کردند که هیچ پایه و اساسی ندارد.دفتر سخنگوی دولت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد این اظهارات کذب محض بوده و از رسانه‌ها می‌خواهد تا در بازنشر اخبار و اظهارنظرها دقت بیشتری به عمل آورند.

سناریوسازی جدید علیه کشور

نشریه آلمانی «فوکوس» روز جمعه در گزارشی که مقدمه سناریوسازی تازه‌ای علیه ایران به نظر می‌رسد، مدعی شد عامل تیراندازی مرگبار چند هفته قبل مونیخ در سفری به ایران، «دوره تیراندازی» گذرانده است. این مجله به نقل از منابع بی‌نام مدعی شده است که «علی دیوید سنبلی» 18 ساله در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به همراه پدرش، مسعود، به ایران سفر کرده است. در جریان تیراندازی دو هفته قبل در برابر یک مجتمع خرید در مونیخ 9 نفر کشته شدند. سنبلی بعد از تیراندازی دست به خودکشی زد.پلیس آلمان اعلام کرده است که این فرد ایرانی-آلمانی گرایشات شدید نژادپرستانه داشته و از طرفداران «آدولفت هیتلر» رهبر نازی‌های آلمان و «آندرس برویک» عامل تیراندازی نژادپرستانه پنج سال قبل در نروژ که به مرگ 77 نفر منجر شد، بوده است. حمله مونیخ دقیقا در سالگرد عملیات برویک انجام گرفت. بر اساس اطلاعات رسمی، وی از چند ماه قبل در حال مطالعه و بررسی تیراندازی‌های صورت گرفته در مدارس آمریکا بوده و عاملان این تیراندازی‌ها را قهرمان می‌دانسته است.با وجود آنکه پلیس آلمان تائید کرده تیراندازی مونیخ انگیزه‌های نژادی داشته و مهاجم هم از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برده، رسانه‌های سعودی و شماری از رسانه‌های آلمانی تلاش کرده‌اند این حمله را به نحوی به ایران ارتباط دهند.

حسن عباسی با تودیع وثیقه آزاد می شود

یک مقام آگاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه قرار صادره درباره متهم حسن عباسی بازداشت نبوده، گفت: نامبرده در دومین جلسه تحقیق، به رغم آمادگی شعبه بازپرسی در همان روز برای پذیرش وثیقه موجود، از تودیع وثیقه خودداری و به همین علت روانه بازداشتگاه شد.وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی متهم جهت تودیع وثیقه، اقدامات قانونی از جمله مکاتبه با اداره ثبت، جهت بازداشت سند صورت گرفته و پس از طی مراحل قانونی، نامبرده آزاد خواهد شد. روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح این خبر را منتشر کرده است.

دستورجهانگیری به وزارت صنعت

اگرچه صادرکنندگان پرداخت مشوق نقدی را بهترین راه حمایت از صادرات می‌دانند؛محمدرضا نعمت‌زاده تمام قد درمقابل این خواسته مقاومت می‌کند.حال جهانگیری دستور ویژه پرداخت جوایز صادراتی را داده است. در این میان، در جلسه اخیر شورای عالی صادرات، اسحاق جهانگیری وارد عمل شده و دستور ویژه‌ای را برای پرداخت جوایز صادراتی به وزیر صنعت داده است. البته شنیده های خبرنگار مهر حکایت از آن دارد که در جلسه اخیر شورای عالی صادرات، باز هم نعمت زاده در برابر خواسته نمایندگان بخش خصوصی مقاومت کرده و مخالفت خود را با پرداخت معوقات جوایز صادراتی، به صراحت بیان کرده است.

هشدار اوباما به ترامپ

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تایید کرد که در آستانه انتخابات نوامبر، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان از مسائل امنیت ملی مطلع خواهد شد ولی به ترامپ هشدار داده است که اطلاعات مربوط به این نشست ها باید محرمانه باقی بماند.اوباما که از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری رسما حمایت کرده، ترامپ را فردی نامناسب برای ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کرده است.

عربستان از هیئت مذاکره ایرانی انگشت نگاری کرد

سعید اوحدی صبح روز جمعه در گفت و گو تلویزیونی که به مناسبت هفته حج انجام شد، اظهار داشت: : تیم 17 نفره سعودی در مذاکرات مقابل تیم 5 نفره ایرانی قرار گرفته و حتی در فرودگاه از ما انگشت نگاری کردند.


نظر مراجع تقلید در رابطه با صدقه پیامکی

سید پرویز فتاح در گفت و گویی گفت: طی صحبت هایی که با آیت الله مکارم شیرازی داشتیم، ایشان تاکید کردند که هیچ فرقی ندارد که افراد به چه صورتی صدقات خود را پرداخت کنند و سایر مراجع نیز این طرح را تایید کردند.وی افزود: دادن صدقه پیامکی با اینکه افراد پول های خود را به داخل صندوق های صدقات بیاندازند هیچ تفاوتی ندارد و افراد باید به طرح های جدید این چنینی اعتماد کنند.رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اعلام آمادگی 800 هزار نفر طی یک هفته برای پرداخت صدقه پیامکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم همواره در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده اند و تنها در مدت زمان یک هفته، 800 هزار نفر آمادگی خود جهت پرداخت صدقه پیامکی را اعلام کردند.فتاح در خصوص اجرای طرح خوب باشیم و همکاری شهروندان با کمیته امداد در این طرح اظهارکرد: از زمانی که کمیته امداد طرح «خوب باشیم» را اجرایی کرد و از مردم درخواست کردیم در هر حوزه ای که تخصص دارند برای کمک به نیازمندان وارد عمل شوند، تعداد قابل توجهی داوطلب آمادگی خود را به امداد اعلام کردند.وی تاکید کرد: در این طرح اکنون 15 هزار وکیل، 7 هزار دندانپزشک و تعداد قابل توجهی پزشک اعلام آمادگی کرده و سایر اقشار نیز در این طرح شرکت دارند.میزان این خبر را منتشر کرده است.

سخنان جالب و عجیب احمدی نژاد در بافق

محمود احمدی نژاد در ادامه سفرهای خود به استان های مختلف کشور تلویحا به کاندیداتوری خود در انتخابات اشاره کرد.وی گفت: شعار هر چی مرد در دنیا هست، این است که ملت ایران بازمی گردد. من در جریان مسائل کشور هستم اما فعلا مصالح اقتضا نمی کند که ورود کنم. وقتش که شد در خدمت ملت خواهم بود.

گزیده سخنان احمدی نژاد در بافق در زیر می آید:

آن ها مردم را غیر شجاع و منزوی طلب می خواهند که به دنبال کارهای خود باشند. وقتی هم مردم از سیاست از آنها سوال میکنند، میگویند سیاست ربطی به مردم کوچه و بازار ندارد.

شعار هر چی مرد در دنیا هست، این است که ملت ایران بازمی گردد. من در جریان مسائل کشور هستم اما فعلا مصالح اقتضا نمی کند که ورود کنم. وقتش که شد در خدمت ملت خواهم بود.

دولتمردان، خودشان نبايد تاجر و سرمايه دار باشند. نبايد توزيع كننده فرصت ها خودش متقاضي باشد.

همه امور اعم از سیاستگزاری ، برنامه ریزی و اجرا ، توزیع منابع و فرصت ها و حق تصمیم گیری های ریز و درشت متعلق به مردم است و مردم صاحب اختیار آنند.

نظر و خواست مردم باید در تمام تصمیمات ، تعیین کننده و حاکم باشد و نتایج تمام برنامه ریزی ها باید در زندگی مردم مورد ملاحظۀ جدی قرار گیرد.

حکام غیرمردمی دوره حاکمیت را فرصت و غنیمتی برای بهره مندی های شخصی و حزبی و خانوادگیمی شمارند و کمتر جایگاهی برای مردم و حقوق مردم قائل اند.

در نگاه حاکمان غیرمردمی ، مردم در بالاترین حد، عامل رسیدن آنان به قدرت و نهایتاً یک برگ رای هستند که به هر ترتیب و ترفندی باید به نفع آنان به صندوق رای ریخته شود و بعد نقش آنان پایان پذیرد تا انتخابات بعدی.

پنهان کاری و محروم کردن مردم از آگاهی نسبت به مسائل و جریانات جاری از مهم ترین پایه های استقرار حاکمیت های غیر مردمی است.

از دید حاکمان غیرمردمی ، هرچه مردم بی اطلاع تر و دورتر از اخبار واطلاعات اصلی و واقعی باشند ، فرصت برای اداره جوامع مهیا تر و کار مدیریت و حکمرانی آنان آسان تر است.

متاسفانه امروزه متن اکثرمذاکرات و مطالب و تصمیمات حکومت ها و مدیریت ها حتی در موارد معمولی به بهانه امنیت به صورت سری و خیلی محرمانه و دور از دسترس مردم است.

ترجیع بند برنامه ریزی های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی حاکمان غیر مردمی‌، تضعیف و تحقیر مردم و ناتوان نشان دادن آنان و تلاش برای از بین بردن خودباوری و عزت نفس و اعتماد عمومی مردم است.آنان مردم را غیر شجاع ، منفعت طلب و منزوی می خواهند.انتخاب این خبر را منتشر کرده است